Световната пандемия принуди редица потребители да се насочат към онлайн пазаруването. Затова компаниите и бизнесите, които използват маркетинг чрез интернет търсачки, могат да останат успешни в тези трудни времена.
Търсенето на маркетинг се състои от две ключови концепции: SEO и SEM. Въпреки че много хора са запознати с концепцията за SEO, не толкова много знаят за SEM. И така, какво точно е SEM? За щастие организирахме тази статия, за да ви помогнем да научите повече за концепцията. Ще ви предоставим и някои вътрешни съвети относно използването на платена реклама.
Какво е SEM?
SEM е една от двете концепции, които са жизненоважни във всяка маркетингова кампания в мрежата за търсене. SEO ( оптимизация за търсачки ) се отнася до спечелен трафик от търсене, получен чрез неплатени листинги.
SEM (маркетинг с търсачки), от друга страна, се отнася до спечелен трафик от търсене чрез платени листинги. Този тип маркетинг е по-скъп, но поставя бизнеса ви директно пред очите на клиентите, търсещи насочени ключови думи.
Сега, когато знаем какво е SEM, е време да се научим как да го използваме. Има много движещи се части за всяка маркетингова кампания. Тези съвети обаче ще ви помогнат да започнете път, който гарантира, че парите ви са добре изразходвани.
Изберете платформа за търсачки
Първата стъпка към всяко SEM е изборът на платформа, от която да се купуват листинги. Ако искате да използвате най-популярната опция, тогава Google трябва да бъде решението ви за достъп. В този случай трябва да се регистрирате за Google Ads. Най-популярната търсачка обаче не винаги е най-добрият вариант.
Ако вашата целева аудитория използва нещо различно от Google, тогава трябва да се съсредоточите върху платформата, която използват. Microsoft Advertising и Yahoo Search Options са два други популярни двигателя.
Знайте разликата между PPC и CPM
PPC и CPM са два термина, които трябва да разберете в SEM. Те са двата начина за таксуване на рекламното пространство на уеб страници и търсачки. PPC или плащане на кликване е най-популярният начин. За този метод плащате на търсачката или уеб страницата всеки път, когато някой кликне върху вашия списък с реклами.
CPM, от друга страна, означава цена на хиляда импресии. Всяка импресия се отнася, когато някой види рекламното ви пространство. Този метод обикновено е по-евтин от PPC, но е и по-малко ефективен. Не сте сигурни, че някой ще кликне върху вашата реклама или дори ще й обърне внимание. Ако обаче имате добра реклама за привличане на внимание, тя може да бъде ефективна.
Целеви ключови думи, които отговарят на вашия бизнес
Искате да използвате ключови думи, които клиентите ви могат да търсят, за да намерят вашия бизнес. Ако имате продукт или услуга, които изискват повече думи за търсене, използвайте ги! Най-добрият начин да разберете какво търси вашата аудитория е с помощта на инструмент за изследване на ключови думи като Google's Planner за ключови думи . Това ще ви помогне да изберете правилните ключови думи, подходящи за вашия бизнес и рекламна кампания, които ще привлекат трафик.
Създайте яснота за потенциалните си клиенти
Няма по-лошо чувство от това да кликнете върху реклама и да качите на страница, която няма нищо общо с нея. Избягвайте това, като създадете конккретност за потенциалните си клиенти, които кликнат върху рекламата. Например, ако продавате уеб игра, нека връзката ги отведе до сайт за изтегляне на тази игра. Опитайте се да не ги завеждате в библиотека с куп други произволни игри. След това клиентът ще трябва да потърси заглавието, което е видял. През това време им е лесно да загубят интерес и да си тръгнат.
Използвайте автоматизация
Улеснете работата си, като внедрите автоматизация. Някои примери включват поставяне на автоматична пауза на рекламите, когато те достигнат прага на разходите. Друга възможност е да автоматизирате процеса на наддаване за рекламно пространство. Това оптимизира вашето време, за да имате повече за стратегията.
Коригирайте стратегията си според нуждите
Не може вашата SEM да бъде ефективна веднага. Трябва да преглеждате ежедневно своите аналитични показатели. Формирането на правилната стратегия е процес на проби и грешки. Обърнете внимание на това кои съобщения и ключови думи работят и кои са неуспешни. След това коригирайте стратегията си съответно тях.
Включете експертен екип
Ако цялата тази нова информация изглежда поразителна, тогава може да помислите да отидете при професионалист. Въпреки че може да изглежда рентабилно да опитате сами, в крайна сметка може да загубите пари.
Отнема много време, за да научите кои стратегии са ефективни. Mоже да се окажете, че потапяте много пари в рекламно пространство, което никой не вижда и не забелязва. Вместо това изберете агенция за дигитален маркетинг, която да свърши цялата работа вместо вас.
Както можете да видите, рекламата с платено търсене може да окаже огромно влияние върху вашия онлайн бизнес. Използването на концепцията обаче не винаги е лесно, особено ако нямате опит в дигиталния маркетинг.
Ние научаваме какво работи в дигитлната реклма, за да можем да отговорим и надхвърлим очакванията на нашите клиенти!