Независимо дали сте нов бизнес, който се опитва да дефинира марката си, или просто сте нов в маркетинга на бизнеса си онлайн, написването на солидно бизнес описание е ключът към информирането на вашата аудитория за вашите продукти и услуги.
И така, откъде да започнете? Първо отделете малко време, за да помислите кой, какво, кога, къде и защо, свързани с вашия бизнес.
Кой си ти? Определете името на вашия бизнес.
Какво правиш? Какво те прави уникален? Избройте основната си ключова дума и услуги.
Кога сте основани? От колко време сте в бизнеса? Вашият бизнес има ли история, която ви помага да определите кой сте днес?
Къде се намирате? Вие сте мултилокация или онлайн бизнес? Как ви намират хората?
Защо сте в бизнеса? Какви са бъдещите ви цели? Каква е вашата мисия, визия и ценности?
Сега, когато мозъкът ви е в режим на мислене, нека се потопим в спецификата на това, което трябва да включва вашето бизнес описание:
Основни упътвания
Преди да започнете да пишете, следвате указанията в Google My Business (GMB).
Има ограничение от 750 знака, но не е необходимо да е толкова дълго. Под два абзаца с 3-5 изречения във всеки параграф е добра отправна точка.
Запитайте се колко информация бихте искали да прочетете, ако бяхте читател. Колко информация му трябва на читателя, за да добие представа за това кой сте? Ако се затруднявате да решите какво да включите, запитайте се дали читателят може лесно да намери подробностите на вашия уебсайт.
Структура
Разгледайте тази структура като отправна точка за вашите параграфи:
Първо изречение: име, основна ключова дума, местоположение
Второ изречение: Какво те прави уникален?
Трето изречение: Каква е вашата мисия
Последно изречение: CTA
Какво искате вашите клиенти да запомнят за вашата личност? Вашият тон трябва да комуникира същия тип преживяване, което искате клиентите да имат, ако дойдат във вашия магазин или офис – висок клас, надежден, спокоен, загрижен за здравето, домашен уют.
Кой е вашият идеален клиент? Помислете за тяхната възраст, пол, култура, икономически произход. Писането за кабинета на педиатър би било много различно от фитнес залата.
Дори ако местните знаят всичко за вас, приемете, че читателите не са от вашия район. Може би читателят планира ваканция във вашия район и проучва уникални места за посещение. Избягвайте да използвате фрази, за които повечето не биха знаели. Въпреки това, понякога има добре известни поговорки, които можете да използвате в описанието си за хумор.
Написването на бизнес описание не трябва да е трудно! Добавете емоция, като имате предвид аудиторията си и помислете как можете да включите местоположението си, за да бъдете лесно откриваеми!