В света на дигиталния маркетинг има няколко популярни акронима, които вашата маркетингова агенция използва, или които може да видите онлайн.
Ще разбием 15 популярни термина в дигиталния маркетинг!
GMB е безплатен инструмент, който поддържа онлайн присъствието на вашия бизнес организирано в Google, включително в секциите "търсене и карти".
Следващите няколко акроними са свързани с платена реклама, така че не се внимавайте! Цената на клик (CPC) е сумата, която плащате, когато някой кликне върху вашата реклама. Цената може да варира в зависимост от вашата индустрия, местоположение и качествен рейтинг.
Този акроним за платена реклама може да бъде или цена на действие или цена на придобиване (CPA). За този модел плащате за конкретно действие или придобиване, като например продажба, щракване или при изпращане на формуляр.
За CPM ще плащате само когато рекламата ви се вижда на хиляда импресии. Обикновено този модел на плащане се използва за платени рекламни кампании, които се въртят около социалните медии и стратегиите за информираност на марката.
CPL е различен тип модел на плащане, при който плащате въз основа на броя на генерираните потенциални клиенти.
При платената реклама CTR измерва броя кликвания, които получавате върху рекламите си въз основа на броя импресии. Това е процентът на кликване върху рекламите ви.
Плащане на клик (PPC) е кликване върху вашата реклама, когато провеждате кампания за платено търсене. Като цяло това е често срещан начин за описание на платената реклама.
ROI не е специфичен акроним за дигитален маркетинг, но ние го използваме много, когато говорим за анализиране на резултатите от вашите кампании и стратегии. За да обобщим, възвръщаемостта на инвестициите означава много пари, които получавате от вашите дигитални маркетингови кампании.
B2B означава, че бизнесът продава на други фирми, докато B2C означава, че фирмите продават на потребителите.
SEO е процесът на оптимизиране на вашия уебсайт с цел получаване на органичен или местен трафик.
Въпреки че може да изглежда подобно на SEO, SEM е вид онлайн маркетинг, който използва платена реклама заедно с оптимизация на уебсайта, за да повиши класирането на вашия уебсайт на страницата с резултати от търсенето.\
Просто казано, CTA е нещо, което искате вашите настоящи или потенциални клиенти да направят. Насърчавате ги да завършат действие, като използвате примамливо изявление. Можете да им кажете да си уговорят среща, да направят покупка, да се регистрират за блог и така нататък. CTA се използват в уебсайтове, имейли, публикации в социалните медии и др.
Тази комбинация от акроними е малко сложна. Customer Experience (CX) включва всички взаимодействия, които някой има с вашата марка, докато User Experience (UX) включва взаимодействие с продукт. Въпреки че може да изглеждат подобни, не трябва да ги използвате взаимозаменяемо.
Когато някой каже NAP, това не означава, че трябва да вземете такъв, поне в маркетинга. Акронимът NAP се използва за бързо препращане към името, адреса и телефонния номер на вашия бизнес. Често ще чувате хората да казват: „Вашият NAP трябва да бъде последователен във всички обяви.“ Изговарянето на име, адрес и телефонен номер всеки път може да е трудно, така че вместо това те използват NAP. Понякога се нарича още NAPU (U означава URL).
Когато търсене в търсачка, като Google, страницата, която се появява след като извършите търсенето, се нарича "страница с резултати от търсачката" (SERP).
Надяваме се, че сме ви пояснили дигиталните маркетингови понятия!