10 съвета за съдържание, които ще ви помогнат да рекламирате вашето мобилно приложение

   „Съдържанието е крал“ е мантра, която маркетолозите се позовават през последните няколко години и има защо. Маркетингът на съдържанието е нов вид маркетинг, предназначен да заобиколи присъщите недостатъци на конвенционалната реклама. Това е движещата сила зад дигиталните маркетингови канали като SEO и социалните медии. Не е претенциозно да се каже, че маркетингът на съдържанието е ключът към успешната дигитална маркетингова стратегия.

Какво е маркетинг на съдържанието

Content Marketing Institute дава това доста формално определение:

„ Маркетингът на съдържание е маркетинговият и бизнес процес за създаване и разпространение на подходящо и ценно съдържание за привличане, придобиване и ангажиране на ясно дефинирана и разбираема целева аудитория с цел стимулиране на печеливши действия на клиентите. ”

По-просто казано, маркетингът, чрез съдържание предоставя на перспективите и клиентите интересна и полезна информация, която отговаря на въпроси, адресира нужди или ангажира емоции, за да помогне на вашия бизнес да постигне своите маркетингови цели. Маркетингът на съдържанието е ненатрапчив, автентичен начин за установяване на взаимоотношения и споделяне на историята на вашата марка.

Концепцията всъщност е с нас от десетилетия. В старите времена марка като Nestle можеше да отпечата една или две рецепти на гърба на опаковка шоколадови парченца или да постави реклама в списание, включваща безупречен крем. Днес те ще публикуват интервю с шоколатиер в блога си, ще използват дъска на Pinterest, за да споделят рецепти и съвети, ще поставят готварски демонстрации и видеоклипове с инструкции в канала си в YouTube и ще проведат фотоконкурс за празнични сладки в Instagram. Концепцията е същата, тактиките се развиват.

Ето някои впечатляващи статистики за маркетинг на съдържание:

  1. 92% от фирмите участват в маркетинг, чрез съдържание.

  2. 70% от търговците планират да увеличат създаването на съдържание тази година.

  3. Средната компания харчи 28% от общия си маркетингов бюджет за маркетинг на съдържанието; най-ефективните търговци харчат 37% за съдържание.

  4. 55% от фирмите планират да увеличат бюджета си за маркетинг на съдържание тази година.

Без значение с какъв бизнес се занимавате, имате нужда от маркетинг на съдържание, за да се конкурирате.

Определяне на вашите цели

Какво искате вашето съдържание да постигне за вашия бизнес?

Определянето на вашите цели ви помага да синхронизирате стратегията си за съдържание, за да ви помогне да ги постигнете. Ето само няколко примера:

  1. Установете мисловно лидерство, за да изградите доверие, уважение и влияние във вашата индустрия.

  2. Генерирайте нови потенциални клиенти и перспективи за продажби и маркетинг.

  3. Създайте информираност и интерес към вашите продукти или услуги.

  4. Изградете и/или подобрете общественото мнение за вашия бизнес и продукти.

  5. Развийте голям брой последователи от приятели и фенове, които се ангажират с вашата марка в социалните медии.

От тук ще решите как маркетингът със съдържание ще се впише в цялостната ви маркетингова схема. Една ефективна стратегия обикновено съчетава няколко тактики за съдържание:

  1. Публикации в блогове

  2. Видео демонстрации

  3. Подкасти

  4. Статии

  5. Бюлетини

  6. Бели книжа

  7. Казуси

  8. Инфографика

  9. Електронни книги

  10. Уебинари

  11. Интервюта

Докато създавате стратегията си, имайте предвид фактора на трудността при създаването на всеки тип съдържание, как то се вписва в общите ви цели и дали вашата целева аудитория е възприемчива към информация в този формат.

Задайте SMART маркетингови цели за съдържание

Всяко съдържание, което публикувате, трябва да бъде съобразено с определена маркетингова цел и тези цели трябва да бъдат SMART:

S – Специфичен (Прикрепен е към конкретна нужда или цел.)

M – Измерими (Имате обективни, а не субективни показатели.)

A – Достижимо (Можете реалистично да очаквате да го постигнете или поне да се доближите доста близо.)

R – Уместно (Подпомага цялостната бизнес цел.)

T – Обвързано във времето (Имате предварително определен краен срок или крайна дата.)

Избягвайте показатели за суета като „харесвания“ и ретуитове. Сами по себе си те не са в съответствие с вашите маркетингови цели. Мислете с конкретни термини като трафик, потенциални клиенти, реализации, продажби – цели, споделени между множество екипи в цялата организация.

Разработете план за създаване и изпълнение на съдържание

След като знаете типа съдържание, което искате да публикувате, трябва да разработите план за създаването му. Не е достатъчно да напишете груб план и някои бележки; най-ефективните търговци на съдържание съобщават, че имат документиран план за съдържание, който се споделя в цялата организация и за който те носят отговорност. Отделете време, за да попълните стъпка по стъпка пътна карта, която ви позволява да наблюдавате усилията си и да проследявате всяка част от съдържанието през целия му жизнен цикъл.

