Ако някога сте управлявали свои собствени PPC кампании, знаете, че имате огромно количество данни на ваше разположение. Проблемът? Не винаги е ясно върху кои PPC показатели трябва да се съсредоточите и често е трудно да знаете как да използвате тези показатели, за да направите кампаниите си по-печеливши.
За да ни помогнат, нашите PPC експерти са изготвили списък с най-важните PPC показатели, които трябва да вземете предвид, когато оценявате успеха на вашите PPC кампании. За търговците на електронна търговия има 9 PPC показателя, които са от решаващо значение за успеха!
Ако подобряването на осведомеността за марката е основната цел на вашата PPC кампания, кликванията и импресиите са двата показателя, които трябва да са в горната част на списъка ви. Ако искате да направите продажба, тогава получаването на платено кликване върху реклама е само началото на процеса на продажба, но всяка продажба трябва да започне някъде. Броят на кликванията, които получавате, ще зависи от това колко пари харчите, но това, което наистина трябва да наблюдавате, са тенденции или вариации в кликванията.
Пикове или спадове в обема на кликванията могат да показват възможности или проблеми с кампанията Ви. Ако кликванията се увеличават, може да има възможност да се възползвате от увеличения обем на търсене, като увеличите бюджета си и станете по-агресивни с офертите за ключови думи. От друга страна, ако кликванията намаляват, може да има проблеми с вашия рекламен текст, ключови думи или може да е сезонно затишие, което би било чудесна възможност да експериментирате с повече нестандартни PPC реклами.
Средната сума, която плащате всеки път, когато човек щракне върху платената ви реклама, се нарича цена на кликване (CPC) и е друг полезен показател за вашия PPC успех. CPC варират в зависимост от индустрията, но точно като кликванията, вие ще искате да следите отблизо тенденциите. През последните пет години CPC се увеличи като цяло, но някои индустрии се повишиха по-бързо от други.
Вашите CPC се основават на конкурентоспособността на ключовите думи, които използвате. Ако започнете да виждате повишаване на CPC, помислете за използването на ключови думи с по-дълга фраза, за да привлечете по-целеви трафик или да увеличите максималните си оферти, за да бъдат конкурентоспособни за най-важните си ключови думи. CPC освен това са ключов показател, който трябва да разгледате, когато определяте оптималния си бюджет, ако имате предвид конкретна цел за реализация.
Честотата на кликване (CTR) е мярка за това колко често се показват рекламите Ви спрямо това колко често се кликва върху рекламите Ви (т.е. кликвания/импресии). Така например, ако рекламите Ви са били показани 1000 пъти и щракване върху тях 500 пъти, CTR ще бъде 50%.
CTR варират през целия месец, през седмицата и дори през целия ден. Някои рекламодатели дори виждат значителни промени в CTR през седмицата спрямо уикенда. CTR може да се оценява на ниво ключова дума или рекламно ниво и не трябва да се сравнява по-често от месец на месец. Фокусирането върху фините промени в CTR може да провали дори най-здравата маркетингова стратегия.
Качественият рейтинг е число, което Google присвоява на ключови думи въз основа на следните атрибути:
Миналата CTR на вашата ключова дума и вашия акаунт като цяло
Качеството на вашата целева страница (т.е. къде изпращате трафик)
Уместността на вашите ключови думи спрямо рекламния ви текст и търсенето на потребителя
Ще искате да обърнете внимание на качествения си рейтинг, защото Google взема предвид, както качествения рейтинг, така и сумата на офертата на ключовата дума, когато определя позицията на вашата реклама. Точното изчисление на това как Google определя позицията на рекламата е сложно, но наличието на по-висок качествен рейтинг означава, че в някои случаи можете да прескочите рекламата на конкурент, дори ако този конкурент има по-предна оферта.
Накратко, качественият рейтинг е това, което Google използва, за да се увери, че най-високите рекламни позиции не отиват само при рекламодатели, които дават най-много пари, а вместо това те отиват при рекламодателите, които осигуряват най-доброто изживяване за търсещите. Вашият качествен рейтинг ще зависи от това колко точно сте „улучили целта“ за дадена ключова дума и колко добре сте свършили работата, предоставяйки подходяща, висококачествена реклама на правилно насочена аудитория.
