Какво е пазарен дял и как може да повлияе на бизнеса ви?

   Има много маркетингови и бизнес модни думи, които могат да объркат средния собственик на бизнес. Значенията зад тях са валидни и важни за вашия бизнес, така че нека обсъдим една важна бизнес дума днес: Пазарен дял.

Преди да влезем в това какъв е пазарният дял, нека първо да проучим пазара. Това е критична първа стъпка, в противен случай може да обезценим сериозно бизнеса.

Как да определите своя местен пазар

Вашият пазар е вашият местен район, в който правите бизнес, но в рамките на категорията(ите) на това, което правите. Когато работите в рамките на ниша (или по друг начин дефиниран пазар), важно е да определите своя пазарен дял спрямо действителния пазар.

Каква е стойността на вашия пазар

След като определихме как да дефинираме вашия пазар, нека поговорим за следващата стъпка при определяне на вашия пазарен дял - стойността на вашия пазар. Казано по-просто, стойността на вашия пазар е размерът на приходите, които са на разположение във вашия местен район за вас и вашите конкуренти.

Например, ако притежавате компания за покриви и има среден годишен приход във вашия район от 10 милиона, достъпни за вас и вашите конкуренти, пазарната оценка, която трябва да вземете предвид, когато определяте пазарния си дял, е 10 милиона.

Следващата, и това е лесната част, е да определите колко приходи е донесъл вашият бизнес. Нека използваме примера с покривни машини. Вашата компания за покриви може да донесе например 2,5 милиона миналата година. Сега последната стъпка е изчислението. На пазар от 10 милиона долара имате 25 процента от пазарния дял. 2,5 милиона долара / 10 милиона долара = 25 процента е стойността на вашия пазар!

Как можете да спечелите пазарен дял

Повечето фирми са в състояние да спечелят пазарен дял, но как да направите това? Простият отговор е „придобийте повече клиенти!“ Но това може да бъде трудно. Не само ще трябва да инвестирате в маркетинг, реклама и генериране на потенциални клиенти, но също така ще трябва да инвестирате в инфраструктура и в служители. Ще трябва да поддържате клиентите си доволни и да се връщат повторно за покупка (и да препоръчате бизнеса си на техните приятели, семейство и колеги), а това изисква изключително клиентско изживяване. Ако клиентите ви нямат страхотно изживяване с вашия бизнес, е малко вероятно те да се върнат при вас, когато отново възникне някаква нужда.

Фокусирането върху вашето клиентско изживяване и разработването на уникални конкурентни предимства ще направи две неща:

  1. Това ще ви помогне да запазите съществуващата си клиентска база

  2. Това ще ви помогне да намалите разходите си за придобиване на нов клиент

Със страхотни отзиви от ваша страна, разположения на правилните места на дигитално търсене и оригинална марка, вашият маркетинг ще свърши работата вместо вас да привлече нови клиенти.

Предоставяйки страхотно изживяване, вие давате на клиентите си причина да ви се обадят. Те знаят какво да очакват и ще развият лоялност към вашата марка.

Много рядко е потребителят да се върне към бизнес, с който е имал лош опит. Като се фокусирате върху тези области, вашият пазарен дял ще нарасне.

Какво е добър пазарен дял

Но тогава възниква въпросът: Какво е добрият пазарен дял? Няма правилен отговор. Истината е, че вашият пазарен дял е ценен само, когато поддържате рентабилност. Докато растете, ще видите, че вашата рентабилност расте. Но ще дойде момент, когато ще харчите повече, за да спечелите и задържите клиентите си, отколкото е необходимо. Следете внимателно маржовете на печалбата си. Ако маржовете ви започнат да намаляват, тъй като внасяте по-висок дял от приходите, може да имате твърде голям пазарен дял. Приходите, които идват, са от полза само ако правите печалба. Също така е важно да се отбележи, че има допълнителни рискове, несвързани с чистата печалба, които идват с по-висок пазарен дял. С твърде висок пазарен дял, ще бъдете уязвими към промените в поведението и предпочитанията на потребителите. Ако потребителите вече не виждат вашия бизнес като решение на проблемите си, те ще отидат някъде другаде и вие ще загубите пазарен дял. Високият пазарен дял също ви прави по-уязвими към негативната преса.

Тъй като обслужвате повече клиенти, шансовете ви някой от тях да има негативно изживяване се увеличава. Когато това се случи, обществената ви репутация може да пострада. Когато искате да продължите да придобивате нови клиенти, вашата репутация е важна. Когато се стремите да задържите съществуващите клиенти, вашият опит с тях има значение.Отрицателното въздействие върху обществената ви репутация може драстично да намали приходите ви.

 

За да обобщим, вашият бизнес трябва да спечели достатъчно пазарен дял, за да се поддържа печеливш, но не толкова, за да се излагате на риск.

Уверете се, че вашият маркетинг ви помага да спечелите нови клиенти на разумна цена.

Препоръчваме още:

6-те най-ефективни маркетинг съвети за инфлуенсъри! 6-те най-ефективни маркетинг съвети за инфлуенсъри! Прочети повече
По какво се различават криптовалутите? По какво се различават криптовалутите? Прочети повече
8-те най-добри SEO практики през 2021 година 8-те най-добри SEO практики през 2021 година Прочети повече
нагоре