Днес пазарът на електронната търговия е пренаселен със стотици и дори хиляди компании и стартиращи фирми, което ги кара да предлагат на своите клиенти повече предимства за увеличаване на вниманието и транзакциите. Мобилно приложение за уебсайт за електронна търговия е една от най-полезните добавки, които могат да се използват за стимулиране на активната ангажираност на аудиторията и тази статия обхваща седем основни ползи за бизнеса от наличието на търговско мобилно приложение. Нека започнем със статистика за популярността на мобилните приложения!
Статистиката показва, че през 2018 г. трафикът на уебсайтове, генериран чрез мобилни устройства в световен мащаб, достига 52,2%, в сравнение с 35,1% през 2015 г. и само 0,7% през 2009 г. Пазарът на смартфони продължава да показва силен и солиден растеж и поради факта, че мобилният интернет дава на хората, живеещи в отдалечени райони, достъп до уебсайтове, това може да донесе предимства за много компании. Мобилното приложение за електронна търговия е по-удобно за използване от мобилната версия на уебсайта и за някои потребители може да е възможност да закупят нещо от вашия магазин.
Броят на купувачите на мобилни устройства непрекъснато нараства и собствениците на уебсайтове за електронна търговия, които все още се колебаят дали имат нужда от напълно функционално мобилно приложение, трябва да се поинтересуват по темата. Днес наличието на мобилно приложение за търговия на дребно и други бизнеси не е лукс, а е необходимост. А ето и 7 основни предимства защо мобилното приложение е подходящо за вашата онлайн компания за електронна търговия:
Днес всеки уебсайт без оптимизирана удобна за потребителя мобилна версия няма да покаже добри резултати за реализация и печалба. Когато става въпрос за рейтинг и промоция, Google ще даде значително по-висока позиция при търсене на удобен за мобилни устройства уебсайт. Оптимизиран уебсайт за електронна търговия с мобилно приложение обаче ще бъде приоритет не само за търсачките, но и за реалните клиенти.
Една от най-надеждните статистически онлайн услуги показва, че броят на приложенията, които не са за игри, непрекъснато расте и през 2022г. броят на изтеглените приложения ще достигне поне 258,2 милиарда в световен мащаб.
Мобилното приложение за пазаруване за електронна търговия не е достатъчно за печалба и повишаване на лоялността към марката. Трябва да получите страхотно приложение, което ще има удобен за потребителя UX дизайн и безупречна логика, която ще накара клиентите да искат да го използват редовно.
Разбира се, първото нещо, което трябва да направите, е да проучите и анализирате приложенията на вашите конкуренти, за да направите свое собствено приложение с най-високо качество. Ако искате да успеете в бизнеса, трябва да наблюдавате и да се учите от гигантите и от тези, които непрекъснато заемат по-високи позиции сред своите бизнес съперници.
Един от тези примери е Amazon. 2015 г., десетки статии посочват, че по време на празничния период през 2014 г. около 70% от клиентите са използвали мобилните си устройства за пазаруване в Amazon.com. Според Statista Amazon остава най-популярното мобилно приложение за пазаруване в САЩ .
Статистиката показва, че хората от всички възрасти използват приложения ежедневно и най-платежоспособната възрастова група е Millennials. Вашето приложение трябва да е удобно за всички възрастови слоеве, за да обхване по-голяма аудитория.
Тъй като хората прекарват повече време в интернет, чрез своите смартфони, а не настолни компютри, можете да установите по-силна връзка с клиентите си, като им предоставите мобилно приложение като допълнителна опция за пазаруване. Чрез синхронизиране на вашия уебсайт и мобилно приложение, клиентът може да добави артикули в количката с помощта на таблет или мобилно устройство и да завърши покупката на компютъра или в обратната посока.
В случай, че продавате и някои уникални или редки артикули, които се радват на добро търсене сред клиентите, мобилното приложение ще им даде шанс да успеят да ги закупят, като предлага незабавен достъп до техния акаунт и количка. Дизайнът на мобилното приложение може да бъде по-отзивчив и удобен за процеси на закупуване и плащане, което също ще бъде плюс за бизнеса.
