Как да съставите имейли за повторно ангажиране

   Много собственици на онлайн бизнес са фокусирани върху подобряването видимостта на бизнеса си онлайн, за да натрупат възможно най-много нови клиенти. С изобилието от налични знания, обхващащи създаването на ефективни PPC реклами и поддържането на SEO, имейлите са страхотен ход за ангажиране. Въпреки това, привличането на нови клиенти не трябва да идва с цената на игнориране на тези, които са купували от вас.

Придобиването на нов клиент струва средно пет пъти повече, отколкото задържането на съществуващ клиент. Поради тази причина разумните собственици на бизнес балансират своята маркетингова стратегия, за да обхванат и двете аудитории, така че да могат да увеличат максимално своята възвръщаемост на инвестициите. Един сравнително евтин начин да си върнете клиенти е да включите имейли за повторно ангажиране във вашата маркетингова стратегия.

Какво е имейл за повторно ангажиране

Имейл за повторно ангажиране или имейл с обратна връзка се изпраща на клиентите определен период от време след последната им покупка, за да се опита да ги убеди да възобновят взаимодействията с вашия бизнес. Маркетолозите не са напълно съгласувани относно най-доброто време за изпращане на този тип имейли. Подходящата скорост вероятно ще зависи от индустрията на вашия бизнес и колко често вече взаимодействате с клиентите, но общият консенсус пада някъде между 16-60 дни след най-скорошната референтна точка. Въпреки че винаги ще има потенциални клиенти, които изчезват с течение на времето, изследванията показват, че 45% от тези, които получават имейли за повторно ангажиране, ще прочетат получените имейли.

Има няколко техники, които можете да използвате, когато създавате цялостния тон и съдържание за вашите имейли за повторно ангажиране. Ето няколко често използвани подхода:

  • Имейл за повторно ангажиране с прост въпрос

Имейл, който задава прост въпрос, понякога е всичко, от което се нуждаете, за да ангажирате отново клиентите си. Освен това с намалената продължителност на вниманието, която се превръща в норма, по-краткия имейл може да е по-добър вариант. Попитайте дали клиентът би искал да продължи да получава имейли от вашия бизнес, като същевременно изразите, че бихте искали той да остане ваш клиент. Избягвайте да питате директно дали биха искали да СПРАТ да получават съобщения, защото от психологическа гледна точка е по-възнаграждаващо да предложите положително действие, отколкото отрицателно.

  • Имейл за повторно ангажиране, който показва какво ново предлагате

Имейл „какво ново“ или „какво сте пропуснали“ изпълва клиентите с всякакви бизнес актуализации или зареждане на нови продукти, които може да са пропуснали. Целта е да вдъхновите и развълнувате читателите, като им напомняте защо са се интересували от вашия бизнес на първо място, като същевременно демонстрирате как той се е разраснал и разширил. Ако можете, фокусирайте се върху промените, които сте направили, които биха могли да адресират причината(ите), поради която те са спрели да се ангажират с вашата марка.

  • Стимулиран имейл за повторно ангажиране

Даването на причина за повторно ангажиране на клиентите, която им е от полза, често е много убедителен начин за стимулиране на допълнителни покупки. Като съчетаете такъв стимул с послание, че бихте искали да ги върнете, вие демонстрирате, че ги цените. Помислете да дадете на отпадналите клиенти специална отстъпка, безплатни точки за награди или дори малък кредит за следващата им поръчка, така че да се почувстват принудени да направят нова покупка.

  • Имейл за повторно ангажиране с емоционално докосване

Понякога простото привличане емоциите на вашите читатели може да бъде най-добрият начин да изразите своята гледна точка. Много търговци използват хумор за да привлекат вниманието на читателите и да възстановят емоционалната връзка с марката.

  • Имейл за повторно ангажиране с обратна връзка

Не винаги ще можете да определите какво е причинило отпадането на клиентите само от вашите данни. В случаи като тези имейлът за обратна връзка е чудесен начин да получите ценна информация и да покажете на клиентите, че ви е грижа за подобряването на тяхното изживяване. Макар че обикновено се използват в кампании за обратна връзка и преглед, имейлите за обратна връзка могат да бъдат полезни във вашата кампания за повторно ангажиране, за да научите как да върнете клиентите.

  • Имейл за повторно ангажиране заради спешни действия

Създаването на чувство за неотложност е друг доказан начин да привлечете действия от клиентите си. Това може да бъде постигнато, чрез стимулирана оферта с близък срок на валидност. Има обаче и други начини, по които можете да насърчите клиентите си да действат сега. Информирайте ги, че акаунтът им ще бъде изтрит скоро или, че имейл адресът им ще бъде премахнат от списъка им, освен ако не предприемат действия сега. Дайте им причини защо не трябва да искат да бъдат премахнати от вашата база данни.

  • Творчески имейл за повторно ангажиране

Въпреки че изброените по-горе са сравнително често срещани, има много други редовно използвани подходи за имейли за повторно ангажиране. Но не се страхувайте да опитате нещо ново или необичайно!

Вие познавате клиентите си по-добре от всеки търговец, така че помислете какво може да им хареса и да ги убеди да се ангажират отново с вашия бизнес.

 

Спечелването на отпаднали клиенти може да бъде трудно и не бива да очаквате тяхното масово завръщане. Въпреки това, като изградите обмислена имейл стратегия за повторно ангажиране, можете да спестите време и пари, предизвиквайки нови покупки, като същевременно установите по-лоялна и страстна клиентска база!

Препоръчваме още:

Как да ангажирате клиентите си с мобилен маркетинг Как да ангажирате клиентите си с мобилен маркетинг Прочети повече
Начално ръководство за намиране на полезни отчети в Google Analytics Начално ръководство за намиране на полезни отчети в Google Analytics Прочети повече
Как да използвате психологията на отстъпките Как да използвате психологията на отстъпките Прочети повече
нагоре