Видове одити, които трябва да проследява вашия онлайн бизнес

   Одитът е начин да се уверите, че вашата компания функционира правилно, както вътрешно, така и външно. Успешните фирми често провеждат различни видове бизнес одити, за да открият своите грешки и слаби места, както и да създадат важни отчети за текуща и бъдеща справка. Интересното е, че има не само финансови бизнес одити, които трябва да се поддържат в съответствие. Ето четирите различни вида бизнес одити, които трябва да провеждате, за да поддържате бизнеса си успешен!

  • SEO одит

SEO е невъзможен звяр за опитомяване. Може би затова всяка година компаниите харчат повече от 613 милиарда долара, опитвайки се да подобрят дигиталното си присъствие. С постоянните иновации, промените в алгоритмите на търсачките и общия растеж на уебсайта е важно постоянно да проверявате стратегиите си, за да сте сигурни, че получавате оптимални резултати. Най-добрият начин да направите това е да извършете SEO одит.

Разработката му отнемат няколко дни или седмица за извършване. Ще проверите за големи проблеми, които пречат на вашия сайт да спечели посетители, както и проблеми с трафика ви от органично търсене, обратни връзки и съдържание. За щастие, не е нужно да вършите цялата тази работа сами. Има инструменти за SEO одит на сайт, които могат да свършат тежката работа вместо вас.

Въпреки че може да мислите, че уебсайтът ви е лесен за използване и съдържанието ви е ценно, изчерпателният преглед на вашите резултати от SEO може да реши друго. Техническият одит помага да се посочат областите, в които нещата могат да бъдат коригирани, подобрени и направени по-ясни. Това на практика гарантира по-добро индексиране в търсачките. Освен това ще научите повече за това какво всъщност искат вашите онлайн потребители от вашия бизнес.

Този одит не е такъв, който бихте искали да провеждате на всеки няколко години. Google прави най-малко 500 промени в своя алгоритъм на търсачката всяка година, което означава, че вашата SEO стратегия трябва постоянно да се адаптира, за да отговаря на новите тенденции. Планирайте годишен (или полугодишен) SEO одит, за да сте сигурни, че сте в крак с най-новите промени.

  • Одити на уебсайтове за UX

Вашият уебсайт е онлайн лицето на вашия бизнес. Ако е счупен, непривлекателен или труден за навигация, клиентите бързо ще се разочароват от вашата компания. Ето защо редовните одити на уебсайтове са от съществено значение.

Одитът на уебсайт е многопластов процес, който обхваща всичко - от анализ на данни до подобрения на производителността. Не само ще посочи проблемите с вашия бизнес уебсайт, но и ще се задълбочи, за да открие основните проблеми на вашия UX. Този бизнес одит прави това, чрез събиране на информация за вашата целева аудитория, уебсайтовете на вашите конкуренти и, разбира се, вашия собствен уебсайт.

Освен идентифицирането на повредени връзки, едно от основните неща, които одитът на уебсайта ще направи, е да определи дали вашата платформа е оптимизирана за мобилни устройства. Подобряването на интерфейса и използваемостта на уебсайта ви може да подпомогне драстично дигиталната бизнес трансформация и на свой ред да повиши значително процента на реализация.

  • Оперативен одит

Нека се отдалечим от вашия уебсайт и онлайн трафик, за да поговорим за ефективността на вашия екип. Оперативният бизнес одит може да ви даде ясна картина за това как работи вашата организация, къде изостава производителността ви и как можете да продължите да се подобрявате. Чрез поредица от задълбочени прегледи, процесът ще определи от какво се нуждаят членовете на екипа на вашите компании, за да постигнат своите задачи и бъдещи цели. В действителност тези одити се използват, за да се разбере къде вашата компания не успява да бъде ефективна.

Мислете за оперативния одит като за поредица от планове за подобряване на ефективността. Когато откриете къде са проблемите във вашата компания, можете да измислите планове за ускоряване на производителността и разрешаване на неуредени проблеми. Това ще доведе до по-здравословни процеси и по-щастливи служители.

Една от най-големите неефективности в компаниите често е лошото използване на технологиите. Компаниите използват софтуер за управление на проекти и други инструменти за ангажиране на служителите и увеличаване на производителността. С помощта на оперативен одит вашата компания може да определи дали приема правилните цифрови инструменти за своята индустрия и процедури. Оценете настоящите си системи, за да се уверите, че са подходящи, и ако не са, определете как други организационни промени могат да допринесат за подобряване на ефективността.

  • Одити за съответствие

Този бизнес одит, за който трябва да говорим, е може би най-малко „забавният“, но и най-важният. Одитите за съответствие извършват интензивен поглед върху придържането на компанията към насоките, както в правните въпроси, така и в рамките на тяхната специфична индустрия. Одитор ще прегледа всяка политика и регламент за сигурност, за да гарантира, че вашата компания е законна.

Има много аспекти на един задълбочен одит за съответствие. Всичко от представянето на служителите до ИТ процедурите ще бъде оценено, за да се определят всички сиви зони. Въпреки че това със сигурност може да бъде досадна, продължителна процедура, одитите за съответствие могат да спестят пари на вашия бизнес, като ви помогнат да избегнете големи глоби и санкции.

Одит като този може да ви спести неудобство, така че намалете риска си, като го провеждате ежегодно. По този начин можете да правите подобрения, преди да бъдете потенциално глобени или наказани по друг начин. Имайте предвид, че вашият одитен доклад за съответствие ще бъде публикуван публично от вашите одитори.

 

Одитът не трябва да бъде само част от вашите бизнес данъци. Всеки успешен бизнес непрекъснато се опитва да открие проблеми и да ги поправи, преди да успеят да повлияят на продажбите и обществения им имидж – вие също трябва. Използвайте тези четири бизнес одита, за да покриете всичките си бази и да увеличите максимално потенциала на вашата компания!

Препоръчваме още:

Използване на агентска ИИ за подобряване на маркетинговите кампании Използване на агентска ИИ за подобряване на маркетинговите кампании Прочети повече
Създайте кратък заглавие, обхващащ основните моменти, използвайки максимум 20 думи. Създайте кратък заглавие, обхващащ основните моменти, използвайки максимум 20 думи. Прочети повече
Токенизиране на соларен парк: Преобразуване на енергията в цифрова стойност Токенизиране на соларен парк: Преобразуване на енергията в цифрова стойност Прочети повече
нагоре