Сигналите и известията са най-добрите маркетингови инструменти, които увеличават броя на продажбите, така че ползите от мобилното приложение за платформата за електронна търговия са неоспорими. Push известията са едно от най-големите предимства на мобилните приложения пред мобилния браузър. Използвайки ги в бизнес приложения за търговия на дребно, можете да информирате клиентите за разпродажби, отстъпки, новини, недовършени покупки и др.
Push известията може значително да намалят процента на изоставяне на количката ви, тъй като можете автоматично да изпращате напомняния за незавършени поръчки и специални оферти за артикули в списъците с желания на потребителите. Такива известия могат да увеличат лоялността и интереса към марката, ако ги направите персонализирани и адаптирани към различни потребителски категории. Освен това клиентите ще бъдат благодарни на известия за артикули, които ги интересуват, и са налични.
Хората, които са решили да изтеглят вашето мобилно приложение, вече показват лоялност към вашата марка и готовност да инвестират във вашата електронна търговия.
Мобилните приложения обикновено са по-лесни за използване, като по този начин правят процесите на пазаруване и плащане удобни. Основните причини, които карат хората да избират мобилни приложения за електронна търговия пред сайтове и техните мобилни версии, са запаметени настройки, скорост и удобство при използване. Тези три съединения не са единствените, които привличат потребителите, но са най-важни за популярността на приложението сред неговата целева аудитория. Наличието на уебсайт и мобилно приложение е добре за имиджа на марката, защото клиентите виждат, че собственикът на онлайн магазина има желание да расте, да се развива и може да възнамерява да покрие по-широк кръг от артикули. Добавянето на програми за лоялност също може да има положително въздействие върху неговата ефективност. Хората ценят марките, които решават проблемите им и осигуряват най-удобната и надеждна среда за пазаруване.
Настолните компютри значително ограничават условията за достъп до вашия онлайн магазин. Мобилните устройства като смартфони и таблети могат да се използват почти навсякъде, така че не е необходимо човек да е вкъщи или на работа, за да получи достъп до вашия сайт. Правилно проектирано и разработено от професионалисти мобилно приложение за електронна търговия отваря по-големи възможности за бизнеса.
Тъй като мобилното приложение е по-удобно за използване, вашите целеви клиенти могат да използват времето, прекарано на път или да стоят на опашка, за да сърфират и пазаруват. При такива условия е по-малко вероятно клиентите да закупят нещо, но е по-вероятно да разглеждат вашите артикули или да проверяват нови отстъпки и специални оферти. Освен това е по-вероятно да добавят артикули в количката или списък с желания и да завършат транзакциите по-късно. Ако искате да накарате хората да поискат да използват редовно вашето мобилно приложение за електронна търговия, трябва да се доверите на опитен екип, който включва специалист по осигуряване на качеството, за да сте сигурни, че вашата услуга предлага на клиентите потребителско изживяване с най-високо качество и вашето приложение няма неизправности и недостатъци в своята подредба.
Когато създавате мобилно приложение за електронна търговия, уверете се, че то има интегрирана връзка с всички популярни социални медийни услуги. Освен това ще се възползвате, ако приложението ви ще бъде гъвкаво към възможни промени и корекции, които допринасят за популяризирането му сред вашата целева аудитория.
Можете да предлагате предимства на клиенти, желаещи да публикуват рекламни материали под формата на отзиви или обратна връзка с връзка към вашия магазин. За да мотивирате клиентите да използват вградената ви функция за споделяне в социалните медии, ще трябва да направите този процес възможно най-опростен в допълнение към предлагането на награда. Успешната промоция се равнява на по-висок процент на конверсия и е един от солидните показатели за лоялност към марката сред активните клиенти.
Много собственици на бизнес за електронна търговия подценяват важността на наличието на мобилно приложение в допълнение към уебсайта. Въпреки това, в търговията на дребно едно приложение може да задоволи нуждите на целевите клиенти няколко пъти повече от обикновен уебсайт, тъй като средният интернет потребител е склонен да използва мобилни приложения вместо по-бавна версия на мобилен браузър. Пазаруването трябва да бъде лесно за всички потребители, ето защо висококачествените мобилни приложения със своята простота са полезни за бизнеса и имат благоприятно влияние върху растежа на компанията.