Спрете да правите тези грешки във Facebook Ads

   Платформата №1 за социални медии в световен мащаб идва с най-пълния мениджър на реклами.

Платформата Facebook Ads ви предоставя забележителен набор от инструменти. Pридобиването на основното ноу-хау обикновено идва с малко проблеми и куп грешки.

За щастие можете да се поучите от грешките на другите, така че да не ги повтаряте сами.

  • Не задавате конкретна цел

Рекламната кампания не е самоцел. Рекламната кампания е механизъм, който ще ви позволи да постигнете целта си, чрез експозиция.Каква е вашата цел?

Не трябва да продължите с кампанията си, ако не сте си отговорили първо на този въприс.

Facebook покрива вашите рекламни нужди за всяка част от вашата фуния. От осъзнаване до конверсия, вашата маркетингова цел трябва да бъде в началото на вашия мисловен процес и изпълнение.

Въпросът е какво ли искате да постигнете?

Можете или да се опитате да достигнете максимално възможния брой хора от вашата аудитория, да получите най-много харесвания за вашата страница, да увеличите броя на изтеглянията на приложението си и т.н. Вашата цел трябва да бъде конкретна и предварително определена.

Така че може ли Facebook да ви помогне с това? Facebook ви дава много възможности за избор, чрез 3 различни категории. Всяка категория представлява различен етап от вашата маркетингова фуния.

  • Информираност

- популярността на марката

- местна осведоменост

- достигнатост

  • Съображение

- трафик

- странични харесвания на страницата за ангажимент

- инсталирания на приложения

- прегледи на видеоклипове

  • Преобразуване

- преобразувания

- продажби на продуктов каталог

- посещения на магазина

  • Използване на грешния рекламен формат

Що се отнася до рекламата, Facebook е платформата за социални медии с най-много възможности за избор. Имате множество формати, от които да избирате, така че първо трябва да експериментирате и да правите заключения по-късно.

Искате ли да покажете до десет изображения в рамките на една реклама? Опитайте въртележка.

Искате ли да накарате хората да пазаруват от вас? Предложете им сделка, чрез формата оферти.

Това, което търсите, е събирането на информация? Тогава кампанията е това, което трябва да търсите.

Можете да намерите всички рекламни формати на Facebook тук .

Не можете да вземете най-доброто решение за всяка кампания, ако първо не знаете вашите опции.

  • Задаване на твърде тясна или твърде широка аудитория

Твърде тясна или твърде широка аудитория може да ви струва много разходи, хвърлени на вятъра.

Ако вашата целева аудитория е твърде широка, можете да очаквате загуба на по-голямата част от бюджета си за неквалифицирани перспективи. Опитът да намерите следващите си клиенти в твърде широка целева аудитория е все едно да търсите игла в купа сеното.

Ако вашата целева аудитория е твърде тясна, вие не давате на алгоритъма на Facebook достатъчен обем, за да направите необходимите оптимизации. Също така трябва да очаквате много по-висока CPM.

Използвайте рейтинга за уместност на Facebook . Резултатът за уместност може да ви помогне да достигнете до аудиторията, която е по-подходяща за вашата реклама, като по този начин намалява разходите ви. Оценката за уместност на Facebook обаче не е самоцел: крайният KPI остава същият и не би трябвало да е на второ място.

Ако вашата целева аудитория е твърде тясна, опитайте да добавите повече „интереси“ към насочването си, така че да можете да увеличите броя на аудиторията си. Ако е твърде обширна, можете да използвате филтъра „Изключения“, за да намалите този брой.

  • Висока честота на рекламите

По някаква причина една и съща реклама във Facebook се появява отново и отново. Не позволявайте това да се случи с вашите реклами - това е само загуба на ресурси.

За да знаете честотата на всяка от рекламите си, първо трябва да я добавите като опция. Можете да го намерите в колоните на Ads Manager от опциите „Персонализиране на колона“.

Честотата на рекламите е средният брой пъти, когато рекламата ви е била показана на всеки човек от вашата аудитория. За да го откриете, трябва да разделите номера, който рекламата ви е била показана на всеки потребител (импресия), с общия брой уникални потребители, до които е достигнала вашата реклама (обхват).

Честота = впечатление/обхват

Числото, което получавате би трябвало да е достатъчно, тъй като колкото по-голяма е аудиторията, толкова по-ниски стават вариациите.

