Статистика за мобилна електронна търговия (2023 г.)

Интернет промени начина, по който консумираме. Днес, повече от всякога, купувачите имат силата да купуват артикули от почти всеки търговец на дребно в света. Ето защо индустрията на електронната търговия процъфтява. Напредъкът в технологиите също променя начина, по който потребителите се държат и как купуват продукти и услуги. Огледай се около себе си. Изглежда, че всеки има смартфон, залепен за ръцете си по всяко време. Така че не е изненада, че повече от половината от целия интернет трафик идва от мобилни устройства. Но мобилните потребители правят много повече от това просто да използват тези устройства за сърфиране онлайн. Те също използват телефони и таблети, за да купуват.

Всъщност 62% от хората, които притежават смартфон, са направили покупка с помощта на устройството си през последните шест месеца. Просто казано, хората използват мобилни устройства, за да купуват. От гледна точка на бизнеса трябва да разпознаете най-новите мобилни тенденции и да се адаптирате съответно.

Има два основни начина за потребителите да правят покупки от мобилни устройства. Те могат да купуват от мобилни уебсайтове или директно от мобилни приложения. Някои от вас може би вече имат уеб сайт, удобен за мобилни устройства. Но това просто не е достатъчно. Трябва да разработите мобилно приложение, за да увеличите възможността си за приходи. Използвайте данните и статистиката, които проучих в тази публикация, за да ви помогна да вземете информирано решение относно преминаването към мобилни устройства или стартирането на мобилно приложение за вашия бизнес за електронна търговия!

Ключова статистика за мобилната търговия

  1. Мобилната търговия представлява 31% от всички продажби на електронна търговия на дребно в Съединените щати

  2. 35% от потребителите в САЩ използват само мобилното си устройство, за да пазаруват онлайн

  3. САЩ генерира 338 милиарда долара продажби от мобилна търговия

  4. До 2024 г. експертите изчисляват, че в САЩ ще има 187,5 милиона мобилни пазаруващи

  5. Процентите на реализация от мобилни приложения са три пъти по-високи от мобилните сайтове

  6. Мобилните купувачи харчат два пъти повече пари от другите клиенти

  7. 53% от потребителите на смартфони купуват от фирмени приложения

  8. 42% от потребителите на смартфони планират да пазаруват повече от мобилните си устройства през следващата година

Използване и приходи от мобилна търговия

Мобилната търговия е във възход. Тя расте и ще продължи да расте с бързи темпове през следващите години.

Каква част от продажбите на вашата компания идват от мобилни устройства?

Ако не сте се насочвали към мобилни потребители, първото нещо, което трябва да направите, е да се уверите, че имате уеб сайт, удобен за мобилни устройства. Това ще направи огромна разлика в процентите на реализация от мобилни устройства. Всъщност един удобен за мобилни устройства сайт прави 67% по-вероятно клиентът да закупи продукт или услуга онлайн. От друга страна, ако даден уебсайт не е приятелски настроен от мобилни устройства, има 61% по-висок шанс клиентът да напусне и да отиде на друг уебсайт.  За тези от вас, които в момента нямат сайт, който е оптимизиран за мобилни устройства, готов съм да се обзаложа, че се борите да стимулирате продажбите на мобилна търговия. Вместо това хората ще купуват от вашите конкуренти. Не ме разбирайте погрешно, не казвам това, за да ви обезсърчавам. Все още не е късно да внедрите удобен за мобилни устройства дизайн. В допълнение към оформлението, вашият мобилен сайт също трябва да се зарежда бързо, за да бъде ефективен.

Според проучване на Google степента на отпадане на мобилните сайтове се увеличава до 32%, тъй като времето за зареждане на страницата преминава от една секунда до три секунди.

Вероятността за отскачане се увеличава с 90%, ако времето за зареждане достигне пет секунди и 106% от една секунда до шест секунди.

Ако не сте сигурни колко добре се представя вашият съществуващ сайт на мобилни устройства, просто се възползвайте от безплатен инструмент за тестване, удобен за мобилни устройства.

Използване на мобилно приложение

Мобилните уебсайтове не са единственият начин потребителите да купуват от своите мобилни устройства. Както казах преди, мобилните приложения са другият метод. Днес това е станало абсолютно необходимо за всеки бизнес.