Вашият план трябва да отговори на следните въпроси:

➤ Колко често ще публикувате съдържание? За някои фирми това може да означава ежедневни публикации в блогове, два пъти дневно актуализации в социалните медии, седмичен подкаст и месечен видео урок. Други може да се нуждаят от постоянен поток от водещи магнити (е-книги, бели документи и т.н.) и няколко доста вечно зелени демонстрации на продукти.

Когато сте изковали нуждите си от съдържание, включете ги в календар със съдържание, който можете да споделите с маркетинговия си екип. По този начин всички са на една и съща страница, крайните срокове не се изпускат и избягвате дублирането на усилия.

➤ Кой отговаря за идеите за съдържание? Ако изтласквате постоянен поток от съдържание, ще ви е необходим също толкова постоянен поток от идеи за съдържание. В повечето случаи маркетинговият отдел извършва цялата мозъчна атака, но това изключва някои отлични източници на идеи за съдържание.

Вашият мениджър за обслужване на клиенти, например, може да ви даде някои полезни идеи за въпроси и отговори за справяне с най-често срещаните въпроси, с които работи отделът, или видеоклип с инструкции за решаване на постоянно предизвикателство. Може би вашият технологичен гуру би могъл да напише ежемесечен коментар или преглед на продукта. Въпросът не е да се ограничават идеите до малък екип от търговци, а да се култивират идеи в цялата организация. Просто се уверете, че някой има окончателен редакционен контрол, така че вашите идеи за съдържание да съответстват на вашите маркетингови цели.

Едно нещо, което трябва да имате предвид: В много случаи е полезно да напишете творческа кратка информация за всяка част от съдържанието, особено ако използвате множество рекламни послания или хора на свободна практика по пътя. Краткото описание трябва да включва кратко описание на проекта и предвидената му цел, целевата аудитория, името и ролята на всеки участващ човек (писател, фотограф, редактор и т.н.) и крайни срокове за всяка част от процеса.

➤ Кой е отговорен за действителното създаване на съдържанието? След като имате вашите идеи за съдържание и календар за съдържание, трябва да възложите отговорност за действителното създаване на съдържанието. Всяко лице, участващо в определена част, трябва да знае къде се вписва в цялостния проект и кой в ​​крайна сметка е отговорен за доставката на крайния продукт.

➤ Кое има крайна редакционна власт? За много, ако не и повечето от вашите части от съдържанието, окончателното одобрение е на самия маркетингов отдел – публикациите в блогове, актуализациите в социалните медии, бюлетините и целевите страници обикновено са област на маркетинговия персонал.

Въпреки това, след като преминете към активи с висока стойност, като бели книги, казуси и демонстрации на продукти, входът и одобрението от други отдели са от съществено значение. За тези сложни активи напишете командна верига и получете одобрение от съответните ръководители на отдели. Разполагате с процес за разрешаване на неизбежните различия в мненията и установяване на един човек като окончателен орган за завършеното произведение.

Идентифициране на вашата аудитория

За да напишете наистина ефективно съдържание, трябва да идентифицирате точно на кого пишете, на много детайлно, дребно ниво. На този етап е полезно да разработите аватар или персона на купувача, която представлява вашата целева аудитория; това е човекът, за когото ще напишете вашето съдържание. Започнете с демографията:

  1. Възраст

  2. Пол

  3. Образователно ниво

  4. Доходи

  5. Професия

  6. Семейно положение и/или размер

  7. Географско местоположение

След това добавете нематериални активи:

  1. Стойности

  2. Личностни черти

  3. Избор на начин на живот

  4. Хобита и интереси

След като идентифицирате идеалния представител на вашата целева аудитория, вашия аватар, дайте му име и адресирайте цялото си съдържание към него или нея. Вашият аватар не е същият като вашия купувач. Вашият аватар ще ви помогне да пишете по-фокусирано, ангажиращо съдържание, което напредва в маркетинговите ви цели.

Съвпадение на съдържанието с вашата маркетингова фуния

Повечето маркетолози имат някаква версия на фунията за дигитален маркетинг, която обхваща четирите основи: информираност/откриване, обмисляне/придобиване, преобразуване/транзакция, връзка/задържане. Красотата на маркетинга чрез съдържание е, че работи на всяко ниво, от горе до долу.

  • Осъзнаване/Откриване

Цели: Образоване на хората, генериране на интерес, индиректно привличане на клиенти.

На този етап маркетингът на съдържанието е свързан с разбирането от какво се интересуват и какво искат да знаят клиентите и предоставянето на тази информация по начин, който ги радва или събужда любопитството им. Става въпрос по-малко за вас (и вашата марка) и повече за тях. Образователно съдържание, вирусно съдържание, съдържание за споделяне – големи победи на този етап от маркетинга на съдържанието.

