За да сте сигурни, че уебсайтът ви постоянно работи добре, трябва да следите неговите активи и слаби места. В този пост ще научите истинската важност на SEO одита. Какво всъщност е това и защо е толкова важно за резултатите на вашия уебсайт!
Какво е SEO одит
SEO одитът по същество е здравна проверка, която позволява на собствениците на домейни (вие) да анализират способността на уебсайта си да се класира в SERPs (страниците с резултати от търсачките). Той разглежда вашия уебсайт през очите на Google и други търсачки.
Има много инструменти за SEO одит, от които да избирате, като SEMrush, Moz, Woorank и т.н. и вашите резултати може да варират, но не значително. Можете също да извършите ръчен SEO одит безплатно, но определено ще отнеме много повече време и най-вероятно ще пропуснете важни подробности.
Освен това, SEO одитът ви позволява да видите области, които се нуждаят от подобрение, и да откриете практики, които са вредни за класирането на вашия уебсайт. Провеждането на SEO одит ви е от полза и за следните точки:
SEO одитът ви помага да идентифицирате грешки, които пречат на вашия уебсайт да получи трафика, който заслужава, и да се класира напред в SERPs. Той също така показва дали някоя от вашите стратегии ви кара да губите уеб трафик, вместо да ги привличате.
Проблемите, които одитът може да открие, включват, но не се ограничават до следното:
SEO одитът ще ви помогне да намерите и коригирате грешки в уебсайта, които могат да повлияят на класирането на резултатите от търсенето, уеб трафика и реализациите или продажбите.
Оптимизацията за търсачки започва с ключови думи и да знанието по кои ключови думи да се класирате е важно, защото това е мярка за вашия SEO успех. Докато оптимизирате и изграждате връзки, вашето класиране за ключови думи трябва да се покачва с течение на времето, но ако има критични проблеми, тогава класирането ви ще се понижи. Провеждането на SEO одит ще ви позволи да видите тенденцията на класирането на вашите ключови думи и това знание ще ви помогне да отстраните проблеми със спада на трафика. Освен това, когато знаете по кои ключови думи се класирате, ще можете да идентифицирате нови възможности. Въпреки това, ако вашите уеб страници не получават кликвания от резултатите от търсенето, това вероятно означава, че вашите страници не са това, което вашата целева аудитория търси, но това ви дава възможност да създавате ново съдържание или да подобрявате съществуващите страници на вашия сайт, за да съответства на целта за търсене на вашата целева аудитория.
С инструментите за SEO одит можете също да извършите цялостен SEO одит на сайта на вашия конкурент. И, чрез това ще научите техните класации по ключови думи, препратки, SEO тактики и дори техните слаби и силни страни. Можете да видите кое от съдържанието им е най-споделяно или получава много препратки, и ако стратегията им е ефективна, тогава като погледнете как го правят, можете да подражавате на стратегията им и да повишите своя успех в SEO.
Като откриете къде конкурентите получават своите препратки, можете да използвате данните за насочване към сайтовете за свързване, така че да можете да получите обратна връзка от тях или да създадете още по-добро съдържание, да им го предложите и да ги помолите да заменят връзката на вашия конкурент с вашата.
SEO одитът е рутинна процедура. Докато продължавате да коригирате всички проблеми на вашия уебсайт, вие също трябва непрекъснато да измервате всички подобрения на сайта. Доклад за SEO одит ви позволява да следите каква е била ситуацията преди да направите всички промени. По този начин можете да наблюдавате точно ефективността на вашия уебсайт.
Освен това, всяка отлична SEO стратегия започва с SEO одит на уебсайт. Ако искате да имате базирана на данни SEO стратегия и солидна база, с която да сравнявате бъдещите си резултати, ще ви е необходим цялостен одит на вашия уебсайт.
SEO одитът включва отчет за всички технически проблеми с вашия сайт – време за зареждане на страницата, структура и формат на картата на сайта, канонични препратки към страници, неработещи връзки, проблеми с обхождането на страниците и бавна скорост на зареждане.
Докато повечето SEO кампании се фокусират върху SEO факторите на страницата като заглавие, мета тагове и така нататък, техническият SEO одит гарантира, че външни фактори като скоростта на зареждане на страницата, конфигурацията на сървъра и хипервръзките на трети страни не саботират усилия за оптимизация.
Google също актуализира редовно своите алгоритми. Тези актуализации на алгоритъма са сложни за проследяване и те могат или не могат да повлияят на класирането на вашия уебсайт. Освен това Google има над 200 фактора за класиране, така че трябва да внимавате с промените, които правите на сайта си.
Инструментите за SEO одит работят с показатели на Google и ви помагат да анализирате базирани на данни и актуални предложения за това какви промени да направите на вашия сайт.
Провеждането на SEO одит от трета страна може да изплати дивиденти – можете да сравните резултатите, така че да получите точен анализ на цялостното качество на вашия уебсайт.
Разбира се, може да постигнете същите резултати, когато правите одита сами, но с експерт по SEO одит, който търси интереса на вашия сайт и неговото класиране.