Това е така, защото по-голямата част от мобилното време се прекарва в приложения. Средно хората прекарват 3 часа и 40 минути, използвайки мобилните си устройства всеки ден. Само 10% от това време се прекарва в мобилен уеб браузър. Така че, ако разчитате само на мобилен сайт за привличане на приходи за вашия бизнес, вие пропускате огромна възможност. Реалността е, че мобилните потребители предпочитат приложения пред мобилен браузър. Данните са ясни. 51% от хората отварят мобилно приложение до десет пъти всеки ден. 25% от хората отварят едно приложение между 11 и 20 пъти всеки ден. Допълнителни 16% от мобилните потребители отварят едно и също приложение 21 до 50 пъти дневно.

Както можете да видите от тези числа, потребителите не само прекарват по-голямата част от мобилното си време в приложения, но и отварят тези приложения много пъти през целия ден. Така че, ако можете да стартирате приложение и да накарате хората да го изтеглят, шансовете да го отворят повече от веднъж през деня е голям. С всяко отваряне също така увеличава шансовете потребителят да направи покупка. Знам какво си мислят някои от вас. Разбира се, хората отварят мобилни приложения десетки пъти през целия ден, но какъв вид приложения отварят? Наистина ли ще купуват продукти от тези приложения?

Абсолютно.

Всъщност приложенията за пазаруване имат най-висок темп на растеж по отношение на сесиите през годината. Още по-впечатляващо е къде се класират приложенията за пазаруване в сравнение със средните годишни сесии за всички категории. Използването на мобилни приложения за пазаруване е с 48% по-високо от средното. Това е чудесна възможност за всеки бизнес, който продава продукти и услуги онлайн.

Приходи от мобилни приложения

И така, колко пари всъщност се правят с мобилни приложения?

Като експерт в тази индустрия хората често ме питат дали наистина има достатъчно възможности за по-малките фирми да генерират приходи с мобилни приложения.

Среден приход от мобилно приложение на потребител

За да имате успешно приложение, трябва да получите изтегляния. Докато можете да накарате хората да инсталират приложението ви на мобилните си устройства, тези изтегляния в крайна сметка ще се превърнат в долари. Колкото повече потребители имате, толкова повече пари ще правите.

За колко точно пари говорим тук?

Нека да разгледаме бенчмарковете за различни индустрии и типове приложения. На пръв поглед тези числа може да не ви изглеждат толкова високи. Но след като започнете да правите малко математика, ще разберете колко много пари могат да бъдат направени.

Глобални приходи от мобилни приложения

Използването и приходите от мобилни приложения не трябва да се ограничават само до Съединените щати, въпреки че много от данните, които разгледахме досега, се фокусираха върху американското потребление. Искам да ви дам по-добра представа за това къде са приходите от мобилни приложения в глобален мащаб. Използването на мобилни приложения става все по-популярно в световен мащаб, което води до ръст на приходите по целия свят.

Всъщност се прогнозира, че ще достигнем 935,2 милиарда долара в световен мащаб до 2023 г.

Не очаквам този темп на растеж да се забави в близко бъдеще, както и други експерти.

Защо това е важно за вас?

Е, дори ако днес се фокусирате само върху пазарите в САЩ, може да помислите за насочване към мобилни потребители в други страни в бъдеще. Окуражаващо е да знаете, че определено има възможност да успеете да навлезете на нови пазари по целия свят.

Мобилно приложение срещу мобилен сайт

Добре, значи по-рано говорихме за важността на наличието на удобен за мобилни устройства уебсайт. Също така ви показах колко пари се правят с мобилни приложения.

И така, кое е по-важно за вашия бизнес?

Време е да сравним двете.

Накратко, имате нужда и от двете, за да успеете. Но като се има предвид казаното, наличието на мобилно приложение определено е по-важно и необходимо за генериране на най-много приходи.

Това е така, защото 78% от хората предпочитат достъп до магазин от приложение в сравнение с мобилен уебсайт. Потребителите казват, че приложенията са по-удобни и по-бързи от мобилните уебсайтове. Плюс това техните настройки и се съхраняват. Това не само улеснява клиента, но и увеличава шансовете му да купи.

