Може да има част от малката ви обява в Google My Business, която пренебрегвате. Освен ако не сте предучилищно, частно училище, университет и т.н., може да сте виждали секция "Въпроси и отговори" в обявата си, която Google въведе през лятото на 2017 г. Оттогава обаче този раздел е значително недостатъчно използван. Важно е собствениците на бизнес да се възползват от този раздел, за да могат да изградят своето онлайн присъствие, да изпреварят конкуренцията и да оптимизират стратегията си за локално търсене.
Какво представлява секцията "Въпроси и отговори"
Подобно на рецензиите и информацията за NAP (име, адрес, телефон), този раздел се показва директно в обявата, така че е видим, когато хората видят бизнеса ви онлайн. Всеки с акаунт в Google може да остави въпроси за бизнеса, чрез този раздел и всички въпроси и отговори се виждат в списъка. Въпреки че Google има правила за този раздел, възможностите за това, което хората питат, могат да варират. Някои въпроси може да са прости, като „Къде се намирате?“
Други въпроси може да са малко по-трудни, особено ако хората искат съвет или информация за тяхната конкретна ситуация. Това може да се случи, ако вашият бизнес е в правната или медицинската индустрия, така че е важно да имате предвид какво можете да кажете, когато отговаряте на този тип въпроси. Този раздел е друг начин за бизнеса да взаимодейства с клиентите. Статистиката показва, че 97 процента от потребителите търсят онлайн продукти и услуги, така че е важно да представите бизнеса си по възможно най-добрия начин. Клиентите оценяват отговорите на техните въпроси – и дори ако някой не остави собствения си въпрос, тази допълнителна информация онлайн може да им помогне да решат дали да се свържат с вас относно вашите услуги. Но този раздел не е важен само за хората, които виждат бизнеса ви онлайн.
Ако сте запознати с Google My Business, знаете, че Google цени фирмите, които са на върха на своите обяви и използват всяка функция. Така че Google ще разпознае, когато отговорите на въпроси и ще намери вашия бизнес за легитимен, отзивчив и фокусиран върху клиентите.
По същество този раздел е още един начин, по който можете да се откроите от конкуренцията.
Как мога най-добре да използвам тази нова функция
Може да са необходими допълнителни усилия, за да управлявате най-добре този раздел. Вижте някои съвети по-долу:
Важно е да отговаряте на въпросите в този раздел, защото въпрос без отговор кара вашият бизнес да изглежда неангажиран онлайн. В таблото за управление на Google My Business няма известия за въпроси, така че е важно непрекъснато да проверявате малката си обява, за да сте сигурни, че сте отговорили на всичко. Особено важно е да наблюдавате този раздел, защото всеки може да отговори на въпроси, публикувани тук – не само собственици на бизнес! Уверете се, че отговаряте на всеки въпрос, така че потребителите да знаят, че получават правилна информация от легитимен източник.
Тъй като това е сравнително нова функция, възможно е все още да не ви е зададен въпрос във вашата обява. Възможно е да публикувате свои собствени въпроси в обявата и след това да отговорите като собственик на бизнес. Това помага за показване на ангажираност в секцията и поставя повече информация пред хората, които може да я търсят. Когато публикувате, помислете за някои често задавани въпроси, които получавате, така че това, което питате, да е уместно и полезно.
Разбира се, всичко това отнема време и енергия. Това е отговорност, която си заслужава, но често е стъпка, която много собственици нямат в графика си.
Ако установите, че нямате време да се посветите на пълното оптимизиране на този раздел от вашата обява в Google My Business, помислете за разговор с експерт по дигитален маркетинг.
Подготовка за забраната на TikTok: Диверсификация на маркетинговите канали и преизползване на съдържание
10X AI Маркетинговият специалист: Бъдещето на маркетинга в епохата на изкуствения интелект
Избор между локална и глобална стратегия за вашето мобилно приложение