Видове URL грешки и пренасочвания

   Посещавали ли сте някога уеб страница, която ви пренасочва към друга страница, която не сте търсили? Или може би сте получили съобщението „Съжаляваме, не е активна". Неоправданите URL грешки са по-чести, отколкото си мислите. За щастие има най-добри практики за SEO, които можете да използвате за URL пренасочвания и, които ще ви позволят да се борите с тези разочароващи грешки.

В тази публикация ще разгледам какво представляват пренасочванията, защо са важни, най-често срещаните видове пренасочвания и тяхното въздействие върху SEO. От съществено значение е да разберете как и кога да използвате правилно пренасочванията, тъй като те могат да подобрят изживяването на потребителя и да помогнат на уебсайта да се класира от гледна точка на SEO!

Какво е URL пренасочване

URL пренасочването е техника, използвана за пренасочване на потребители от неработещ или вероятно несъществуващ URL адрес към друг URL адрес, който е активен и работи правилно.

Да приемем например, че уебсайт за бижута има остаряла страница „https://www.jewerly.com/silverearrings“ (URL A), която не иска потребителите да посещават повече. Те могат да използват код за пренасочване 301 за постоянно пренасочване на URL A към нова страница с актуализирано съдържание „https://www.jewerly.com/goldearrings“ (URL B). Сега, ако потребител кликне върху URL A, той автоматично ще бъде пренасочен към URL B и ще види актуализираното съдържание.

Пренасочванията се използват за временно пренасочване на трафик по време на поддръжка на сървъра, преместване на уебсайт към нов домейн, обединяване на дублирано съдържание и преместване на посетители на уебсайт към ново съдържание. Има много различни видове кодове за пренасочване, така че е изключително важно да знаете разликите между всеки тип и кога да ги използвате. В този раздел ще се съсредоточа върху най-използваните пренасочвания, които са 301, 302 и 307, тъй като 308 се използва рядко.

  • 301

URL адрес за пренасочване 301 се използва, когато страница е изтрита за постоянно или премахната от уебсайт. Това е най-често срещаният и чист код за пренасочване, който се използва. Код 301 се използва за запазване на трафика, класирането и препратките.

Пренасочването 301 ще бъде индексирано от търсачките, които включват новото му съдържание и се счита за най-ефективния и удобен за търсачката метод за пренасочване. Този метод отнема на търсачките седмици до месеци, за да индексират пренасочената страница. 301 пренасочванията не са вредни. Всъщност, ако се използват правилно, те са полезни, тъй като новата страница ще има същия авторитет като оригинала.

Използвайте URL за пренасочване 301 за:

  1. Коригиране на повредени препратки (404s)

  2. Разрешаване на дублирано съдържание

  3. Обединяване на два уебсайта и искате да пренасочите потребителите към правилната страница(и)

  4. Създаване на нов поддомейн

  5. Избор на правилния каноничен URL адрес

  • 302

URL адрес за пренасочване 302 се използва, когато страница е временно преместена на друг URL адрес. Този код за пренасочване не предава права на страница от стария URL към нов URL адрес, тъй като не е постоянен. Търсачките все още ще могат да индексират оригиналния URL адрес и да поддържат неговото класиране. Важно е да знаете целта на вашето пренасочване, защото ако объркате кой код за пренасочване използвате, можете да постигнете обратния ефект от желания.

Да приемем например, че популяризирате нов продукт (страница B) и искате временно да изпратите потребители на тази страница. Google знае, че това е временно и няма да премахне оригиналната страница (Страница A) от резултатите от търсенето или да обезцени нейното класиране. Но ако случайно използвате пренасочване 301 вместо пренасочване 302, оригиналната страница (Страница A) ще отстъпи в класирането и може да бъде деиндексирана от търсачките.

Използвайте URL за пренасочване 302, за:

  1. Работа по поддръжката на уебсайт

  2. Страница със специални промоции

  3. A/B тестване

  4. Пренасочване на мобилни посетители към десктоп и обратно

  • 307

URL адрес за пренасочване 307 или временно пренасочване HTTP 307 е почти същото като код за пренасочване 302. И двете са временни и се използват за подобни цели. Кодът 307 обаче е пренасочване от страна на сървъра, използвано специално за HTTP. Този метод на URL код за пренасочване се използва, за да се гарантира, че HTTP заявката не се променя, когато сървърът отговори с пренасочване. Кодът за пренасочване 307 няма голямо влияние върху SEO. Вместо да използвате пренасочвания 307, най-добрата практика е да използвате код за пренасочване 302.

Как URL пренасочванията влияят на SEO

Google има положителна позиция относно пренасочванията. В предишни години SEO специалистите се притесняваха, че твърде много пренасочвания към уебсайтове ще доведат до спад в класирането в търсачките. Но настоящата позиция на Google потвърждава, че пренасочванията 301, 302 и 307, ако се използват правилно, нямат вредно въздействие върху SEO. Всъщност пренасочванията могат да помогнат за гладкото прехвърляне на домейни и да актуализират структурите на постоянните връзки.

Освен това Google обяснява, че „301 или 302 пренасочвания не причиняват изпадане на PageRank . Това означава, че когато използвате 301 URL пренасочване, търсачките предават правата на страницата от оригиналния URL към новия URL, и не вредят на вашето SEO.

Когато се изпълняват добре, пренасочванията няма да навредят на вашето SEO класиране. Но ако са лошо изпълнени, пренасочванията могат да понижат вашето SEO класиране. Ето защо е важно да знаете кои пренасочвания да използвате за уебсайт, за да избегнете отрицателно въздействие върху ефективността на вашия сайт.

Пренасочвания на домейни

Когато мигрирате сайт, най-добрият начин за пренасочване на домейни трябва да бъде с код за пренасочване 301 към основния домейн. Този метод се използва, защото пренасочването 301 е постоянно. Най-добрата практика е да посочите код за пренасочване 301 от всеки домейн, който има www, HTTP и HTTPS. Google оценява главния домейн като HTTPS. Проверявайте дали новият домейн е индексиран. Можете да използвате инструменти като инструмента за проверка на URL адреси на Google.

 

Дотук ви обясних най - важните пренасочвания!

В следващата статия ще разгледам кои са най - добрите практики за URL пренасочвания!

Препоръчваме още:

Как да обслужваме клиенти в Twitter Как да обслужваме клиенти в Twitter Прочети повече
Интервю в списание Forbes Интервю в списание Forbes Прочети повече
Насоки за перфектно бизнес лого Насоки за перфектно бизнес лого Прочети повече
нагоре