Знаете ли, че вторият най-голям фактор, допринасящ за това как вашият бизнес се класира в местните търсения, са входящите връзки?
Връзките представляват 17 процента от това как се класира вашият бизнес в местните търсения, на второ място след сигналите от Google My Business. Това означава, че когато друг уебсайт се свързва към вашия уебсайт (стига да е надежден сайт), тази връзка допринася в доста голям смисъл, за да помогне на вашия бизнес да се класира в местния пакет.
Какво е Link Building
Изграждането на връзки е SEO (оптимизация за търсачки) процес за придобиване на входящи връзки, които сочат към уебсайта на вашия бизнес от други уебсайтове. То помага за повишаване на класирането при търсене, защото търсачките виждат връзките като знак за надеждност. Така че, ако местен блогър посети вашия бизнес и напише публикация в блог за него с връзка към вашия уебсайт, тази връзка (наричана още обратна връзка) е част от процеса на изграждане на връзки.
Защо трябва да се грижите за изграждането на връзки
Връзките са полезни както за органично SEO, така и за локално SEO. И входящите връзки са един от първите десет фактора за органично класиране.
Съдържанието може да ви помогне да получите повече входящи връзки. Ако вашият уебсайт има блог, вашето съдържание може да ви спечели обратни връзки!
И така, ние знаем, че количеството препратки, които сочат към вашия уебсайт, е един от най-важните фактори за това как Google ще класира вашия сайт в органични търсения.
И според Нийл Пател, "връзките все още са най-важните компоненти на алгоритмите за органични търсения". Така че, ако искате вашият бизнес да бъде намерен в органични търсения, изграждането на връзки е абсолютно задължително.
Какво общо има всичко това с местния бизнес? И защо изобщо трябва да те интересува? Е, входящите връзки също са добри за локално SEO.
Точно както при органичните търсения, търсачките като Google използват обратните връзки като един от факторите, които определят ранга на вашия бизнес в местните търсения.
Трябва да бъдете открити в местните търсения, защото:
97 процента от потребителите научават повече за бизнес онлайн, отколкото където и да е другаде
54 процента от американците използват локално онлайн търсене, вместо да използват телефонни указатели
А онлайн локалните търсения водят до посещения на магазини – 88 процента от потребителите ще се обадят или ще посетят магазин в рамките на 24 часа след извършване на локално търсене. Потенциалните клиенти търсят в интернет, за да намерят местни фирми, а местните фирми винаги искат да знаят как да се класират по-високо в местните търсения. Така че, ако искате вашият бизнес да бъде намерен в местните търсения, трябва да търсите възможности за изграждане на входящи връзки към вашия уебсайт. Но преди да влезем в това как трябва и как не трябва да изграждате връзки, нека поговорим за това как търсачките намират обратни връзки.
Как търсачките намират обратни връзки
Търсачките изпращат „уеб роботи“, за да търсят уебсайтове. Роботите са доста сложни и важни, така че дори им се дават имена (като Googlebot и Bingbot).
Ето какво има да каже Google за роботите:
„Обходите разглеждат уеб страниците и следват връзките на тези страници, подобно на вас, ако разглеждате съдържание в мрежата. Те преминават от връзка към връзка и връщат данни за тези уеб страници обратно на сървърите на Google."
Така че, когато роботите намерят нови входящи връзки към вашия сайт, те ги виждат като знак, че други уебсайтове намират вашия сайт за важен.
Представете си, че превъртате във Facebook, когато видите, че приятел е публикувал връзка от блог, в който говори за любимите си неща за правене във вашия град. Отваряте публикацията в блога и списъкът вероятно съдържа връзки (препратки) към уебсайтовете на местата, които блогърът е изброил. Ако вашият уебсайт е посочен в тази публикация, обратната връзка помага на уебсайта ви да се класира по-високо в резултатите от търсенето. Възможно е също така някои от хората, които следват този блог, да щракнат върху връзката, за да проверят вашия бизнес.
Направете това, за да изградите връзки по правилния начин:
Експертите за изграждане на линкове казват, че създаването на висококачествено съдържание на регулярна основа е една от най-добрите тактики за изграждане на връзки. Въпреки това, писането на публикация в блог, правенето на видео или създаването на инфографика само за връзките няма да ви отведе до никъде. Ако създавате съдържание, което потенциалните клиенти ще четат, тогава ще трябва да имате нещо интересно или полезно, което да им кажете. Не пишете публикация в блог само защото смятате, че някой ще има връзка към нея. Напишете нещо, което е ценно за вашите читатели.