Рекламата се уморява, когато честотата е висока. И така, как се изчислява честотата и какво означава „висока“ в този контекст?

AdEspresso анализира 500 кампании, за да покаже връзката между честотата и ефективността (CTR и CPC).

И така, каква е максималната честота на вашата реклама?

Истината е, че няма фиксиран отговор за това, а зависи от вашата индустрия. AdEspresso съветва, че при никакви обстоятелства честотата ви не трябва да бъде над 10.

Бюджетът ви трябва да съответства на размера на аудиторията на кампанията ви.

Всеки път, когато честотата на кампанията ви надвиши 5 и ефективността стане твърде ниска, имате две възможности:

  1. Преработете рекламите си. Променете визуалното, както и копието, за да се противопоставите на банерната "слепота". Представянето на вашата реклама от различен ъгъл позволява на потребителя да я види и от нов ъгъл.
  2. Спрете кампанията. Поставете на пауза кампанията за текущата аудитория и се насочете към съвсем различна. След няколко седмици опитайте отново да се насочите към предишната публика. Резултатите трябва да изглеждат по-различно, към по-добро.

Също така не трябва да забравяте да изключите конвертирани потребители. Потребител е видял рекламата ви в своя Newsfeed, той се е замислил и е станал ваш клиент. Честито! Сега, защо бихте искали да му покажете отново същата кампания? Точно така, не го правите. Можете и трябва да промените това, чрез персонализирани аудитории. Това е мястото, където ще изключите съществуващите клиенти, освен ако, разбира се, не искате да направите препродажба.

  • Неоптимизирана целева страница

Страхотно! Успяхте да дадете на потребителя достатъчно основателна причина да кликне върху рекламата ви. Но това беше само началото. Реклама, която води до лоша целева страница, е загуба на пари.

Ако рекламата във Facebook е портал, трябва да сте наясно какво се случва от другата страна на портала. Оптимизирайте целевата си страница.

Оптимизацията на целевата страница трябва да бъде цяла статия сама по себе си, но ето няколко неща, които трябва да имате предвид, когато дойде моментът да направите някои промени на страницата си:

  1. Осигурете най-малко време за зареждане

  2. Представете ясна стойностна оферта

  3. Публикувайте подходящо и убедително съдържание

  4. Предоставете последователно съобщение

  5. Балансирайте съдържанието и изображенията си

  6. Създайте удобно оформление

  7. Използвайте емоционални тригери

  8. Не искайте твърде много информация

  9. Използвайте препоръки

  10. Предоставете призив за действие

  • Използването на нискокачествени визуални изображения

Опитали сте всичко, но може би сте пропуснали това: самата същност на публикацията ви. Копирайтингът и дизайнът са това, което прави рекламата такава, каквато е, и е възможно те да не могат да доставят това, което трябва.

Копирането има значение. Веднъж трябва да знаете как да създадете завладяващо копие. Ако искате Facebook да не съкращава текста, той трябва да бъде по-малък или равен на 90 знака (включително интервалите). Без значение от размера, най-важната или най-добрата част от вашето копие трябва да бъде в началото.

Освен това, трябва да сте запознати и с техническата страна на правилата за писане на Facebook. Поддържайте текста на минимум: Повече от 20% може да навреди на вашия обхват.

Ако искате да знаете дали текстът във вашето изображение ще получи благословията от алгоритмите на Facebook, Image Text Check е вашият най-добър приятел.

Що се отнася до визуалното, препоръките на Facebook са следните:

Тип на файла: jpg или png Съотношение на изображението: 9:16 до 16: 9 Разделителна способност: поне 1200 x 628px Минимална ширина на изображението в пиксели: 600 Минимална височина на изображението в пиксели: 600 Толеранс на съотношението: 3%

Свържете се с нас, за да разработим вашите фейсбук реклами!

Препоръчваме още:

9 съвета за изумителни имейл бюлетини 9 съвета за изумителни имейл бюлетини Прочети повече
5 типа доказано цифрово съдържание, което ще увеличи приходите ви през 2021 година 5 типа доказано цифрово съдържание, което ще увеличи приходите ви през 2021 година Прочети повече
3 вида връзки, които ще повишат класирането на вашия сайт в търсачките 3 вида връзки, които ще повишат класирането на вашия сайт в търсачките Прочети повече
нагоре