По какъв начин да актуализирате публикуваните статии в блога

   Докато повечето уебсайтове се фокусират върху публикуването на ново съдържание, за да примамят своята аудитория, истината е, че можете да генерирате повече резултати, като актуализирате съдържание, което вече присъства на вашия уебсайт. Ако публикувате блог от дълго време, има вероятност да имате стари публикации, които не са били актуализирани през последните 2-3 години, откакто сте ги публикували. Но вашата целева аудитория все още открива тези страници, чрез търсене с Google или други източници за препращане. Когато нови читатели кацнат на уебсайта ви и преминат през стара публикация, която е застояла, или която има информация, която вече не е уместна, това може да увеличи степента на отпадане, да повлияе на класирането ви и неизменно да саботира вашата маркетингова стратегия за съдържание.

В тази статия ще обсъдя защо трябва да актуализирате старите публикации и кой е най-добрият начин да го направите!

Защо изобщо да актуализирате старите публикации в блога

Съдържанието на вашия уебсайт представлява вашата марка. Чрез подобряване и оптимизиране на съществуващото съдържание на вашия уебсайт можете да предоставите по-ценна информация на потребителите и да увеличите откриваемостта на търсачките. Освен това, актуализирането на някои от по-старите ви, но високоефективни публикации може да удължи живота на съдържанието и да даде голям тласък на трафика към вашия уебсайт. Ако сте забелязали, че някои от вашите вечнозелени публикации в блога, които преди са получавали постоянен органичен трафик, сега падат в класацията на търсачките, те може да са били поети от по-нови и актуализирани публикации. Основната актуализация на Google също е в полза на уебсайтове, които лесно актуализират старо съдържание. Също така е по-бързо и по-лесно да актуализирате стара публикация в сравнение с писането на изцяло нова от нулата. Въпреки че все още трябва да публикувате ново и оригинално съдържание, актуализирането на важни стари публикации може да ви помогне да спестите време, като същевременно поддържате постоянна честота на публикуване.

Основните страници, които трябва да актуализирате на уебсайта си, включват:

  • Страници с висококачествени връзки

Потърсете публикации, които имат солидни, висококачествени препратки от други авторитетни уебсайтове, но не са успели да се класират добре в резултатите от търсенето. За да актуализирате тези публикации всичко, което трябва да направите, е да добавите важните ключови думи в публикацията си, за да видите увеличение на показванията.

  • Страници, които привличат много трафик

Актуализирането и опресняването на страници, които получават най-много трафик на вашия уебсайт, е най-лесният начин да видите скок в трафика на уебсайта. За да разберете най-популярните страници на вашия уебсайт, отидете на Google Analytics. В левия панел изберете "Поведение" → "Съдържание на сайта" → "Всички страници". Можете да изберете продължителност от 12 месеца или повече, за да видите списъка със страници, които получават най-много показвания.

  • Страници с максимален брой импресии на ключови думи, но ниско класиране

Актуализирането на стари публикации ви дава по-добро класиране и трафик, когато насочвате съдържанието по правилния начин. И за да се случи това, трябва да знаете точните ключови думи, към които искате да се насочите.

Отидете в Google Search Console, за да потърсите заявки за ключови думи, които имат много импресии, но значително ниско класиране и честота на кликване (CTR). Съсредоточете се върху ключови думи, където страниците на вашия уебсайт се класират на позиции 6-20. Намерете точно кои страници се показват за тези ключови думи това са страниците, които трябва да актуализирате

Най-добри практики за актуализиране и повторно публикуване на написани публикации в блога

  • Запазете същия URL

Вместо да публикувате актуализираната публикация като нова статия, което може да доведе до търсачките да смятат, че публикацията ви има дублирано съдържание в нея, просто променете оригиналната публикация и запазете URL адреса абсолютно същия. Можете да напишете актуализираната публикация в отделен документ и да я копирате/поставите върху оригиналната публикация, за да я публикувате отново.

  • Насочете се към нови ключови думи

Вече публикуваната ви публикация може да се класира за някои ключови думи, които не сте очаквали. Намерете тези ключови думи и ги поставете стратегически в съдържанието си, за да получите по-добро класиране на ключови думи. Най-добре е да изберете ключови думи, които имат значително нисък обем на търсене, защото те ще бъдат много по-лесни за класиране.

  • Актуализирайте съдържанието за точност

Не трябва да актуализирате съдържанието само, за да го актуализирате. Вместо това се съсредоточете върху публикации в блогове, които са остарели или съдържат остаряла информация. Когато актуализирате публикациите, оценете цялото съдържание за точност при определяне на секциите, които трябва да бъдат премахнати, променени или добавени. Добра практика е да видите как други уебсайтове се занимават със същата тема и как можете да го напишете по-добре. Можете да наблюдавате съдържанието по ключови думи, теми и източници, като използвате инструмент за откриване като Content Studio. Можете да анализирате най-добрите страници, които получават най-голям ангажимент. Избройте най-добрите уеб страници и ги анализирайте внимателно, за да разберете защо са толкова популярни, и съответно направете промени в съществуващите си публикации.

  • Добавете вътрешни връзки към ново съдържание

Ако актуализирате стара публикация в блог, която първоначално е публикувана преди повече от две години, тя може да има вътрешни препратки към съдържание, което е публикувано много преди самата публикация. Докато освежавате публикацията си, можете да използвате тази възможност, за да добавите вътрешни връзки към наскоро публикувано съдържание, за да повишите SEO ефективността на вашия уебсайт.

  • Потърсете неработещи връзки

Докато добавяте нови връзки, трябва също да проверите за счупени или неправилни връзки в съдържанието. Връзките във вашата статия трябва да са точни и да водят читателите ви на правилното място. Неработещите връзки не само намаляват потребителското изживяване, но са и червен флаг за търсачките. Можете да използвате средство за проверка на счупени връзки като Ahrefs, за да намерите бързо всички неправилни връзки на вашия уебсайт.

  • Добавете нови изображения

Един от най-добрите начини да освежите стара статия е като добавите нови медии към нея. Можете да добавяте нови екранни снимки, които са свързани с темата. Като добавяте видеоклипове към публикации в блога, можете да увеличите времето, през което потребителите са на вашия уебсайт, което директно ще помогне за повишаване на SEO. Можете да създадете видео версия на една от вашите високоефективни публикации и да я качите на уебсайта за по-висока ангажираност.

  • Включете бележка на редактора за прозрачност

Когато редактирате съществуваща публикация в блога, добавите малка бележка на редактора за прозрачност. Това ще бъде особено полезно за популярни публикации във вашия уебсайт, които вече получават много коментари и гледания. Вашите читатели може да се объркат, когато видят новата информация и стара дата на публикацията. В бележката можете да добавите датата и причината за промените.

 

Когато актуализирате стари публикации за SEO, трябва да се уверите, че публикацията е оптимизирана за ключовите думи, към които се опитвате да се насочите. В противен случай може да не успеете да видите никакви видими резултати.

Ето защо трябва да извършите одит, за да намерите правилните ключови думи, които трябва да бъдат включени в публикацияta, и след това да създадете съответно стратегия за повторно публикуване!

Препоръчваме още:

Как разказването на истории може да повлияе на вашия бизнес? Как разказването на истории може да повлияе на вашия бизнес? Прочети повече
Какви бизнес ценности привличат клиентите? Какви бизнес ценности привличат клиентите? Прочети повече
Какво е пазарен дял и как може да повлияе на бизнеса ви? Какво е пазарен дял и как може да повлияе на бизнеса ви? Прочети повече
нагоре