Създаването на приложение за мобилна търговия е един от най-добрите начини за стимулиране на продажбите за бизнеса с електронна търговия. Това е така, защото мобилните приложения преобразуват повече от мобилната мрежа. Но просто стартирането на приложение не е достатъчно, за да бъде то успешно. Най-добрите приложения за електронна търговия на пазара имат някои общи характеристики. Всички тези специфични елементи са насочени към подобряване на клиентското изживяване, стимулиране на продажбите и увеличаване на реализациите. Независимо дали приложението ви е активно или все още е в ранен етап на разработка, добавянето на правилните функции ще доведе до просперитет, успех и доходност. След проучване на най-новите тенденции в мобилната търговия, съвети за мобилна търговия и най-добри практики, идентифицирах 15-те най-добри функции, които вашето приложение за мобилна търговия трябва да притежава.
Значително предимство на вашето приложение за мобилна търговия е възможността да комуникирате с потребителите на приложението. Вие също нямате това предимство с вашия мобилен сайт или сайт за настолни компютри. Когато се използва правилно, изпращането на правилното насочено известие в идеалния момент може да доведе до продажби. Насочените известия могат да се третират като вашите имейл маркетингови кампании. Можете също така да изпращате продуктови актуализации, отстъпки, промоции и други оферти. Освен че насочените известия трябва да бъдат запазени за най-добрите ви оферти. Ако офертата е толкова добра, че бихте изпратили текстово съобщение до клиентите си за нея (тъй като всъщност сте), тогава я изпратете като насочено съобщение.
Правите флаш разпродажба? Изпратете насочено известие. Пускате ли продукт с ограничена наличност?
Кажете на потребителите с уведомяване.
Обмислете използването на насочени известия, за да информирате клиентите за техните поръчки.
Например, можете да изпратите съобщение „пакетът е доставен“, когато поръчката пристигне на входната врата.
Както споменах накратко, 26% от потребителите на приложения искат насочени известия, подходящи за техните местоположения. Освен това 53% от хората са съгласни да споделят местоположението си с мобилни приложения. Използвайте тези важни данни във ваша полза, за да подобрите маркетинговата си стратегия за мобилна търговия. Има толкова много различни начини за използване на проследяването на местоположението за мобилни приложения.
За тези от вас, които имат физически търговски обекти, можете да имате функция за „локатор на магазини“ в приложението си. Потребителите могат да използват това, за да намерят най-близкия магазин до текущата им позиция.
Според скорошно проучване сред потребителите възможността за намиране на физически магазини от приложение е една от най -ценните характеристики на приложението за мобилна търговия. В допълнение към функцията за местоположение на вашия магазин, можете да използвате технология за геозониране, за да изпращате подходящи насочени известия. Ако потребител на приложение мине покрай някой от вашите магазини, можете незабавно да му изпратите насочено известие, което да го примами да купи. Дори и да нямате физически магазини, геозонирането пак може да бъде изключително полезно.
Разрешаването на потребителите да влизат и да правят покупки от клиентски профил е крайното предимство на наличието на приложение за мобилна търговия. Тази функция има безброй предимства както за вас, така и за вашите клиенти. Като за начало, потребителският профил ви дава толкова много представа за съзнанието на всеки клиент. Ще можете да препоръчвате подходящи продукти въз основа на тяхната история на покупки и история на сърфиране. Клиентите са доволни, защото получават персонализирани оферти, а вие сте доволни, защото тези препоръки ще доведат до продажби. 90% от хората намират персонализацията за привлекателна. Като оставим настрана персонализирането, клиентските профили правят живота на потребителите на приложението много по-лесен. Тъй като цялата им информация се запазва в профила, те могат да пазаруват и плащат за секунди. Помислете колко информация е необходима за извършване на транзакция. Най-малкото вие искате неща като:
Потребителско име
Номер на кредитната карта
Адрес на плащане
Адрес за доставка
Имейл адрес
Всяка допълнителна стъпка, която клиентът трябва да предприеме, намалява шансовете им за реализация. От мобилно устройство въвеждането на цялата тази информация е досадно. Потребителите на приложението обаче трябва да направят това само веднъж. След това информацията може да се съхранява и използва за бъдещи покупки.
74% от купувачите са повлияни от социалните медии, когато става въпрос за решения за покупка. Предполагам (и се надявам), че вашата компания вече има активно присъствие в социалните медии. Затова интегрирайте тези канали с приложението си за мобилна търговия, за да извлечете максимума от тях. Възможно е клиентите, инсталирали вашето мобилно приложение, да не ви следват в социалните медии. Дори най-добрите ви клиенти няма да отварят приложението ви всеки ден, но е вероятно те да използват социални медии ежедневно. Добавянето на вашата стена във Facebook или емисия в Instagram към вашето приложение може да насърчи потребителите да ви следват. В дните, когато не пазаруват в приложението, вие все още можете да общувате с тези хора чрез социалните медии. Интегрирането на социални медии също ви спестява време, когато става въпрос за добавяне на съдържание към вашето приложение.
