Предимствата на електронната търговия за бизнеса

   Няма съмнение – възможността за продажба онлайн помогна на няколко бизнеса да печелят повече и да се развиват успешно. Както всяка друга бизнес стратегия, ползите от електронната търговия могат да помогнат на човек да се отличи. Събрахме информация, за да обясним плюсовете и да ви помогнем при вземането на бизнес решения.

Какво е електронна търговия

Електронната търговия може да се определи като покупка и продажба на стоки по електронен път онлайн. Популярен е заради многото предимства на електронния бизнес - интернет маркетинг, електронен превод на средства, мобилна търговия.

Предимствата в детайли

  • По-бърз процес на покупка

Клиентите могат да прекарват по-малко време в пазаруване на това, което искат. Те могат лесно да разглеждат много артикули наведнъж и да купуват това, което им харесва. Когато са онлайн, клиентите могат да намерят артикули, които се предлагат във физически магазини, които не се намират в тяхното населено място.

Например – Богомил е клиент, който отива в магазин да си купи пералня. След търсенето той разбира, че не може да намери продукта, от който се нуждае. Той влиза в популярен пазар за електронна търговия и намира пералнята. Още по-хубавото е, че има специална офертна цена и може да бъде доставена до дома му. Това е мястото, където електронната търговия идва на помощ за много купувачи. Те влизат онлайн, търсят артикул, получават бърз отговор и могат да го купят също толкова бързо.

Предимствата на електронния бизнес включват подпомагане на човек да избира от широка гама от продукти и също така да получи поръчката. Търсене на артикул, виждане на описанието, добавяне в количката – всички стъпки се случват за нула време. В крайна сметка купувачът е доволен, защото има артикула и не му се е налагало да пътува.

  • Намаляване на разходите

Едно от най-големите предимства на електронната търговия за бизнеса, което поддържа интереса на продавачите към онлайн продажбите, е намаляването на разходите. Много продавачи трябва да плащат много, за да поддържат физическия си магазин. Може да се наложи да плащат допълнителни предварителни разходи като наем, ремонт, дизайн на магазин, инвентар и т.н. В много случаи, дори след инвестиране в услуги, склад, поддръжка и работна сила, продавачите не получават желаните печалби и възвръщаемост на инвестициите. С магазин за електронна търговия продавачът може да намали разходите за поддръжка на магазина. Магазинът за електронна търговия е достъпен и изисква по-малко инвестиции в сравнение с физически магазин. Това също е добра възможност за индивидуални и малки продавачи, които искат да спечелят доход, но нямат необходимия начален капитал.

  • Достъпна реклама и маркетинг

Продавачите не трябва да харчат много пари, за да рекламират своите артикули. Светът на електронната търговия има няколко достъпни и бързи начина за онлайн пазар. Пазарите за електронна търговия са визуални канали и продавачите могат да покажат продукта си. Много пазари за електронна търговия предлагат инструменти за прозрение, които могат да се използват за анализ на клиентите. Обикновено това е страница, която показва всички поръчки – предстоящи, неизпратени, изпратени, анулирани, върнати.

  • Гъвкавост за клиентите

Важно предимство на електронната търговия за бизнеса е, че продавачите могат да осигурят гъвкавост на клиентите. Един акцент е, че продуктът и услугите са на разположение 24x7. Резултатът е, че продавачът може да предложи своя артикул на всяко място и по всяко време. Удобства за клиентите включват безплатна доставка (обикновено на минимална стойност на количката), експресна доставка на поръчки, сделки и отстъпки.

Те също така споделят отзиви за нещата, които купуват. Добрите отзиви водят до две допълнителни предимства на електронната търговия. Едното е, че печелите доверие въз основа на броя на положителни отзиви. Другото е, че може да ви помогне да идентифицирате най-продаваните си артикули.

Продавачите могат да използват тази гъвкавост на клиентите, за да изградят своите приходи. Те могат да продават на онлайн пазар уверено, знаейки, че има много купувачи.

  • Сравнение на продукти и цени

В електронната търговия продавачите могат да сравняват продуктите с помощта на инструменти или самостоятелно. Това им дава добра представа за наличните алтернативи на продуктите и стандартните цени, ако нуждата от продукт е неудовлетворена.

Сравнението е по-бързо онлайн и обхваща много продукти. Помага да спестите време, когато правите това сравнение, тъй като всички подробности са налични на сайта за пазаруване. Във физически магазин продавачите може да не могат да получат достъп до толкова много подробности. Те имат само по-добри познания за собствения си инвентар. Това е още една полза за клиента. Когато хората видят много артикули, готови за покупка, те се чувстват по-уверени в разходите си.

  • Без ограничения на обхвата

Продавач с физически магазин може да успее да достигне само до определен брой купувачи. Те могат да доставят до домовете на клиентите, но може да има ограничения на разстоянието. Няколко пазара за електронна търговия имат собствена логистика и система за доставка. Продавачите, които трябва да разширят обхвата си, за да намерят нови клиенти, могат да се възползват от това. Това важи за продавачи само онлайн и тези с физически магазин. Продавачите само онлайн могат да спестят от логистичните разходи и да бъдат спокойни за клиентите.

  • По-бърз отговор на изискванията на купувача/пазара

Всяко взаимодействие е по-бързо, когато започнете да продавате онлайн. Пазарите за електронна търговия ви предлагат опростена логистика или система за доставка. Това означава, че поръчката на купувача се доставя ефективно. Управлението на връщанията на продукти е още един плюс, който може да бъде обработен бързо – или възстановявате плащанията, или заменяте.

Бързи действия могат дори да бъдат приложени, когато се отговори на изискванията на пазара. Помислете за този пример за електронна търговия – когато купувачът види, че даден артикул не е на склад, той може да щракне върху опцията „Уведоми ме“. Това го информира, когато този артикул отново е наличен за продажба. Той също така информира продавачите, че трябва да попълнят този артикул, за да могат да получат повече купувачи.

Търговците могат бързо да създават сделки и промоции. Това привлича клиенти и увеличава шансовете за създаване на повече продажби. Продавачите на електронна търговия могат да планират и прилагат купони, дори да персонализират такива оферти за собствения си магазин.

  • Няколко режима на плащане

Купувачите харесват персонализирането, същото важи и за плащането на техните поръчки. Пазарите за електронна търговия позволяват множество режими на плащане, които включват UPI, наложен платеж, карта при доставка, нетно банкиране, EMI на кредитна или дебитна карта и кредитно улеснение за плащане по-късно.

Възстановяване на количката е едно огромно предимство на електронната търговия. Понякога купувачът стига до страницата за плащане, но не завършва покупката. Можете да уведомите клиентите, чрез телефонни съобщения и/или имейл, за да завършат покупката.

Ако желаете онлайн магазин, свържете се с нас!

 

Увеличете продажбите си с нашия личен софтуер EXPOZY!

Препоръчваме още:

Как да използвате вашата клиентска база данни, за да разширите бизнеса си Как да използвате вашата клиентска база данни, за да разширите бизнеса си Прочети повече
Каква е разликата между UX и UI дизайн? Каква е разликата между UX и UI дизайн? Прочети повече
Как да съставите имейли за повторно ангажиране Как да съставите имейли за повторно ангажиране Прочети повече
нагоре