6 лесни начина за подсилване на отношенията с клиенти

   Накарайте клиентите си да се почувстват специални и те ще изберат вас. Има причина маркетолозите да препоръчват да се фокусирате върху задържането на клиенти вместо привличането на клиенти. След като имате лоялни последователи, те ще разпространяват добри неща за вашата компания от уста на уста, което ще помогне за привличането на нови хора. Уверете се, че отделяте толкова време за грижа за клиентите, колкото и за придобиването им. Хората ценят приятните взаимодействия и търсят начини да направят изживяването си по-приятно. Това може също да доведе до по-високи печалби в бъдеще, чрез изграждане на лоялност към марката. Резултатът е доволни клиенти.

Взаимоотношенията с клиентите могат да бъдат трудни за поддържане, но можете да използвате няколко прости техники, за да ги укрепите. Ето шест начина, по които вашата компания може да изгради по-стабилни взаимоотношения с клиентите!

  • Задавайте въпроси

Преди да можете да изградите по-стабилни взаимоотношения, трябва да познавате клиентите си лично. За да разберете по-добре кои са и какво ценят, задайте им въпроси. Те ще оценят, че проявявате интерес към тях и това ще ви помогне да направите разговорите си по-смислени като цяло. Въпреки че може да сте фокусирани върху продажбата на продукти и услуги, хората искат да се чувстват важни, затова си струва да ги признаете като личности, а не просто като източници на приходи. В допълнение към въпросите за разговор, опитайте да запишете и някои въпроси в стил анкета. Може дори да водите дневник, в който записвате вчепатленията си за клиентите, когато общувате с тях. Те могат да доведат до интересни нови идеи за изграждане на разбирателство и по-нататъшно укрепване на взаимоотношенията.

  • Слушайте активно

Когато вашите клиенти говорят, не слушайте само това, което казват. Вместо това слушайте как го казват. Например, бързо и нетърпеливо ли говорят? Или са внимателни и любезни?

Тези сигнали ще ви покажат колко уважение имат клиентите ви към вас и ще ви помогнат да определите дали трябва да продължите да им предоставяте услуги или не. Ако чуете, че клиентът ви е разочарован, защото смята, че не го слушате, може да са прави. Слушайте по-активно, така че и двамата да получите това, от което се нуждаете. Добрият представител за обслужване на клиенти не се отказва само след един опит. Ако някой не ви харесва, продължавайте да опитвате, докато не е доволен. Ваша работа е да решавате проблеми. Лошият представител за обслужване на клиенти се отказва твърде лесно и чака някой друг да реши проблема. Те очакват други хора (т.е. висшето ръководство) да вземат всичките си решения вместо тях.

  • Инвестирайте във взаимоотношенията си с клиентите

Според проучване на Bain & Co, най-честата причина компаниите да изпуснат клиенти, е че не се грижат за тях. Докато маркетингът, продажбите и връзките с обществеността играят важна роля за изграждането на успешен бизнес, нещата често се разпадат в обслужването на клиенти.

Има много прости начини, по които можете да инвестирате във взаимоотношенията си с клиентите и всеки от тях ще ви помогне да направите бизнеса си по-устойчив в дългосрочен план:

  1. Отговорете бързо: Когато става въпрос за обслужване и поддръжка на клиенти времето е пари. Голямо проучване на Zendesk установи, че 69% от потребителите казват, че неспособността да получат отговор е най-голямото им дразнене при работа с бизнеса. Едно решение: Имайте специални телефонни линии или имейл адреси, които предоставят денонощно ниво на обслужване (т.е. 24/7).

  2. Поддържайте редовен контакт: Може да изглежда твърде опростено, но много фирми пренебрегват нещо толкова очевидно като казване на здравей и благодаря, когато общуват с клиенти, особено през празнични периоди като Коледа.

  • Дайте на клиентите причина да говорят за вас

Не е тайна, че компаниите, които инвестират в качествено обслужване на клиентите и стабилни взаимоотношения, получават изплащане. Тези компании не предлагат просто качествени продукти или услуги. Те предлагат изключителни преживявания, които карат клиентите да искат да споделят своите истории. Така че вместо да се фокусирате върху това как можете да продадете повече, насочете го към това как можете да накарате клиентите да разкажат на други хора за вас. Най-добрият начин да направите това е да се съсредоточите върху това, че съществуващите клиенти искат да се чувстват обгрижвани. Това ще ги накара да бъдат ваши клиенти, като същевременно ще вдъхнови други да се присъединят.

  • Помогнете на клиентите да решават проблеми

Независимо дали става дума за повреда на оборудването, грешна доставка или неудобно местоположение на магазина, проблемите могат да отблъснат клиентите ви. Ключът към това да поддържате клиентите си доволни е да поддържате близък контакт с тях и да предприемате действия, когато забележите проблеми.

Може да искате да поддържате някаква система за отзиви, която да ви уведомява незабавно, когато нещо се обърка. Ако някой остави отрицателен коментар онлайн, вашият екип трябва незабавно да се свърже с този човек и да се увери, че има това, от което се нуждае.

  • Вземете мерки

Какво прави една добра връзка? Как можете да продължите да изграждате и укрепвате взаимоотношения? Имате ли идеи за бъдещи стъпки?

Независимо дали чрез блогове, социални медии, събития на живо или бюлетин, общувайте с вашата клиентска база. Колкото повече общувате с клиентите, без значение колко голяма или малка е покупката им, те ще се чувстват оценени. Това ще помогне за изграждането на вашата марка.

 

Надявам се тази статия да ви помогне да разберете важните начини за изграждане на по-стабилни взаимоотношения с клиентите!

Препоръчваме още:

Как да превключите към прехода от обикновена към електронна търговия Как да превключите към прехода от обикновена към електронна търговия Прочети повече
Промени в Google Local Search (2022г.) Промени в Google Local Search (2022г.) Прочети повече
Защо вашият уебсайт трябва да задоволява 2 аудитории? Защо вашият уебсайт трябва да задоволява 2 аудитории? Прочети повече
нагоре