Как безплатните приложения правят пари

   След като процесът на разработване на приложението приключи, трябва да вземете решаващо решение, преди да го направите достъпно в Apple App Store или Google Play Store.

Ще таксувате ли потребителите да го изтеглят? Или ще направите безплатно приложение?

Една от причините, поради които толкова много хора решават да таксуват за изтегляния, е, че не знаят друг начин да генерират пари за приложението. След като са похарчили толкова много пари за разработка, те смятат, че единственият начин да получат възвръщаемост на голямата инвестиция е като таксуват такса за всяко изтегляне.Това е често срещано погрешно схващане. Безплатните приложения могат да генерират реални пари. Това е вярно. Просто трябва да сте сигурни, че възприемате интелигентен подход към тази стратегия. Има много големи играчи, които правят много пари. Можете също така да постигнете подобен успех, ако следвате няколко много важни стратегии за осигуряване на приходи:

  1. Разберете потребителите

  2. Разберете конкуренцията

  3. Покупки и реклами в приложението

  4. Изкуството на финес

Така че, ако се чудите дали да предлагате приложението си безплатно или не, бих казал, че безплатното определено е най-добрият ви вариант. Всичко, което трябва да направите, е да следвате тези съвети, които ще очертая по-подробно, докато продължаваме. Повечето приложения, които се изтеглят, са безплатни. Мобилните потребители не са свикнали да плащат за своите приложения. Така че едва ли ще направят изключение за вашия. Сигурна съм, че има нещо подобно, което се предлага на пазара, така че могат просто да го вземат безплатно някъде другаде. Така че най-добрият ви избор е да предложите или го, без да таксувате нищо. След това се опитайте да получите възможно най-много безплатни изтегляния на приложения и потърсете други опции за потоци от приходи. Това ръководство ще ви научи на всичко, което трябва да знаете за това как безплатните приложения правят пари и как да постигнете успех!

  • Разберете вашите потребители

Преди да направите нещо друго, трябва да отделите време за проучване. Помислете за хората, които в момента използват или ще използват вашето приложение. Това ще бъде по-лесно за някои от вас в сравнение с други. За тези от вас със съществуващ бизнес, демографията на потребителите на вашето приложение ще отразява настоящите ви клиенти. Но ако планирате да стартирате приложение, което не е разширение на съществуваща компания, ще трябва да се съсредоточите върху потенциалния целеви пазар. Трябва да разберете как тези хора мислят и се държат.

Например операционната система, на която приложението ви е достъпно, дори влияе върху поведението на потребителя.

Потребителите на Apple и потребителите на Android се държат различно. Ако не разбирате вашите потребители, няма да можете да разберете нищо. Разбирането на потребителя означава много повече от това просто да знаете какъв вид мобилно устройство използва. Задайте си тези три въпроса, за да започнете в правилната посока:

  1. Кой използва приложението?

  2. За какво го използват?

  3. Как го използват?

След като можете да отговорите на тези въпроси, можете да започнете да разбирате какво правят вашите потребители. Сега сравнете това поведение с вашето приложение.

Отговаря ли на тези съображения?

Ако отговорът е да, значи сте в добра позиция да продължите към следващите стъпки. Просто се уверете, че започвате с потребителя, преди да преминете напред.

  • Разберете вашите конкуренти

Анализът на конкурентите е маркетингова тактика, която често се пренебрегва от толкова много фирми. Те са толкова заети съсредоточени върху собствената си компания, че пренебрегват да видят как се справят техните конкуренти. Преди да можете да продължите напред, първата стъпка в това включва идентифициране на вашите конкуренти. След като завършите тази част от процеса, можете да започнете да анализирате компонентите на тяхната работа. Ако вашите конкуренти правят нещо подобно на вас, вижте дали го правят по-добре. Не е срамно да се учиш от някой друг, който има успех. Можете просто да приложите същите им методи към собствената си стратегия за осигуряване на приходи от мобилно приложение.

От друга страна, можете също да разберете какво правят вашите конкуренти лошо, докато провеждате това проучване. Можете да си водите бележки от тези грешки и да се уверите, че ги избягвате, докато прилагате определени промени в собственото си приложение. След като анализирате конкуренцията, трябва да излезете със стратегия за диференциация. Отделете се от тълпата.

Какво прави вашето приложение уникално?