Какъв вид блог съдържание трябва да създадете?
Дългото съдържание в блога е най-споделяният тип съдържание в имейлите и социалните медии, така че това е добро място за начало. Не сте сигурни какво да напишете?
Подходящото за индустрията съдържание е правилният начин и можете да използвате Google Анализ, за да ви помогне да разберете какво да напишете.
Ето още няколко начина да намерите идеи за публикации в блог:
Ако вашият бизнес е спа, можете да пишете за ползите от различните видове масажи. Ако притежавате автокъща, можете да пишете колко често да сменяте гумите си.
За изграждане на локални връзки други местни уебсайтове са чудесно място за начало. Малките фирми във вашия район може да не получат много трафик на уебсайтове, но те ще бъдат насочени към местна аудитория. Когато се опитвате да изградите местна уместност за вашия уебсайт, трябва да изберете тези не толкова перфектни местни уебсайтове. Въпреки че може да нямат най-голям авторитет, те са фокусирани, върху конкретна географска област, и тези местни уебсайтове са чудесни за изграждане на профил на връзките на вашия уебсайт.
Е, помислете какво може да направи изграждането на офлайн отношения за вашия местен бизнес. Вашият бизнес вероятно е част от вашата общност и вероятно вече познавате много хора във вашия район, които биха искали да направят връзка към вашия уебсайт от техния. И ако нямате много местни контакти, помислете за създаване на нови приятели. Намерете някои местни блогъри, фирми или уебсайтове. Вашите клиенти са хора, така че къде могат да отидат, за да намерят местни ресурси?
Местните блогъри, новинарските уебсайтове, местните директории и търговските камари са ресурси за реални хора.
Сега, преди да добавите връзка към вашия бизнес от всяка директория, която можете да намерите, тези връзки понякога се считат за „неестествени“ от търсачките. Неестествените връзки са лесни за получаване, често от по-малко надеждни източници. Сигналите за връзки са важни за местния маркетинг за търсене, но търсачките придават по-малко значение на някои връзки (определени нискокачествени връзки към директории), отколкото други (връзки към съдържание). Връзките към съдържанието, което сте създали, се считат за „естествени“ връзки. Търсачките придават голямо значение на естествените връзки, особено ако тези връзки са от уебсайтове, които са подходящи за вашата индустрия или местоположение. И съдържанието е по-вероятно да бъде споделено, отколкото списък в директория, генерирайки още повече препратки към вашия уебсайт. Така че наличието на куп нискокачествени връзки към директории може да се счита за спам и да понижи класацията ви при локално търсене, но повече връзки към вашето съдържание се считат за популярност и могат да подобрят класирането ви в местното търсене.
Колкото по-лесно е да получите връзка, толкова по-малко значение придават търсачките на нея!
Според Асоциацията за местно търсене, изграждането на връзки е един от най-злоупотребяваните фактори за класиране. В миналото компаниите са използвали тактики, за да придобият бързо много (спам) входящи връзки. Но компаниите, които използват тактики за изграждане на връзки с черна шапка, често са наказани. Google стартира своята актуализация на Penguin през 2012 г., за да накаже уебсайтове, които се опитват да изпращат спам в резултатите от търсенето. Знам, че искате по-добро класиране при търсене в момента, но схемите за получаване на свткавични връзки ще ви донесат само проблеми.
Google има обширен списък с насоки и изграждане на връзки . Ето само няколко:
Не купувайте и не продавайте връзки
Не се опитвайте да придобиете огромно количество връзки наведнъж, като обменяте връзки (предлагайте връзки към други сайтове, ако те ще имат връзка към вашите)
Не бъдете измамни с връзките, като помолите другите да използват
И Google не е единственият. Bing също така санкционира уебсайтове, които използват тактики за изграждане на връзки с черна шапка.
Търсачките харесват свежо съдържание. Винаги ще има нови места, в които можете да търсите (помислете за ново съдържание, което можете да създавате и споделяте, местни блогъри, които тепърва започват, или нови фирми) и за възможности,подходящи за изграждане на връзки!