Топ 5 подхода за потребителско ангажиране след покупка

   Само с няколко бързи щраквания, посетител изведнъж се превръща в клиент на вашия онлайн магазин. Лесно, а?

Въпреки че процесът на плащане продължава само няколко минути – значително време, усилия и маркетингови разходи бяха инвестирани в това придобиване на нов клиент. Въпреки че трябва да се занимавате с придобиване на нови клиенти, е много по-скъпо да ги спечелите, отколкото да ги задържите.

Когато посетител стане клиент, той е започнал връзка с вас. От вас зависи да продължите това преобразуване след първоначалната покупка. Защо?

Чрез подобряване изживяването на клиентите, можете да очаквате повишена лоялност и бъдещи покупки. В света на електронната търговия тази комуникация между бизнес и клиент се нарича ангажираност след покупка.

За да ви помогнем да задържите повече клиенти, събрахме пет метода за ангажираност след покупка, които можете да приложите към маркетинговите си тактики!

  • Усъвършенствайте вашите имейли за потвърждение и изпращане

И след като клиент завърши покупка, и след като изпратите поръчката му, имейлите се задействат автоматично за изпращане. Можете да персонализирате всеки от тези два имейла по няколко начина, за да насърчите пристигането на новия продукт. Решението за покупка е вълнуващо!

Насърчавайте вълнението на клиентите си, като използвате положителен език, визуално въздействие и връзки към вашия уебсайт или канали в социалните медии в тези имейли. Използвайте призиви за действие, за да мотивирате този нов клиент да ви следва във Facebook, Instagram, Pinterest или Twitter или да го насочите към блога на вашия уебсайт.

  • Поискайте отзиви за продукти

Полезна мярка за ангажираност след покупка е да поискате коментар от вашия клиент. Живеем в свят на постоянно споделяне. Хората искат „социално доказателство“ за покупка. Защо не насочите тази информация към вашия уебсайт?

Онлайн рецензиите на вашия уебсайт не само ще помогнат за увеличаване на авторитета на продукта, насърчавайки други посетители да купуват, но тези отзиви също ще добавят полезно, подходящо съдържание към вашия уебсайт и ще ви помогнат да разберете как да правите подобрения. Смята се, че над 80% от решенията за покупка на клиентите са повлияни от отзиви, публикувани онлайн. Ако повечето от продуктите ви в момента нямат рецензии, време е да помислите за стартиране на кампания за коментари на продукти!

Не изпращайте заявка за оценка на продукта веднага след покупката. Вместо това дайте на клиента си малко време да изпробва продукта. Изпратете заявка за преглед на продукта между 7-15 дни след пристигането на пратката.

  • Отговаряйте на позитивното и негативното коментиране

В онлайн света човек е по-склонен да се оплаква, отколкото да хвали.От вас (или мениджър зависи да отговаряте на всеки коментар, директно съобщение и туит. Ако е оплакване, извинете се и се опитайте да помогнете на клиента си да се почувства щастлив. В крайна сметка те искат да бъдат чути. Те са инвестирали време и пари във вашия продукт. Не само вашите доволни клиенти ще почувстват по-близка връзка с вас, но и тези, които не са доволни, ще видят вашите усилия и звездно обслужване.

  • Изпращане на имейли за попълване

В зависимост от това, което продавате, може да си струва да изпратите имейл за попълване. Добрият график за този имейл ще варира в зависимост от бизнеса. Ако продавате козметични продукти, например, стремете се да изпратите имейл за попълване 8-12 седмици след първоначалната покупка. За промишлените части по-дълъг период от време от 12-14 месеца ще даде по-добри резултати.

  • Честитете рождени дни/важни събития

Ако потребител е създал акаунт във вашия онлайн магазин, повече от вероятно имате неговата дата на раждане и датата на създаване на акаунта. Около рождените дни е обичайно посетителите на сайта да се „почерпят“ с нещо ново.

Изпращането на малка отстъпка за рождения ден или безплатна доставка може да подобри шансовете за преобразуване!

 

Тези допълнителни стъпки не само ще подобрят цялостното пътуване на клиентите ви с вашата марка, но и ще можете да култивирате по-широка база от лоялни посетители. Щастливият клиент със сигурност ще сподели положително мнение с приятелите и семейството си. Активният клиент поддържа вашия бизнес с електронна търговия. Стремете се да държите купувачите си ангажирани, за да могат да продължат да пазаруват!

Препоръчваме още:

Софтуерни решения за СТЕМ (STEM) кабинети за училища Софтуерни решения за СТЕМ (STEM) кабинети за училища Прочети повече
Защо Spotify Wrapped преуспява, докато Apple Music Replay се отклонява от очакванията Защо Spotify Wrapped преуспява, докато Apple Music Replay се отклонява от очакванията Прочети повече
Преодоляване на парализъм от избора в мобилните приложения: стратегии за подобряване на потребителското изживяване Преодоляване на парализъм от избора в мобилните приложения: стратегии за подобряване на потребителското изживяване Прочети повече
нагоре