Помислете какво можете да правите по-добре от всички останали и се уверете, че това е фокусът на вашата маркетингова стратегия. Правилното брандиране на вашето приложение ще ви направи много по-лесно да генерирате пари, дори ако е достъпно за безплатно изтегляне.

  • Действия в приложението

Сега, след като разгледахме предварителните компоненти на монетизирането на вашето приложение, време е да се съсредоточим върху това, което всъщност ще генерира пари.

Има два основни начина, по които безплатните приложения могат да правят пари:

  1. Покупки в приложението

  2. Реклами

Така че можете да приложите един или дори и двата метода към вашето приложение. Всеки от тях има много предимства. Ще обясня как работят и двете по-подробно, за да знаете точно какво да правите.

Покупката в приложението предлага на потребителите допълнителни функции и допълнителни опции. Тези надстройки помагат за увеличаване на тяхната ангажираност и подобряване на потребителското изживяване. Погледнете колко пари средният потребител харчи всеки месец за покупки в приложението. Също така е ясно, че потребителите на платформата iOS са готови да харчат повече от потребителите на Android. Така че не можете да очаквате всеки един човек, който изтегля приложението ви безплатно, да харчи пари. Това не е реалистична или постижима цел.

Така че трябва да се съсредоточите върху групата, която е готова да купи тези надстройки. Тези допълнителни функции могат да добавят ниво на сложност в зависимост от естеството на приложението и дълбочината на неговата функционалност. Трябва да намерите начин да закачите потребителя и да го накарате да се връща за още.

Например, приложенията за игри вършат страхотна работа, като примамват потребителите да купуват надстройки, които подобряват техния геймплей. Много малко игри са платени приложения. Така че някой може да изтегли и играе играта безплатно, но не може да отключи определени карти или функции на играта, без да харчи пари.

Системите с монети или жетони са чудесен начин да постигнете това и да накарате потребителите да харчат повече за покупка.

Вместо да казвате, че нещо струва определена сума, можете да го предложите за определени токена.

Позволете на потребителите да купуват жетони за реални пари и им дайте по-добър обменен курс въз основа на сумата, която харчат.

Така например:

  • 5лв. = 500 токена

  • 10лв. = 1200 токена

  • 20лв. = 2500 токена

Според поддръжката на Apple има четири основни типа покупки в приложението.

  1. Консуматив

  2. Неконсумативен

  3. Неподновяващи се абонаменти

  4. Автоматично подновяване на абонаменти

Така че примерът с монети ще попадне в категорията на консумативите.

Покупка без консумативи би била надграждане на премиум версия на приложение, което има добавени бонуси, като липса на реклами. Неподновяващите се абонаменти са набор за определен период от време.

Абонаментът за автоматично подновяване е нещо, което продължава и няма да изтече след няколко месеца.

Така че разберете за какъв тип надстройка ще отговаря вашата покупка в приложението.

Всички те са важни стратегии, но някои работят по-добре за различни видове приложения, както видяхме в примерите по-горе.

  • Реклами – реклама в приложението

Рекламите са доста разбираеми. Ако имате уебсайт, разбирате как работят рекламите. Това е същата концепция за вашето приложение. Ще получите плащане въз основа на импресии или кликвания . Видът на рекламите, предлагани на вашата платформа, също ще повлияе на процента на заплащане.

Например, можете да таксувате на компаниите повече за видеореклама, за разлика от статична реклама или банер.

Рекламата работи за някои модели и приложения. Ще трябва да решите дали това е разумна стратегия, която да обмислите, след като анализирате вашите потребители и конкуренти. Можете да комбинирате рекламната си стратегия и с бизнес модела си за покупки в приложението. Да приемем, че използвате и двете от тези техники, за да печелите пари. Можете да предложите премиум надстройка за потребители, които не искат да виждат реклами, докато използват приложението.

 

Трябва ли да таксувате потребителите, за да изтеглят приложението ви?

Абсолютно не.

Безплатните приложения правят пари. Просто трябва да следвате правилните стратегии и модели за осигуряване на приходи за вашето безплатно приложение!

Препоръчваме още:

6 причини защо имате нужда от мобилно приложение за недвижими имоти 6 причини защо имате нужда от мобилно приложение за недвижими имоти Прочети повече
Какво представляват търсенията с нулево кликване Какво представляват търсенията с нулево кликване Прочети повече
Как да използвате публикациите в Google My Business? Как да използвате публикациите в Google My Business? Прочети повече
нагоре