Как да маркетирате бизнеса си, който се разполага на няколко местоположения

   Независимо дали притежавате франчайз, бизнес с няколко локации или дори национална асоциация, едно е сигурно: не можете да пренебрегнете дигиталния маркетинг. Вашите клиенти търсят онлайн местни фирми повече от всякога. Ето защо всяко място се нуждае от ефективна, мащабируема маркетингова стратегия.

И така, какви стъпки можете да предприемете, за да започнете да рекламирате множеството си местоположения?

  • Дайте на всяко местоположение известна свобода за самостоятелно предлагане на пазара

На първо място, трябва да дадете на магазините си шанс да блестят, като им позволите да предлагат на пазара на местно ниво. Тъй като всяко местоположение обслужва различна област, вие също ще искате маркетингът ви да бъде локализиран за всеки магазин. Помислете за това: ако един от вашите магазини е в София, каква полза ще ви помогне да продавате местоположението си в Бургас по същия начин?

Започнете, като говорите със собственика на всеки магазин, за да научите повече за техните маркетингови идеи.

След това можете да обмислите как да използвате тези идеи в най-добрия интерес на вашия бизнес, както и как да използвате тези идеи, за да се възползвате и да достигнете до клиентите в местната общност на този магазин.

  • Поддържайте маркетинга си последователен

Както казахме, всеки от вашите магазини ще обслужва различен местен район, така че ще искате да дадете на всеки от тях известен контрол върху техните собствени местни маркетингови инициативи. Въпреки това, не искате вашите магазини да са несъвместими един с друг. Това не само ще обърка клиентите, които посещават различните магазини, но ще намали идентичността на вашата марка. Всички трябва да използват едно и също лого, подобни изображения и маркови цветове.

Какви са някои други начини, по които можете да поддържате маркетинга си последователен?

  1. Задайте стандарти за марката, които всички мениджъри и служители на вашите магазини трябва да следват

  2. Предлагайте подобни отстъпки, промоции или разпродажби във всички магазини

  3. Поддържайте и насочвайте към една и съща аудитория, с изключение на демографските данни за местоположението

  • Комуникирайте редовно с местоположенията си

Никой не обича да е извън обхвата и не можете да си позволите да държите някой от собствениците на магазините си на тъмно. Независимо от това какво се случва във вашия бизнес, трябва да сте прозрачни и да говорите с всички участващи, когато нещо ново се промени. Последното нещо, което искате, е някой да не е наясно и да противоречи на стандарта на марката, който сте задали за всичките си магазини.

За всеки от вашите магазини разберете как всички собственици обичат да се свързват с тях. Предпочитат имейли или телефонни обаждания? Трябва ли да се свържете с тях сутрин или вечер?

Направете го възможно най-просто и удобно за всички участващи.

  • Накарайте вашите магазини да се конкурират помежду си (но направете всеки победител)

Малко приятелско състезание никога не е навредило на никого, нали?

С пълна сериозност, наличието на множество места може да създаде възможност за стартиране на конкурентни маркетингови инициативи между вашите магазини, които в дългосрочен план могат да повлияят положително на вашия бизнес като цяло. Да приемем, че вашият ресторант е обявил нов сандвич и вашата цел за месеца е да направите възможно най-много продажби от този сандвич. Така че решавате да проведете състезание, за да видите кой от вашите ресторанти може да продава най-много и победителят да получава някакъв стимул. Провеждайки това състезание, ще насърчи всеки от вашите магазини да популяризира артикула и това ще повиши осведомеността за марката, ще увеличи продажбите и ще превърне някои нови клиенти в редовни купувачи, които са се насладили на новия сандвич.

  • Познавайте всеки от пазарите на вашите магазини

Едно важно нещо за маркетинга на множество места е разбирането на всеки от вашите пазари. Например присъствието на един магазин в социалните медии е страхотно, но трудно достига до нови клиенти. По-специално този магазин може да се нуждае от платен рекламен план. Въпреки това, друг от вашите магазини няма проблем да достигне до нови клиенти. Но клиентите в близост до този магазин трудно ги намират онлайн, така че магазинът може да се възползва от маркетингов план за местно търсене. Трябва да обърнете внимание какво работи и какво не работи за всяко местоположение, за да оптимизирате напълно своя маркетингов бюджет. Ако не го направите, ще загубите пари и потенциално ще пропуснете да се свържете с нови клиенти и да задържите настоящи.

 

Притежаването на бизнес с няколко локации е вълнуващо и пълно с възможности. Но ако не се научите как да рекламирате ефективно всяко от вашите местоположения, можете да рискувате да загубите клиенти, като същевременно навредите на марката на вашия бизнес.

Ето защо е изключително важно да разработите солидна стратегия за дигитален маркетинг навсякъде за всички ваши местоположения.

Ако следвате тези стъпки, ще гарантирате, че всяко местоположение отговаря на същия стандарт на марката и също така обслужва своите клиенти по свой уникален, локализиран начин.

И ако имате нужда от допълнителна помощ, ние имаме план за дигитален маркетинг за много локални бизнеси, който може да работи и за вас!

Препоръчваме още:

Как да използвате публикациите в Google My Business Как да използвате публикациите в Google My Business Прочети повече
Водещи PPC грешки, които да избягвате Водещи PPC грешки, които да избягвате Прочети повече
Каква е разликата между органично SEO и локално SEO Каква е разликата между органично SEO и локално SEO Прочети повече
нагоре