Ето още нещо, което трябва да имате предвид. Клиентите, които купуват от приложение, са похарчили два пъти повече от клиентите, които пазаруват от мобилни сайтове и настолни устройства. Освен това потребителите прекарват три до четири пъти повече време в сърфиране в мобилни приложения, отколкото в настолни и мобилни сайтове. Тук има тенденция. Колкото по-дълго прекарват в сърфиране, толкова по-голям е шансът да купуват и да харчат повече пари. Потребителите на мобилни приложения ще бъдат вашите най-лоялни клиенти. Това е така, защото те са два пъти по-склонни да се върнат във вашия магазин в рамките на 30 дни, в сравнение с хората, които купуват от мобилен сайт. Това е свързано с това защо клиентите предпочитат мобилни приложения пред мобилни сайтове. Те получават предимства и награди за използването на приложението, което им помага да персонализират изживяването си. Можете да подобрите вашето бизнес мобилно приложение, като внедрите програма за лоялност на клиентите.

Коефициенти на преобразуване

Разбирането на вашите проценти на реализация е ключов компонент за управлението на успешен бизнес за електронна търговия.

Колко души навигират до вашия уебсайт всеки ден? Какъв процент от тези посетители осъществяват реализация?

Ако тези числа са твърде ниски, ще трябва да определите какво не е наред с вашата фуния за реализация.

Същите концепции могат да се приложат към клиенти, които имат достъп до вашия магазин от мобилни устройства, независимо дали става дума за мобилен сайт или мобилно приложение.

Потребителите виждат почти четири пъти повече продукти от приложение и добавят артикули в количката си на приблизително удвоена дата в сравнение с мобилните уебсайтове. Конверсиите са 130% по-високи за приложения.

Защо?

Приложенията са просто по-лесни и удобни за използване.

Процент на изоставяне на пазарската количка

С по-високи проценти на реализация, мобилните приложения също имат по-ниски нива на изоставяне на пазарската количка, отколкото уебсайтовете за настолни компютри и мобилните браузъри.

Просто погледнете тези цифри, за да илюстрирате мнението си. Както можете да видите, мобилните сайтове имат най-високи нива на изоставяне от трите опции. Причината, поради която процентът на изоставяне на кошницата е по-нисък за мобилните приложения, е същата причина, поради която процентът на реализация е по-висок. Мобилните приложения опростяват процеса на плащане. Ето защо.

Когато клиент иска да купи нещо от мобилен уебсайт, това отнема много повече време. След като добавят артикул в количката си, те трябва да въведат цялата си информация. Имам предвид неща като:

  1. Име

  2. Телефонен номер

  3. Имейл адрес

  4. Адрес за доставка

  5. Адрес на плащане

  6. Номер на кредитната карта

Това е много информация за въвеждане с палци на четири-инчов екран. Дори ако някой иска да мине през този процес, има шанс да направи грешка и да трябва да започне отначало. Цялата тази информация се съхранява в мобилни приложения, така че има по-малко триене. Потребителите на мобилно приложение имат възможността да платят само с няколко щраквания. Освен това, ако оставят нещо в пазарската си количка, вие имате по-добра възможност да накарате този потребител в крайна сметка да осъществи реализация. В допълнение към изпращането на имейли за изоставяне на количката, можете да достигнете до мобилни потребители с насочени известия, напомнящи им за артикули, останали в количката им. Няма да имате тази опция от мобилни браузъри.

Средна стойност на поръчката

Досега сме установили, че потребителите на мобилни приложения осъществяват по-високи проценти на реализации от хората, които сърфират в мобилни сайтове, и имат по-нисък процент на изоставяне на пазарската количка. Сега нека сравним колко пари хората харчат на различни платформи. Мобилните приложения имат средна стойност на поръчката, която е с 10% по-висока от тази на мобилните уебсайтове. Така че, ако искате клиенти, които конвертират с високи проценти и харчат повече пари, определено ще искате да използвате мобилно приложение във ваша полза. Това е печеливша формула за стимулиране на растежа на бизнеса.

Продажби на мобилна търговия по устройство

Не всички мобилни устройства са създадени еднакво. Потребителите имат различни статистически данни за употреба и навици за харчене в зависимост от вида на устройството, което използват. Нека сравним някои от различните устройства, за да ви покажем за какво говоря. Можете да използвате тази информация, за да насочите клиентите си по съответния начин въз основа на това, което използват.