Тактики за съдържание:

  1. Публикации в блогове

  2. Викторини, игри, инструменти, калкулатори

  3. Инфографика

  4. Видеоклипове

  5. Бюлетини

  6. Инструкции и задълбочени ръководства

  7. Подкасти и уебинари

  8. Електронни книги

Цели: Изграждане на доверие, предлагане на решения, директно привличане на клиенти.

В този момент вие подчертавате проблемите, които вашите перспективи и клиенти може да имат, и предлагате вашите продукти и услуги като надеждни решения. На този етап искате да предложите информация, която ви помага да се разграничите от вашите конкуренти и отговаря на въпроси за това как можете да разрешите техните проблеми. Вие всъщност не продавате в този момент, но позиционирате марката си.

Тактики за съдържание:

  1. Казуси

  2. Продуктови описания и информационни листове

  3. Ръководства с инструкции, представящи вашия продукт или услуга

  4. Демонстрации на продукти и видеоклипове

  5. Бели книжа

  6. ROI калкулатори

  • Преобразуване/Транзакция

Цели: Комуникиране на вашето уникално предложение за стойност, каране на потенциални клиенти/клиенти да предприемат желано действие.

Потенциалните клиенти в този момент във фунията са готови да дръпнат спусъка, те просто се нуждаят от малко побутване – нещо, което оправдава и рационализира решението в ума им. Сега е моментът да извадите спирките в рекламното си представяне с ясно копие, което подчертава вашето USP.

Тактики за съдържание :

  1. Отзиви

  2. Рецензии на продукта

  3. Сравнения на продукти

  4. Оценки/оферти

  5. ROI калкулатори

  6. Подробни описания на продуктите

  • Връзка/Задържане

Цели: Изграждане на лоялност на клиентите, създаване на посланици на марката , увеличаване на стойността на клиентите през целия живот.

Всички маркетолози знаят, че е по-евтино да задържиш съществуващи клиенти, отколкото да намериш нови, и този етап от фунията е свързан изцяло с изграждането на взаимоотношения и задържането. Става дума за създаване на лоялни клиенти, които разказват на другите за вашата марка.

Тактики за съдържание :

  1. Имейли за включване

  2. Съвети за отстраняване на проблеми

  3. Материали за помощ и поддръжка на клиенти

  4. Програми за лоялност

  5. Специални оферти

  6. Вътрешни съвети и инструкции

Създаване на правилното съдържание

Има три основни елемента при формулирането на добра маркетингова стратегия за съдържание:

  1. Идея – измисляне на правилни идеи за завладяващо съдържание.

  2. Формат – съпоставяне на вашите идеи с подходящите канали.

  3. Твпрчество - идентифициране на действителните създатели на съдържание.

Тези три елемента са едни и същи, независимо дали сте собственик на малък бизнес, занимаващ се с маркетинга сам, или голяма компания с маркетингов екип от 10 души - това е просто въпрос на мащаб.

  • Идея

Първата стъпка е да измислите теми, от които вашият целеви клиент се интересува и иска да прочете. В някои случаи идентифицирането на добри теми е толкова просто, колкото мозъчна атака с колега или приятел или четене на въпроси и коментари от вашите клиенти, за да видите какво мислят; някои ниши са много по-лесни от други. За други бизнеси обаче е необходимо малко проучване на пазара.

  1. По какви теми пишат вашите конкуренти?

  2. Какво съдържание получава шум в социалните медии? Има безплатни инструменти като Sumo, които да ви помогнат да идентифицирате популярно съдържание.

  3. Какво е тенденцията във вашата индустрия в момента?

Имайте предвид този контролен списък, когато обмисляте теми за създаване на съдържание:

  • Формат

Най-добрите идеи за съдържание могат да бъдат преназначени и кръстосано популяризирани в множество маркетингови канали, но все пак е важно да съпоставите идеите си за съдържание с уникалните характеристики на всяка платформа.

  • Творчество

Определянето кой ще отговаря за действителното създаване на вашето съдържание може да бъде едно от най-предизвикателните решения, които ще вземете като търговец на съдържание. В много случаи имате вътрешния талант да създавате интересно съдържание – помислете например за интервю с вашия постоянен технологичен маниак или задълбочен поглед върху висящото законодателство от вашия вътрешен експерт по предмета.

Повечето търговци обаче ще трябва да изнесат поне част от творческата си работа в даден момент. Аутсорсингът ви предлага възможност да се възползвате от по-задълбочен опит и, в случай на много гост-автори, широки социални последователи, които усилват въздействието на вашите публикации.

 

Включете маркетинга на съдържание в маркетинговата си стратегия и ще рекламирате успешно вашето мобилно приложение!

Препоръчваме още:

17 KPI, които да проследявате за мобилни приложения 17 KPI, които да проследявате за мобилни приложения Прочети повече
Използване на изкуствен интелект в маркетинга B2B Използване на изкуствен интелект в маркетинга B2B Прочети повече
Успешните маркетингови програми на препоръки: Защо са важни и как да ги използваме Успешните маркетингови програми на препоръки: Защо са важни и как да ги използваме Прочети повече
нагоре