Най-ефективният начин да увеличите своя качествен резултат е да направите следното:
Създайте добре организирани рекламни групи
Изпращайте трафик към целеви страници, които са богати на ключови думи и специфични за това, което се рекламира
Използвайте ключови думи в рекламния текст
Използвайте призиви за действие и предайте стойностно предложение в рекламния текст
Делът на импресиите измерва процента от всички потенциални импресии, които получават вашите реклами. Например, ако са извършени 1000 търсения на ден за ваша ключова дума и рекламите Ви се показват 800 пъти за тази ключова дума, ще имате 80% дял на импресиите. Обратно, ще имате 20% дял на загубените импресии, тъй като пропускате 20% от наличните импресии.
Google допълнително разделя дела на загубените импресии в две категории:
Делът на импресиите е загубен поради бюджет
Загубен дял на импресиите поради рекламния ранг
Това разделение ви позволява да определите дали трябва да увеличавате дневния си бюджет, да повишавате офертите си или да увеличавате качествения си рейтинг, за да постигнете по-добра позиция на рекламата.
Конверсиите са това, което повечето рекламодатели търсят, независимо дали са под формата на потенциални клиенти или продажби. Имайте предвид, че няма солиден еталон за процентите на конверсия в различните индустрии. Те могат да варират значително от рекламодател до рекламодател. Когато става въпрос за реализации и проценти на реализация, подобно на другите показатели, тенденциите са звездата на шоуто. Промяната в коефициента на конверсия може да бъде толкова проста, колкото сезонността, или толкова сложна, колкото променящия се бизнес пейзаж във вашата индустрия.
Някои бързи проверки, които можете да направите, за да проучите намаляващите проценти на реализация, включват:
Проверка дали проследяващият код работи правилно
Проверка на целевите URL адреси, за да се уверите, че целевите страници все още функционират
Преглеждате заявките за търсене, за да видите дали рекламите Ви се показват за несвързани търсения
Уверете се, че рекламният текст не е остарял (използване на изтекли промоционални кодове, стари цени и т.н.)
Уверете се, че нито една от вашите ключови думи или реклами не е била неодобрена
Проверете дали няма конфликти между положителни и отрицателни ключови думи
Цена на реализация е действителната цена, платена за получаване на продажба или потенциален клиент. Да приемем, че сте похарчили 80лв. за кликвания и сте получили две продажби – получената ви цена на реализация ще бъде 40лв.
Няма единствена цена на реализация, за която да се стремите при провеждане на PPC кампании. Вместо това всичко се свежда до това колко струва една продажба за вас, което означава, че трябва да разгледате маржовете на печалбата си и да определите каква е приемливата цена на реализация за всяка от вашите продуктови линии.
За бизнеси с много повтарящи се покупки разглеждането на стойността на клиента е друга стойност, която можете да използвате, когато определяте колко всъщност струва една продажба за вашия бизнес. Например, да речем, че продавате филтри за за вода, които трябва да се сменят на всеки няколко месеца. В този случай може да е приемливо да имате цена на реализация, която да е по - висока от тази, която ще направите за всяка отделна транзакция, тъй като в процеса си хващате клиент за лоялни покупки.
Общата стойност на реализациите е друг важен показател за сравняване между кампании, рекламни групи и дори отделни ключови думи. Някои собственици на фирми откриват, че купувачите, които търсят конкретни продукти, са склонни да харчат повече.
Възвръщаемостта на разходите за реклама или ROAS е известна още като възвръщаемост на инвестициите или ROI. Въпреки че това не е технически правилно, тъй като истинската възвръщаемост на инвестициите ще вземе предвид всички разходи, които имате по отношение на вашата PPC (цената на кликвания, такси за управление от трета страна или агенция, такси за дизайн на дисплейни реклами и т.н. .), идеята все пак е същата.
ROAS е възвръщаемостта, която получавате от разходите си за PPC и можете да я изчислите, като разделите печалбата от рекламна кампания на цената на тази рекламна кампания. Това е най-важният показател, тъй като ви казва дали сте на безупречността на инвестицията си или не, както и какъв вид възвръщаемост можете да очаквате, ако увеличите или намалите усилията си за PPC.
Имайки предвид тези 9 PPC показателя, можете да получите ясна представа за текущата ефективност на кампанията си и да научите как да я подобрите.