7 безплатни инструмента за проучване на ключови думи за PPC реклама

   Независимо дали става дума за SEO или PPC реклама, маркетинговите кампании в търсачките трябва да започват с проучване на ключови думи. Това изследване е може би най-важната задача за основата на SEM. Той не само дава на търговците представа за тяхната аудитория, но помага за преодоляване на пропастта между потенциалните клиенти и продуктите или услугите, които искат да купят.

Въпреки че изследването на ключови думи е важно както за SEO, така и за PPC, има разлики между двете. С PPC вие по същество наддавате за ключови думи в търг и плащате всеки път, когато някой кликне върху вашата реклама. Позицията на вашите реклами в резултатите от търсенето се определя от вашата оферта за цена на клик, умножена по вашия качествен рейтинг, който отчасти се състои от качеството на рекламите, ключовите думи и целевите страници на вашия уебсайт. Колкото по-подходящи са ключовите думи на вашата рекламна група една за друга и за вашите реклами и уебсайт, толкова по-малко ще трябва да плащате на кликване.

За разлика от SEO, който е по-бавен процес, за да се класира високо за определена ключова дума, рекламодателите могат да повишат позицията на платена реклама, чрез увеличаване на офертите и качествения рейтинг. Ако не искате да пилеете парите си за общи ключови думи, които не помагат на вашите бизнес цели (трафик, реализации), тогава трябва да изберете ПРАВИЛНИТЕ ключови думи за печеливша кампания.

Много хора свързват изследването на ключови думи със SEO, но изследването на ключови думи за PPC не трябва да се пренебрегва. Google предлага PPC рекламните групи да имат 10-20 тясно свързани ключови думи, така че дългото проучване на ключови думи е от съществено значение. За щастие има много инструменти, които да ви помогнат в начинанията ви за проучване на ключови думи и можете да съставите обширни списъци, без да харчите нито стотинка.

Ето няколко безплатни инструмента за изследване на ключови думи, които намирам за полезни:

Най-очевидният и широко използван инструмент за PPC проучване на ключови думи е инструментът за планиране на ключови думи на Google. Този инструмент позволява на рекламодателите да търсят нови ключови думи и идеи за рекламни групи. Инструментът на Google предоставя статистика за всяка ключова дума, включително обем на търсене и прогнози за средна цена на клик. Както казва Google, можете да използвате планера, „за да положите основата за успешна кампания“. Той може да предостави обща насока за организация на рекламни групи и широк избор на ключови думи, но може да пропуснете някои ценни ключови термини с дълга фраза, ако разчитате единствено на този инструмент.

Започнете, като напишете дума или фраза в полето за търсене на Google и може да се появят прогнози, които може да са подобни на това, което търсите. Алгоритъмът за автоматично довършване се основава на много фактори, включително колко често потребителите са търсили термин. Това е особено полезно, ако търсите ключови думи с дълга фраза. Въведете заглавната си фраза в полето за търсене и след това следвайте всяка буква от азбуката, за да видите допълнителни свързани търсения. Освен това въведете вашата ключова дума и поставете интервал пред ключовата дума, за да видите повече варианти.

Както може би се досещате, Übersuggest е инструмент за предлагане на ключови думи. Този инструмент използва предложените данни от Google и други търсачки, като взема основния ви термин, добавя буква или цифра пред него и извлича предложения за тази ключова дума наведнъж. Също така е удобен за дългосрочно проучване на ключови думи и може да ви помогне да намерите ниши, които да проучите в рамките на основния си термин.

Като се има предвид това, той е доста обикновен и трябва да се използва само за разширяване на вашите списъци с ключови думи и генериране на идеи.

Въпреки че има ограничени функции, инструментът за безплатни ключови думи на WordStream е по-усъвършенстван и може да предостави изключително подходящи и ценни ключови думи за избраната от вас тема. Инструментът предоставя по-разнообразни дълги ключови фрази от инструмента за планиране на ключови думи. Твърди се, че представлява над трилион заявки за търсене и неплащащите потребители могат да търсят до 30 пъти на ден. Някои показатели като обем на търсене в Google и конкуренция са замъглени, освен ако не се регистрирате за платената версия. WordStream разполага с други безплатни инструменти за ключови думи, включително инструмента за търсене на ключови думи, инструмент за групиране на ключови думи и инструмент за отрицателни ключови думи, всички които могат да помогнат за допълнително прецизиране на вашите списъци с ключови думи.

Keyword Eye е визуален инструмент за изследване на ключови думи, който предлага „облак от ключови думи“ от предложения, където размерът и цветът представляват обема на търсене и конкурентоспособността. Можете също да видите предложенията в табличен изглед и да сортирате резултатите по конкретен показател. С безплатния план потребителите получават 20 търсения на ключови думи на ден, до 100 ключови думи на отчет и 25 бази данни с ключови думи на Google за държави. За разлика от безплатния инструмент за ключови думи WordStream, тук можете да видите обема на търсенето, PPC конкуренцията и съответния PPC конкурентен резултат. Той предоставя данни с дълга фраза по лесно смилаем начин и е чудесна алтернатива на инструмента за планиране на ключови думи.

Keyword Revealer има безплатен инструмент за ключови думи, който ви позволява да видите подходящи предложения за ключови думи, както и съответните показатели като обем на търсене, CPC и прогнозна печалба. Подобно на Keyword Eye, той има за цел да ви покаже колко силна е конкуренцията и да предвиди кои ключови думи могат да бъдат печеливши. Предложенията за ключови думи, предоставени от инструмента, са изключително подходящи и си струва да ги разгледате.

Неплащащите потребители имат право да извършват само до 3 търсения на ден, така че избирайте търсенията си разумно!

  • AdWords

Най-ценните ключови думи могат да идват от думите за търсене, които посетителите са използвали, преди да кликнат върху вашата реклама. Няма по-добър начин да влезете в главата им от това да видите как точно са търсили вашите продукти или услуги. Когато използвате отчета за думите за търсене в интерфейса на Google AdWords, добавете високоефективни термини към вашата рекламна група като ключови думи. Ако даден термин не е подходящ за вашето предложение, но задейства рекламата ви, вместо това го добавете като отрицателна ключова дума.  За достъп до отчета за заявките за търсене в AdWords отидете в раздела "Ключови думи", щракнете върху „Подробности“ и изберете „Всички“.

 

Проучването на ключови думи е непрекъснат процес и изборът на „правилните“ ключови думи може да доведе до изключително успешна и печеливша кампания!

Препоръчваме още:

Дейности, с които да засилите взаимоотношенията с екипа ви Дейности, с които да засилите взаимоотношенията с екипа ви Прочети повече
Ето как да управлявате отзивите във Facebook Ето как да управлявате отзивите във Facebook Прочети повече
7 стратегии, с които ще увеличите продажбите на вашия магазин за електронна търговия 7 стратегии, с които ще увеличите продажбите на вашия магазин за електронна търговия Прочети повече
нагоре