Представете си, че аз съм потребителят, на когото рекламирате.
Търся продукт или услуга в Google. Намирам и щраквам върху вашата реклама. Какво се случва след това? Попаднах ли на произволна страница на вашия уебсайт или сте създали конкретна целева страница за рекламата?
Ако се озова на началната страница на уебсайта ви, след като щракна върху реклама, свързана с продукт или услуга, вероятно ще бъда объркан, опитвайки се да разбера как стигнах до тук. Затова ще щракна във вашата навигация, опитвайки се да стигна до информацията, която ми обеща рекламата ви. Ако не я намеря ще излезна от сайта и ще продължа търсенето си другаде. Ето защо вашата реклама се нуждае от целева страница.
Знаете, че платената реклама може да бъде изключително полезна за местния бизнес, повишавайки осведомеността за марката и стимулирайки продажбите, но знаехте ли, че целевите страници могат да ви помогнат да изведете рекламите си на следващото ниво?
Ето две бързи причини, поради които рекламите трябва да водят до целева страница!
Доброто съобщение на страницата съответства на посланието във вашата реклама, което е добро не само за клиентите, но и за разходите и ефективността. Прилично съвпадение на съобщенията може да помогне за подобряване на вашия качествен рейтинг в AdWords, както и рейтинга ви за уместност във Facebook. Това може да означава по-високо рекламно класиране или намалена CPC (цена на клик) за вашите онлайн реклами в различните платформи. Така че, ако вашата реклама обещава 20 процента отстъпка, страницата, която се отваря, когато потребителят щракне върху рекламата ви, трябва да им даде купона.
Не изпращайте клиенти към началната си страница от тази реклама. Не водете към профил в социалните медии или към вашия канал в YouTube.
Най-лесният начин да направите това е да напишете заглавие, което съответства на вашата реклама. Съобщенията не трябва да са абсолютно еднакви, но използвайте достатъчно сходни формулировки, така че аудиторията ви да разбере, че рекламата и целевата страница са свързани. Те ще се почувстват така, сякаш са попаднали на правилната страница и след това ще бъдат по-готови да конвертират (да предприемат действието, което искате да предприемат, като например изтегляне на купон или попълване на формуляр), отколкото ако страницата няма нищо общо с рекламата.
Друго страхотно нещо за целевите страници е, че те са предназначени да конвертират. Добрата страница има конкретно послание, което дава на вашата аудитория всичко необходимо, за да направи покупка. Съпоставянето на съобщения от реклама до целева страница ще помогне на потребителите ви да видят, че рекламата ги е отвела точно там, където е трябвало. Добре проектираните страници трябва да предоставят на аудиторията ви една единствена опция с ясен призив за действие. Предполагам, че страниците ви за начало и информация вероятно имат няколко връзки към тях и вероятно нямат конкретна подканваща фраза, която да казва на клиента какво искате да направи. Ако целта на вашата реклама е информираност за марката, това не е голям проблем, но ако пускате реклами, които имат конкретна цел за реализация, целевата страница ще ви помогне да постигнете тази цел.
И според HubSpot, средният процент на реализация за реклама при търсене е само около 2,7 процента, докато средната конверсия за целева страница може да бъде много по-висока, между 5-15 процента. Ето защо създаваме целеви страници за реклами и промоции на нашите клиенти.
Въпреки че създаването на целева страница е чудесно за конкретни реклами, които не биха имали смисъл, ако водят до главна страница на уебсайта ви, създаването на целевата страница не е краят.
Вашата реклама трябва да се похвали със силна промоция или конкурентно предимство. Потребителите трябва да знаят какво има в това за тях, преди дори да щракнат върху рекламата. Независимо дали става въпрос за процент отстъпка или сделка, дайте им нещо, което ще ги накара да изберат вас пред конкуренцията!
Ако сте платили на агенция за създаване на вашата целева страница, уверете се, че я е оптимизирала (със заглавие, което съответства на посланието на вашата реклама, ясен и кратък призив за действие), и че са дали на страницата една единствена цел: преобразуване.
Тествайте с A|B всичко!
Единственият начин да разберете какво работи за вас е да го тествате сами.
Следете нашия блог за интересни теми!