3 начина, по които предприемачите в електронната търговия могат да следят своите конкуренти

   Стартирането на бизнес, независимо от неговата индустрия, означава да внимавате за ожесточена конкуренция. Дори ако вашата електронна търговия има невероятно уникални предложения или услуги, вероятно не сте първата по рода си компания, която влиза на пазара. Бизнесите за електронна търговия ще имат преки конкуренти, за които да внимават, много от които могат да бъдат обхванати в техния бизнес план. Възможно е дори да има непряка конкуренция под формата на предприятия, които по-късно се оказват конкурентни.

Да останете една крачка пред конкуренцията не означава, че трябва да ги игнорирате. Напротив, вашият бизнес с електронна търговия трябва да има предвид всичко, което конкуренцията прави добре и това, в което те се отказват. Следете усърдно конкурентите с тези съвети:

  • Четете отчети за индустрията

Необходимо е да имате задълбочено разбиране на собствената си индустрия. Имате ли консултантска компания, в която съветвате бизнеса относно корпоративната култура?

Вижте ръководствата за стратегическо планиране, предоставени от Gartner. Прочетете техните специални доклади, които могат да осветят тенденциите във вашата индустрия, като например „ Пет неща, които лидерите правят различно“. Можете също да намерите допълнителна информация за прогнози и прозрения, чрез компанията за пазарни проучвания Forrester.

Един от най-добрите начини да се откроите и да останете пред конкуренцията е да разберете вашата индустрия, отвътре и отвън.

  • Наблюдавайте акаунтите им в социалните мрежи

Това е малко по-стратегическо, отколкото да прегледате Facebook страницата на конкуренцията и да излезнете. Трябва да сте в състояние да проучите задълбочено техните социални страници и да излезете от всяка една с ключови изводи за аспектите, в които са успешни и къде правят грешки. Вземете предвид следното, докато наблюдавате акаунтите на конкурент в социалните медии:

  1. Къде е конкуренцията в социалните мрежи Разгледайте платформите, на които вашият конкурент е видимо, и където не е. Никой бизнес, включително вашия собствен, не трябва да бъде във всяка социална платформа, ако пазарът не е там. Въпреки това, за вашия бизнес с електронна търговия може да е полезно да преминете към нововъзникващи социални платформи, на които други конкуренти все още не са, като TikTok, където подходяща аудитория може да открие и научи повече за вашите предложения.

  2. Какво представлява конкурсната публикация Съдържанието им забавно и креативно ли е или професионално и образователно? Колко често публикуват? Какъв вид публикации качват?

  3. Как конкуренцията се ангажира с тяхната публика Може да откриете, че някои компании не отговарят на своите фенове или използват готов отговор, когато го правят. Използвайте това, което сте научили, за да създадете стратегия за ангажиране и да отговаряте на феновете своевременно и внимателно.

  • Прочетете техните онлайн ревюта

Шансовете са големи конкурентните компании да имат акаунти в Yelp и Google My Business. Тези страници могат да ви дадат вътрешния процес на състезанието. Клиентите доволни ли са от опита си с този бизнес? Обичат ли служителите да работят във тази компания?

Водете си бележки какво харесват и не харесват клиентите и служителите в бизнеса.

 

Въпреки че вашата собствена компания за електронна търговия трябва да може да се разграничи от тълпата, вие ще имате по-добро разбиране за това как вашите предложения и екип могат да осигурят изживяване на тези клиенти, което конкуренцията не може!

Препоръчваме още:

5 тенденции в дигиталния маркетинг за 2022 година 5 тенденции в дигиталния маркетинг за 2022 година Прочети повече
Ето защо имате нужда от междуплатформена рекламна стратегия Ето защо имате нужда от междуплатформена рекламна стратегия Прочети повече
8 начина за оптимизиране на уебсайта ви за гласово търсене 8 начина за оптимизиране на уебсайта ви за гласово търсене Прочети повече
нагоре