Как да намерите пазарна ниша за електронна търговия

   Представете си, че стартирате магазин за електронна търговия от нулата и се опитвате да се конкурирате на пазар за здраве и красота. Има толкова много продукти и конкуренти, че ще бъде трудна битка да си осигурите място в такава претъпкана индустрия.

Много по-лесно (и по-изгодно) е да изградите своя магазин около по-малка и по-ангажирана пазарна ниша. Пазарните ниши ви позволяват да уточните какво продавате (и на кого), за да можете да започнете работа и да имате по-голям шанс да изградите стабилна пазарна позиция, дори и като новодошъл.

Обяснение на пазарните ниши

Пазарната ниша е малка част от по-голям пазар. Това подмножество включва характеристики, нужди и предпочитания, които често се различават от по-широкия пазар. Вместо да избират индустрия и да се опитват да продават на всички в нея, опитните продавачи на електронна търговия се насочват към нишов сегмент от пазара, който има по-отчетлива аудитория.

Обикновено нишите се определят от качества, предпочитания и нужди, като например:

  1. Бюджет и цена

  2. Демографски данни (възраст, пол и доходи)

  3. Психография (ценности, интереси, нагласи и предпочитания)

  4. Геолокация

Тези определящи фактори са достатъчно точни, за да привлекат само определени потребители, а не всички на пазара.

Предимства от насочването към пазарна ниша

Понякога идеята за потенциална пазарна ниша може да се появи от нищото; обаче, по-често, отколкото не, намирането на пазарна ниша, в която да стартирате магазина си, изисква проучване. Така че защо си струват тези допълнителни усилия за прецизиране и фокусиране на вашия пазар, аудитория и продукт?

  1. Никой магазин не може да бъде всичко за всички: това е една от най-универсалните истини в бизнеса. Намирането на пазарна ниша ви помага да усъвършенствате за кого всъщност е вашият магазин и продукт(и) и това прави всичко по-лесно и по-фокусирано.

  2. Задоволяването на специфични нужди поражда лоялност: нишовите аудитории имат толкова уникални нужди и предпочитания, че са склонни да бъдат по-ангажирани и лоялни, когато една марка създаде точно това, което търсят.

  3. Пазарните ниши са по-малки: това означава, че те са по-малко конкурентни от по-широкия пазар, което увеличава вероятността ви да изтеглите продажбите от конкуренцията.

  4. По-малкото конкуренция означава повече авторитет: нишовият продукт прави по-лесно и по-естествено вашата марка да стане експерт във вашата ниша, което означава, че можете по-лесно да се откроите от магазините, фокусирани върху по-широкия пазар.

Как да намерите нишова аудитория

В този момент трябва да имате добра представа какво да вземете предвид, когато оценявате потенциалните пазарни ниши за вашата марка.

  • Потърсете препоръчани ниши онлайн

Ще намерите безкрайни списъци с пазарни ниши, идеални за фирми за електронна търговия, само като направите просто търсене в Google.

  • Проучете потенциалните потребители

Ако сте стеснили търсенето на ниша до една индустрия (или няколко), следващата стъпка е да ги оцените според съображенията, за които говорихме по-горе. Един от методите за намиране на най-добрите потенциални пазарни ниши в рамките на по-големите е да отидете директно до източника и да проучите самите потенциални потребители, които се надявате да обслужвате. Задавайте въпроси като:

  1. Коя е тяхната текуща избрана марка

  2. Какво харесват и не харесват в продукта

  3. Допълнителни или различни функции, които биха искали да видят да се предлагат

  • Изследвайте ключови думи

Мислите си, че проучването на ключови думи е за SEO и платено търсене. Това е вярно, но изследването на ключови думи по дефиниция включва това, което потребителите търсят, от какво имат нужда, какво харесват и др. Ето защо може да бъде полезен инструмент за идентифициране на потенциални пазарни ниши.

 

Чрез проучване и разбиране на пазарните ниши и как те могат да бъдат от полза за вашия бизнес, вие сте в по-добра позиция да идентифицирате област от електронната търговия, в която можете ефективно да доминирате. След като направите това, гарантирано се насочвате към успех!

Препоръчваме още:

5 съвета за постигане на вашите бизнес цели 5 съвета за постигане на вашите бизнес цели Прочети повече
Как да повишите класирането в търсачката с изграждане на входящи връзки Как да повишите класирането в търсачката с изграждане на входящи връзки Прочети повече
5 начина да подобрите ангажираността на последователите си в социалните медии 5 начина да подобрите ангажираността на последователите си в социалните медии Прочети повече
нагоре