5 Топ метрики, на които всеки маркетолог трябва да обърне внимание

    "Повечето хора използват статистически данни по начина, по който пияницата използва лампа, повече за подкрепа, отколкото за осветление“- Марк Твен

Въпреки че Марк Твен не говореше за дигитален маркетинг в наши дни, когато каза това, той можеше да предскаже нещо, което да е вярно, особено в настоящите моменти, когато почти всеки добър маркетолог обръща голямо внимание на своите аналитични доклади.

Въпросът обаче е колко търговци и собственици на фирми използват своите аналитични данни, за да вземат значими, въздействащи маркетингови решения? Реалността е, че сме толкова свикнали да имаме достъп до този вид ценни данни, че сме склонни да пренебрегваме факта, че трябва да правим промени в нашите маркетингови усилия въз основа на това, което виждаме, за да постигнем желаните резултати.

Така че, ако разглеждате колко уникални потребители има вашият уебсайт, степента му на отпадане и броя реализации, които сте генерирали, нека видим къде можете да погледнете по-задълбочено, за да получите по-конкретна информация:

  • Канали за придобиване

Внимателно ли сте разгледали как се държи трафикът от различни източници на вашия уебсайт? Прекарва ли много време вашият социален трафик на вашия сайт, но да конвертира с ниска скорост? Може би платеният ви трафик има висок процент на отпадане, но необичайно висок процент на конверсия? Идентифицирането на тези модели и започването на хипотезирането на причините зад тези модели е чудесен начин да намалите разходите си за потенциален клиент и да разпределите бюджета за правилните маркетингови канали.

  • Подпомогнати конверсии

Каква е вашата визия за това как някой взаимодейства с вашия уебсайт? Най-често срещаният отговор е, че потребителят извършва търсене или кликва върху реклама, стига до сайта и попълва формуляр. Реалността е, че са необходими множество допирни точки, преди някой да конвертира, особено ако това е онлайн продажба. Те могат първо да намерят вашия сайт чрез реклама в мрежата за търсене, след това да прочетат сравнения и рецензии и да се върнат на вашия сайт чрез препратка. Или може да видят реклама за ремаркетинг в мобилно приложение и да се върнат на уебсайта. Те най-накрая могат да се върнат директно на сайта, за да направят покупката. Ако използвате приписване с последно кликване, тогава продажбата се приписва на директно посещение, когато в действителност действителното пътуване е далеч по-сложно. Не всеки потребител взема бързи решения!

  • Закъснение във времето

Като маркетолог, това за което винаги трябва да помните, е, че може да има много време докато някой, който първо е посетил сайта ви, се е превърнал в клиент. Колкото по-голям е ангажиментът, толкова по-дълъг може да бъде периодът, в който потенциалният клиент може да вземе решение. Разбирането на това ще ви позволи да внедрите креативни начини за съкращаване на този период. Помислете за ремаркетинг, социални реклами и автоматизация на маркетинга. Всичко това може да увеличи допирните точки, които клиентът има с вашата марка, и по този начин да направи преобразуването за по-кратко време. Има и още един важен момент, който трябва да имате предвид. Ако знаете, че потребителите ви отнемат 10 или 20 или 30 дни, за да конвертират, внимавайте да не анализирате данни в рамките на твърде кратък период от време. Може да се наложи да увеличите периода си от време, за да получите истинско отражение на случващото се.

  • Мобилен

Смятам, че толкова много собственици на бизнес подценяват въздействието на мобилния си трафик. Те разглеждат уебсайта си само на работния си плот и правят подсъзнателното предположение, че клиентите им правят същото - това е огромна грешка! Изчислено е, че близо 60% от търсенията вече се извършват на мобилно устройство и често срещано поведение е намирането и проучването на продукт или услуга на мобилно устройство и след това преместването на настолно устройство, за да завърши продажбата. Потребителите дори ще посетят физически магазин, за да вземат решение за марката, модела на продукта или размера, който ще закупят, и след това незабавно да потърсят на смартфона си онлайн оферти, за да го намерят на по - ниска цена от тази в магазина. Така че разбирането как мобилните потребители взаимодействат с вашия сайт е от съществено значение. Проверете степента на отпадане и процента на реализация.

  • Целеви страници

Ако правите каквато и да е форма на маркетинг с плащане за клик, обръщате голямо внимание на целевите си страници. Това са страниците, към които изпращате рекламния си трафик. Откривам, че много търговци забравят да обърнат внимание на своите органични и препоръчани целеви страници. Като внимателно разгледате как хората влизат във вашия сайт и какво се преобразува добре, можете да коригирате съдържанието и оформлението на страниците с ниска ефективност, за да ги приведете по-близо до страниците, които конвертират. Обърнете внимание на страници, които носят фантастично количество трафик, но този трафик отскача незабавно, без дори да мига. Именно тези страници се нуждаят от преобразяване!

Разглеждането на тези показатели ще разшири разбирането ви за това как клиентите ви взаимодействат с уебсайта ви и ще ви позволи да вземате решения въз основа на не само сесии и степен на отпадане.

Ако не са ви ясни маркетинговите понятия, се свържете с нас!

Препоръчваме още:

Как да защитите вашия онлайн бизнес Как да защитите вашия онлайн бизнес Прочети повече
6 модерни термина характерни за дигиталния маркетинг 6 модерни термина характерни за дигиталния маркетинг Прочети повече
9 причини, поради които трябва да актуализирате съдържанието на уебсайта си 9 причини, поради които трябва да актуализирате съдържанието на уебсайта си Прочети повече
нагоре