  • Смартфон срещу таблет

Първо, нека поговорим за двата различни вида мобилни устройства.

Потребителите на смартфони използват своите устройства по различен начин от потребителите на таблети. Що се отнася до акциите на мобилната търговия , смартфоните се представят по-добре. Смартфоните генерират повече продажби от таблетите. Това е тенденция през последните три години и продължава да се развива в тази посока и в бъдеще. Това не означава, че не трябва да имате предвид потребителите на таблети, когато проектирате мобилното си приложение. Таблетите все още представляват една четвърт от общите продажби на мобилна търговия. Трябва да сте сигурни, че вашият UX е страхотен за всяко устройство. Затова се уверете, че разбирате защо размерът на екрана и разделителната способност на екрана са важни. След това можете да планирате и проектирате съответно приложението си.

  • Android срещу iOS

Потребителите на Apple и Android също се държат различно. Повечето фирми не го осъзнават, но навиците за харчене на тези две групи хора са много различни. Просто погледнете средната сума, изразходвана за транзакция от всяка операционна система. Потребителите на Apple харчат почти три пъти повече от потребителите на Android. Това е нещо, което трябва да имате предвид, когато решавате дали искате да стартирате приложението си първо на iOS или Android. Има повече потребители на Android в световен мащаб, но потребителите на Apple харчат повече пари. Имайки предвид това, няма да е необходимо да се притеснявате за коя платформа да изградите първо, ако разработите хибридно приложение или прогресивно уеб приложение. Това ви дава възможност да стартирате както в Apple App Store, така и в Google Play Store едновременно.

 

Какво показват тези данни?

Накратко, вашият бизнес трябва да се фокусира върху мобилните потребители. Наличието на удобен за мобилни устройства уебсайт е важно, но ако искате да генерирате най-много приходи и да увеличите максимално потенциала си, ще трябва да разработите мобилно приложение. Клиентите предпочитат мобилни приложения. Там харчат най-много пари. Анализирайте всички данни, които обхванахме, сравнявайки процентите на реализация, процентите на изоставяне на количките и средните стойности на поръчките между мобилни приложения и мобилни уебсайтове.

Приложенията изпревариха мобилните сайтове във всяка категория. След като разбрахте нуждата от мобилно приложение, време е да започнете! Интернет промени начина, по който консумираме. Днес, повече от всякога, купувачите имат силата да купуват артикули от почти всеки търговец на дребно в света. Ето защо индустрията на електронната търговия процъфтява. Напредъкът в технологиите също променя начина, по който потребителите се държат и как купуват продукти и услуги.

Огледай се около себе си. Изглежда, че всеки има смартфон, залепен за ръцете си по всяко време.

Така че не е изненада, че повече от половината от целия интернет трафик идва от мобилни устройства.

Мобилните потребители правят много повече от това просто да използват тези устройства за сърфиране онлайн. Те също използват телефони и таблети, за да купуват. Всъщност 62% от хората, които притежават смартфон, са направили покупка с помощта на устройството си през последните шест месеца. Просто казано, хората използват мобилни устройства, за да купуват.

От гледна точка на бизнеса трябва да разпознаете най-новите мобилни тенденции и да се адаптирате съответно.

Има два основни начина за потребителите да правят покупки от мобилни устройства. Те могат да купуват от мобилни уебсайтове или директно от мобилни приложения. Някои от вас може би вече имат уеб сайт, удобен за мобилни устройства. Но това просто не е достатъчно. Трябва да разработите мобилно приложение, за да увеличите възможността си за приходи. Използвайте данните и статистиката, които проучих в тази публикация, за да ви помогна да вземете информирано решение относно преминаването към мобилни устройства или стартирането на мобилно приложение за вашия бизнес за електронна търговия!

Препоръчваме още:

Как да инвестирате в Blockchain Как да инвестирате в Blockchain Прочети повече
Какво трябва да знаете за маркетинга с емотикони Какво трябва да знаете за маркетинга с емотикони Прочети повече
8 лесни дейности, които ще подобрят вашето SEO 8 лесни дейности, които ще подобрят вашето SEO Прочети повече
нагоре