Вашият мобилен сайт издържа ли теста

   Удивително е как мобилните телефони се превърнаха в наши помощници. Дейности като пазаруване онлайн, комуникация със семейството и приятелите, управление на нашия бизнес и социални мрежи правят мобилните устройства важен инструмент в ежедневието ни. Като онлайн продавач, ваше задължение е да осигурите най-доброто изживяване и подкрепа на вашите купувачи, докато взаимодействат с вашия уебсайт и продукти. Лесното и безпроблемно изживяване може да изгради доверие и лоялност, което може да доведе до високи проценти на реализация за вашия бизнес. Взаимодействието на клиента с вашия уебсайт може да варира в зависимост от много фактори, включително обслужване на клиенти, скорост на зареждане на уебсайта, дизайн на сайта и др. Ключов аспект на дизайна на потребителското изживяване на мобилно устройство е "Thumb Zone".

Какво е "зоната на палеца"

Зоната на палеца е основно „безопасната зона“ на мобилно устройство, където палците се чувстват най-удобно при взаимодействие с екрана. Терминът е въведен за първи път от Стивън Хубър, експерт по мобилни интерфейси. Хубър установи, че 49% от хората разчитат на една ръка, за да поддържат телефоните си, докато 75% използват палците си, за да изпълняват задачите лесно. Друг аспект, който трябва да имате предвид, е, че идеалната зона за палец може да варира в зависимост от размера на мобилното устройство.

Наблюдения в реалния живот

Докато седяхме в чакалнята, наблюдавахме различните начини, по които различни хора държаха телефоните си.

Например, един човек държеше телефона си с лявата си ръка, докато докосва екрана с дясната си ръка, което предполага, че или търси нещо конкретно, което се нуждае от филтри за докосване, или е отметнал опциите в списък.

Друг човек държеше телефона с дясната си ръка, докато превърташе със същия палец, което предполага бързо сканиране през новинарска лента в социалните медии. По-ниска скорост на превъртане може да показва, че човекът чете, тъй като най-вече се опитваме да забавим жестовете си, когато сме фокусирани.

А трети човек държеше телефона си с две ръце, пръсти преплетени на гърба за подкрепа, докато двата палеца се движеха по цялата долна половина на екрана на телефона. Нашето предположение? Бързо въвеждане на съобщение на клавиатурата на телефона!

Сега, какво общо имат тези жестове с вашия уебсайт за електронна търговия?

Вашите клиенти вероятно ще взаимодействат с вашия сайт, използвайки всички тези различни жестове в даден момент по време на процеса на онлайн пазаруване. Познаването на всички възможни начини, по които те могат да се държат, може да ви помогне да усъвършенствате изживяването на мобилния ви уебсайт.

Какво можете да направите, за да преминете теста за зоната на палеца и да угодите на клиентите

  • Позициониране

Когато проектирате уебсайт, препоръчваме да позиционирате важни задачи в рамките на обсега. Елементите, които трябва да са лесно достъпни, включват:

  1. популярни връзки

  2. навигационно меню

  3. бутон обратно към началната страница

  4. Бутони с призив за действие (CTA) – те са особено важни за магазините за електронна търговия, тъй като включват действия като „Добавяне в количката“

Въпреки че няма основни правила за това къде да се поставят тези елементи, поддържането им в долния център на дадена страница е най-достъпната зона, както за левичари, така и за десняци.

Наличието на фиксирано меню в долната част на екрана е друг начин да поддържате важните си елементи достъпни за клиентите си и им спестява време за процеса на пазаруване.

  • Разстояние

Елементите на вашия уебсайт трябва да имат място и да се открояват от страницата. Правилното разстояние помага да се сведе до минимум риска клиентите ви да докоснат погрешно грешната връзка или бутон, което може да наруши изживяването им при пазаруване. Освен това поддържа сайта чист и четим.

Какво да избягвате

Има много разсейващи фактори, които могат да накарат уебсайта да се почувства претрупан и объркващ за потребителите ви:

  • Паралаксното превъртане е забавен и модерен ефект, който наслагва 2 изображения, за да създаде 3D привлекателност. Въпреки естетиката му, функционалността му е много ниска, особено на мобилно устройство, тъй като изображенията не са свързани със страници или действия. Някои клиенти може дори да усетят гадене при превъртане, така че е най-добре да внимавате с ефектите при движение. Вместо това помислете за предоставяне на повече несвързано съдържание, като статични изображения, текст или бяло пространство, за да избегнете разсейването от пазаруването. Ако даден елемент не добавя стойност към вашия сайт или не помага за реализация, изключете го.

  • Поставяне на пазарската количка извън обсега. Сега, когато имате по-добро разбиране за важността на зоната за палец, опитайте да позиционирате пазарската количка в зоната в горната част или във фиксирано меню в долната част.

  • "Хамбургер" менюта са много често срещани в адаптивния дизайн. Обикновено това е икона, състояща се от три хоризонтални линии, които представляват лява навигация. Когато докоснете иконата, тя се разширява в списък с категории и други бързи връзки, от които да навигирате.

Страхотното обслужване е свързано с това да накарате клиентите ви да се чувстват спокойни по време на престоя си във вашия онлайн магазин. В тази епоха на нарастваща зависимост от нашите мобилни устройства, проектирането за естественото взаимодействие на зоната на палеца със сензорен екран може да бъде трик за запазване на лоялни клиенти.

Опитвайте се да гарантирате, че вашият уебсайт представя съдържание по начин, който поддържа повечето жестове в удобната зона на палеца, избягвайки неудобни разтягания и неправилни елементи.

Най-добрата стратегия за избягване на разсейващо изживяване е да поддържате дизайна на вашия сайт опростен. Стремете се да предложите лесно и удобно пазаруване, което приканва клиентите ви да пазаруват във вашия уебсайт!

Препоръчваме още:

Каква е разликата между рекламата във Facebook и подсилването на публикация Каква е разликата между рекламата във Facebook и подсилването на публикация Прочети повече
Как да използвате публикациите в Google My Business? Как да използвате публикациите в Google My Business? Прочети повече
Как Pinterest може да увеличи обхвата на вашия онлайн бизнес? Как Pinterest може да увеличи обхвата на вашия онлайн бизнес? Прочети повече
нагоре