4 съвета как да изберете теми за маркетинг на съдържание

   Чудили ли сте се някога какво съдържание да създавате и споделяте или как да избирате теми за маркетинг на съдържание? Трудно ли ви е да поддържате постоянен поток от идеи? Може да стане трудно и изтощително, когато постоянно се налага да мислите за ново съдържание, за което жадува вашата публика. Не се тревожете, всички сме били така! Спрете за момент, направете крачка назад и преоценете стратегията си за маркетинг на съдържание, преди да продължите напред. Трябва да се запитате защо го създавате, за кого го създавате, какви канали ще използвате и как ще поддържате вашата маркетингова стратегия за съдържание. Знаете ли, че само 42% от търговците на съдържание документират своята маркетингова стратегия за съдържание ?

Ако се чувствате заседнали, ето 4 съвета за избор на правилните теми за вашата маркетингова стратегия за съдържание:

  • Определете и разберете вашите организационни цели

Изборът на правилните теми и определянето на целите за вашето съдържание започва с поставянето на здрава основа и придобиване на солидно разбиране за вашите организационни цели. Защо изобщо имате стратегия за маркетинг на съдържание? За много B2B и B2C компании водещите организационни цели биха могли да бъдат генериране на потенциални клиенти, повишаване на осведомеността за марката и т.н. Това е добра отправна точка и в зависимост от целите и нуждите на вашата организация можете да избирате различни видове маркетинг на съдържание.

  • Използвайте вашите анализи

След като разгледате организационните цели на вашата маркетингова стратегия за съдържание, използвайте анализа си, за да определите какво харесва вашата аудитория. Изберете най-ефективните си парчета съдържание и опитайте ново завъртане на стар фаворит .

Анализът може да ви помогне при вземането на решения, когато става въпрос за вашата маркетингова стратегия за съдържание. Полезен инструмент, който много фирми изследват в наши дни, е напълно интегрирана система за управление на съдържанието (CMS). Например системата за управление на съдържанието на Hubspot позволява на търговците да създават и управляват съдържанието си спокойно, да го оптимизират, за да водят до резултати и да проследяват ефективността му.

Можете също така да разгледате своите прозрения и анализи в социалните медии, за да вземате информирани решения, когато обмисляте идеи за ново съдържание. След като определите най-добрите си публикации, вижте дали сред тях има обща тема. Дали определен тип съдържание (например текст, изображение, видео) постоянно се представя по-добре от другите? Може да искате да анализирате нивото на ангажираност (напр. харесвания, коментари) на тези публикации.

  • Попитайте аудиторията си

Да попитате аудиторията си е друг съвет, който ще ви помогне да изберете правилните теми за вашето съдържание. В края на деня вашата аудитория са хората, ангажирани с вашето съдържание, така че е важно да знаете с какъв тип съдържание те желаят да взаимодействат.

Има няколко начина, по които можете да направите това. Това може да бъде толкова просто, колкото създаването на анкета или публикуването на въпрос в някой от вашите канали в социалните медии. Попитайте последователите си какъв тип съдържание искат да видят и оставете място за отворени отговори.

Можете също така да оставите вашите често задавани въпроси да помагат за създаването на теми в блога . Разглеждането на най-често задаваните въпроси от вашата целева аудитория може да ви помогне да изберете правилните теми за вашата маркетингова стратегия за съдържание. Дори когато се чувствате, че оставате без идеи за съдържание, често задаваните въпроси се развиват заедно с тенденциите. Ролята на клиента се променя и е време да позволите на вашата аудитория да участва в оформянето на вашата маркетингова стратегия за съдържание.

  • Определете дигитална маркетингова цел за всяка отделна част от съдържанието

За всяко съдържание, което създавате, оценете темата и вижте как тя отговаря на всяка от вашите организационни цели. Това също ще ви помогне да изберете правилните ключови показатели за ефективност (KPI), които да проследявате и измервате. Например, ако генерирането на потенциални клиенти е вашата водеща организационна цел, целта на съдържанието трябва да бъде насочена към привличане на клиента на различни етапи от пътуването им към покупката. В този случай типовете съдържание могат да включват създаване на електронни книги или казуси. Ако продажбите са една от най-добрите ви организационни цели, важно е избраното от вас съдържание да води към продажби. Доброто съдържание, което се стреми към продажби, не просто информира, а и изгражда доверие .

Да приемем, че осведомеността за марката е друга организационна цел на вашата компания. В този случай целта на съдържанието ви може да бъде да генерирате реферален трафик. Възможните типове съдържание, които да вземете предвид, са публикации за гости или съдържание с влияние. Например, сътрудничеството с микро-влиятелни лица може да ви помогне да създадете по-широка мрежа, за да увеличите видимостта на вашата марка.

 

Важно е темите, които сте избрали, да се съобразят с вашите организационни цели, за да осигурите ефективна маркетингова стратегия за съдържание. Изборът на правилните теми за вашата маркетингова стратегия за съдържание изисква стратегическо планиране. Опознайте какво съдържание се представя добре и с какво аудиторията ви се ангажира най-много. Не забравяйте да документирате вашата маркетингова стратегия за съдържание и да правите промени по пътя, докато тенденциите в съдържанието се развиват. Изборът на правилните теми е от основно значение за разработването и управлението на ефективна маркетингова стратегия за съдържание.

Препоръчваме още:

Видове URL грешки и пренасочвания Видове URL грешки и пренасочвания Прочети повече
3-те фази на печеливша пазарна стратегия 3-те фази на печеливша пазарна стратегия Прочети повече
5 съвета за начинаещи крипто инвеститори 5 съвета за начинаещи крипто инвеститори Прочети повече
нагоре