5 неща, които трябва да обмислите, когато планирате маркетинговия си бюджет

   Планирането на вашия маркетингов бюджет може да изглежда лесно, но има някои фактори, които трябва да вземете предвид, преди да го похарчите. И така, какви са те? Ще разгледаме петте неща, за които трябва да помислите, когато планирате маркетинговия си бюджет.

Къде се намирате във вашия бизнес?

Започвате ли в първия ден или сте на 10 години? Независимо от това, маркетингът е важен! Вашата тактика обаче може да варира в зависимост от вашия опит и наличните ресурси. Например, ако сте съвсем нов бизнес, хората все още не знаят, че съществувате. Това е напълно нормално! Страхотна отправна точка би била да се направи комбинация от дигитални и масови маркетингови усилия , като реклами за информираност на марката и лична работа в мрежата! Тази комбинация може да ви изведе пред хората и да изградите взаимоотношения, като същевременно създаде дигитално присъствие в подкрепа на вашите лични усилия! От друга страна, ако сте работили 10 години и имате силна клиентска база, може би е време да работите върху вашия бизнес с препоръки и да генерирате някои положителни отзиви, за да достигнете до хора, с които не сте работили преди!

Друга идея би била да популяризирате ново или различно завъртане на продукт или услуга, които предлагате.

Каква е сезонността на вашия бизнес?

Кои са вашите пикови и бавни сезони?

Обикновено хората планират бюджета си през третото или четвъртото тримесечие на всяка година. Тази година можете да погледнете назад към огромното мнозинство от данни и да видите какво е работило, какво не е и какво можете да използвате, за да преминете към следващото ниво. Това може да варира в зависимост от индустрията.

Ако вашият най-добър сезон е от октомври до декември, както повечето магазини за търговия на дребно, това няма да бъде вашият пиков сезон за планиране. Като се има предвид това, трябва да се уверите, че имате план за игра, за да сте сигурни, че изграждате информираност за марката преди тези месеци и след това да измервате резултатите си през следващите.

Абсолютно най-лошото нещо, което можете да направите, е да спрете всички дейности. Бавните сезони са за „възстановяване и планиране на маркетинга.

Какъв маркетинг сте правили преди?

Платили ли сте хиляди за билбордове, телевизионни и радио реклами? Похарчили ли сте няколкостотин за платена реклама? Били ли сте твърде нервен, за да дръпнете спусъка на рекламата изобщо, защото просто не сте сигурни, че работи?

Всички тези реклами имат стойност. Като се има предвид това, не всички усилия работят еднакво за всеки бизнес или индустрия.

Има толкова много фактори, които играят роля за „получаване на резултати“. Това може да включва рекламно копие, съобщения, призив за действие, сегментиране или дори действително предлагания продукт или услуга. Маркетинговият микс трябва да е точен, за да получите конверсиите веднага, което рядко се случва за повечето малки предприятия в началото! Все пак не се притеснявайте! Независимо какви усилия сте опитали, можете да ги надградите. Ако сте пуснали някои платени реклами и не сте сигурни в резултатите, вероятно това е, защото съобщението не е достатъчно ясно.

Отделете малко време, за да прецизирате съобщението си и да разберете къде маркетингът се вписва в маркетинговата фуния, За първи път ли някой чува името на фирмата ви? Някой вече ли е решил, че има нужда от това, което популяризирате? Някой проверил ли е вече вашите продукти и услуги онлайн?

Каква е вашата цел?

Отделихте ли малко време, за да кажете колко потенциални клиенти всъщност са ви необходими, за да достигнете x сумата на приходите? Или наистина имам нужда от повече хора. Измерването на успеха на вашия бизнес може да бъде трудно, но не е задължително. Започнете, като бъдете истински, когато поставяте целите си.

Какъв е вашият план за игра за годината?

Стойността на плана за маркетингова игра е да знаете за какво харчите пари и има цел да изгражда история за потенциален клиент, за да го приближи до извършване на покупка с вас. Ако клиентът е доволен, той ще ви препоръча на семейство и приятели! Затова преценете как ще го спечелите като ваш клиент!

 

Преди да разпределите какъвто и да е бюджет за вашия маркетинг, важно е да оцените бизнеса и целите си. Ако започнете да харчите пари, преди да имате план, възможно е вашият маркетинг да пострада.

Ние можем да ви помогнем да изберете правилния бюджет за вашия конкретен бизнес. Нашите експерти от индустрията ще ви дадат предложения въз основа на най-добрите практики в индустрията и базирани на данни резултати.

Препоръчваме още:

Светът на дигиталния маркетинг през 2024: Иновации, промени и възможности Светът на дигиталния маркетинг през 2024: Иновации, промени и възможности Прочети повече
Софтуерни решения за СТЕМ (STEM) кабинети за училища Софтуерни решения за СТЕМ (STEM) кабинети за училища Прочети повече
Бутиковите студии за разработка на мобилни приложения: ключови характеристики и предимства Бутиковите студии за разработка на мобилни приложения: ключови характеристики и предимства Прочети повече
нагоре