Какво е дублирано съдържание и как то влияе на SEO

   Независимо дали дублираното съдържание на даден сайт е случайно или е резултат от кражба на текст от вашите уеб страници, то трябва да бъде адресирано и обработено правилно. Няма значение дали управлявате уебсайт за малък бизнес или голяма корпорация. Всеки сайт е уязвим за заплахата, която дублираното съдържание представлява за класирането на SEO.

В тази статия ще обясня как да намерите дублирано съдържание, как да определите дали ви засяга вътрешно или в други домейни и как да управлявате правилно проблемите.

Какво представлява дублираното съдържание

Дублираното съдържание се отнася до блокове от съдържание, които са напълно идентични един с друг (точни дубликати) или много подобни, известни също като общи или почти дубликати. Почти дублираното съдържание се отнася до две части от съдържание само с незначителни разлики. Разбира се, наличието на подобно съдържание е естествено (т.е. цитиране на друга статия в интернет).

Има два типа дублирано съдържание:

  1. Вътрешно дублирано съдържание, е когато един домейн създава дублирано съдържание, чрез множество вътрешни URL адреси (на един и същи уебсайт).

  2. Външно дублирано съдържание, известно също като дублиране на различни домейни, възниква, когато два или повече различни домейна имат едно и също съдържание на страница, индексирано от търсачките.

Както външното, така и вътрешното дублирано съдържание може да се появи като точни или почти дубликати. Официално Google не налага наказание за дублирано съдържание. Въпреки това, той филтрира идентично съдържание, което има същото въздействие като наказание - намаляне на класиране за вашите уеб страници. Дублираното съдържание обърква Google и принуждава търсачката да избере коя от идентичните страници да класира в първите резултати. Независимо от това кой е създал съдържанието, има голяма вероятност оригиналната страница да не е избраната за най-добрите резултати от търсенето. Това е само една от многото причини, поради които дублираното съдържание е лошо за SEO.

Вътрешни проблеми с дублираното съдържание

  • Елементи на страницата

За да избегнете проблеми с дублиращо се съдържание, уверете се, че всяка страница на вашия сайт има:

  1. уникално заглавие на страницата и мета описание в HTML кода на страницата

  2. заглавия (H1, H2, H3 и т.н.), които се различават от другите страници на вашия уебсайт

Заглавието на страницата и мета описанието съставляват минимално количество от съдържанието на страницата. Въпреки това е по-безопасно да държите уебсайта си далеч от сивата зона на дублирано съдържание, доколкото е възможно. Това също е отличен начин да накарате търсачките да видят стойност във вашите мета описания. Ако не можете да напишете уникално мета описание за всяка страница, тъй като имате твърде много страници, изключете го. През повечето време Google взема фрагменти от вашето съдържание и така или иначе го представя като мета описание. Въпреки това е по-добре да напишете персонализирано мета описание, ако можете, тъй като това е критичен елемент за стимулиране на кликванията.

  • Описания на продуктите

Разбираемо е, че създаването на уникални описания на продукти е предизвикателство за много компании за електронна търговия, тъй като може да отнеме много време, за да напишете оригинални описания за всеки продукт на уебсайт.

Ако продавате продуктите си, чрез уебсайтове на търговци на дребно на трети страни или имате други дистрибутори, които предлагат вашия продукт, тогава предоставете на всеки източник уникално описание.

  • URL параметри

Друг често срещан проблем с дублиращо се съдържание, открито в сайтове за електронна търговия (макар и не само за електронната търговия) идва от URL параметри. Някои уебсайтове използват URL параметри, за да създадат варианти на URL адреси на страници (например ?sku=5136840, &primary-color=blue, &sort=popular), което може да доведе до индексиране от търсачките на различни версии на URL адресите, включително параметрите.

Често пренебрегвана област на вътрешно дублирано съдържание е около URL адреси с:

  1. www (http://www.example.com) и без www (http://example.com)

  2. http (http://www.example.com) и https (https://www.example.com)

  3. наклонена черта в края на URL (http://www.example.com/) и без наклонена черта в края (http://www.example.com)

Бърз начин да проверите за тези проблеми е да вземете част от уникален текст от най-ценните си целеви страници, да поставите текста в кавички и да го потърсите в Google. След това Google ще търси точния низ от текст. Ако повече от една страница се покаже в резултатите от търсенето, тогава ще трябва да се вгледате внимателно, за да определите защо това се случва, като първо разгледате възможността за трите опции, изброени по-горе. Ако установите, че уебсайтът ви има конфликт между www и не-www или завършващи наклонени черти срещу незавършващи наклонени черти, тогава ще трябва да настроите пренасочване 301 от непредпочитаната версия към предпочитаната.

Забележка: Няма полза за SEO от използването или неизползването на www или наклонената черта в края във вашите URL адреси. Това е въпрос на лични предпочитания.

Проблеми с външно дублирано съдържание

Ако имате значително количество ценно съдържание, има голям шанс то да бъде препубликувано на друг уебсайт. Колкото и ласкателно да е това, ще трябва да се справите без него. Ето различните начини, по които се появява дублирано съдържание отвън:

  • Скопирано съдържание

Скопирано съдържание, е когато собственик на уебсайт открадне съдържание от друг уебсайт в опит да увеличи органичната видимост на своя сайт. Уеб администраторите, които изчерпват съдържание, могат също да се опитат да накарат машините да „пренапишат“ изчерпаното съдържание, което са откраднали. Скопираното съдържание понякога може лесно да се идентифицира, тъй като скреперите понякога не си правят труда да заменят маркови термини в цялото съдържание.

Как работи наказанието за ръчно действие?

Рецензент в Google ще прегледа уебсайта, за да определи дали дадена страница е в съответствие с Указанията за качество на Google за уеб администратори. Ако бъдете маркиран за опит за манипулиране на индекса за търсене на Google, или ще откриете, че уебсайтът ви е класиран значително по-ниско, или напълно премахнат от резултатите от търсенето. Ако сте жертва на копирано съдържание, трябва да информирате Google, като докладвате за спама в опцията „Авторско право и други правни проблеми“.

  • Синдикирано съдържание

Синдикирането на съдържание, е когато друг уебсайт публикува отново вашето съдържание, което най-вероятно първоначално се е появило във вашия блог. Не е същото като съдържанието ви да бъде изтрито, защото е нещо, което доброволно сте споделили на друг сайт. Колкото и налудничаво да звучи това, има полза от синдикирането на вашето съдържание. Това прави вашето съдържание по-видимо, което може да доведе до повече трафик към уебсайта ви. С други думи, вие търгувате съдържание и евентуално класиране в търсачките за връзки към вашия сайт.

 

Ако следвате дадените съвети и се заемете сериозно с управлението на дублиращо се съдържание, ще подобрите класирането си и ще отблъснете крадците и невежите начинаещи.

Препоръчваме още:

Каква е разликата между DeFi и CeFi Каква е разликата между DeFi и CeFi Прочети повече
Как да напишете благодарствен имейл, който кара клиентите да се връщат Как да напишете благодарствен имейл, който кара клиентите да се връщат Прочети повече
Какво е Web 3.0 Какво е Web 3.0 Прочети повече
нагоре