Всеки обича да се чувства така, сякаш има страхотна сделка, когато пазарува. Затова дайте стимул на клиентите си да използват приложението, като предлагате изключителни отстъпки и промоции. Според скорошно проучване 65% от хората използват приложения за електронна търговия, за да получават изключителни сделки и оферти. Както можете да видите от графиката, това е на първо място в списъка с причини. Тази функция очевидно ще има много общо с цялостния имидж на вашата марка и ценова стратегия. Знам, че някои луксозни марки никога не предлагат отстъпки или нещо подобно. За повечето от вас тази функция ще бъде от съществено значение за успеха.
Харесва ми идеята за използване на отстъпка или промоционална оферта като начин за стимулиране на изтегляния на приложения от самото начало. Освен първоначалната оферта, отстъпките все още са чудесен начин за стимулиране на продажбите на мобилна търговия. Това важи особено за чувствителните към времето оферти. Изпращайте насочени известия за бързи разпродажби или изтичащи сделки скоро. Ако можете да създадете FOMO (fear or missing out), това ще примами потребителите на приложението да действат бързо. Хората искат да получат отстъпка, преди да е станало твърде късно.
Приложението е идеалната платформа за улесняване на вашата програма за лоялност на клиентите. Това е чудесна възможност за тези от вас, които вече имат съществуваща програма за лоялност, както и за марки, които започват такава от нулата. Приложението за мобилна търговия улеснява клиентите да проследяват статуса си на лоялност чрез своя потребителски профил. Има много различни начини за насърчаване на лоялността на клиентите. Всички те примамват потребителските разходи. Можете да възнаграждавате клиенти въз основа на честотата на покупките, общите разходи или комбинация от двете.
Нека отделя малко време, за да нарисувам картина за вас. Представете си, че клиент току-що се е запознал с вашата марка. Може би са попаднали на реклама в социални медии или са чули препоръка на приятел. Клиентът посещава вашия уебсайт, научава за промоцията за първа покупка на вашето приложение и решава да го изтегли. С приложението, инсталирано на устройството си, потребителят преглежда продукти и добавя няколко артикула в пазарската си количка. Време е за плащане, нали?
Докато потребителят продължава процеса на покупка, той бързо открива, че не приемате предпочитания от него метод на плащане. Потребителят изоставя количката и вероятно сте го загубили завинаги.Не позволявайте това да ви се случи. Помислете през колко много работа току-що е преминал този потребител и колко разочарован е бил, когато не е могъл да завърши поръчката. Не можете да предположите, че всеки иска да плаща с Visa или Mastercard. Дори ако клиентът притежава една от тези карти, той може да получи по-добри награди или ползи, като използва алтернативен метод.
Всяко мобилно приложение за електронна търговия трябва да приема:
Всички основни кредитни карти (Visa, Mastercard, Discover, American Express)
Дебитни карти
PayPal
Apple Pay
Google Pay
Не сме стигнали съвсем до момента, в който трябва да приемете криптовалути, но това може да се промени през следващите пет или десет години.
Как потребителите намират това, което търсят в приложението ви?
Някои от вас може да продават шепа продукти, докато други продават стотици или хиляди. Без значение колко продукти предлагате, клиентът трябва да намери това, което търси с възможно най-малко търкания. Просто се уверете, че приложението ви има разширена система за търсене и филтриране. Докато това конкретно проучване е фокусирано върху уебсайтове, същите концепции могат да се приложат към приложения за мобилна търговия. Ако търсенето ви не показва подходящи резултати, това може да причини повече вреда, отколкото полза. С това казано, добавянето на функция за търсене към вашето мобилно приложение може да доведе до изключителни резултати. Процентите на реализация от потребители, използващи функцията за търсене, обикновено са два до четири пъти по-високи в сравнение с тези, които не го правят. До 60% от всички транзакции идват от сесии, които са използвали функцията за търсене.
Без значение колко просто е вашето приложение, хората винаги ще имат нужда от помощ. Независимо дали става дума за въпроси относно конкретни продукти, връщания, плащания или навигация, трябва да сте на разположение, за да помогнете на клиентите си. Не гледайте на това като на нещо негативно.
86% от потребителите са готови да платят повече за отлично обслужване на клиентите. Отличното обслужване създава лоялност и задържане на клиентите.
Според HubSpot 77% от доволните клиенти споделят положителен опит с марката с други хора. Вашето обслужване на клиенти в крайна сметка може да доведе до безплатни реферали.
Имайки предвид всичко това, вашето приложение трябва да има функции за поддръжка на клиенти. Независимо дали става въпрос за чат на живо, имейл, поддръжка на билети или телефонни обаждания, поддръжката на клиенти трябва да бъде лесна за намиране за всички потребители на приложението.
Всеки продукт във вашето приложение трябва да има описание. Но тези описания трябва да бъдат оптимизирани за мобилни устройства. Потребителите на настолни компютри имат предимството да разглеждат описанията на продуктите на 13 или 15-инчов екран. Но този екран е само на четири или пет инча от приложението. Така че, ако описанието на вашия продукт включва дълги параграфи, ще бъде предизвикателство за потребителите да го прочетат.
В един перфектен свят вашето приложение и сайт за електронна търговия ще имат идентични описания на продуктите. Но обмислете използването на алтернативно описание, за да съкратите нещата в мобилното си приложение. Този съвет за мобилна търговия ще доведе до по-високи реализации. Препоръчвам кратки точки, които изобразяват най-много два реда от мобилно устройство. Анализирайте съществуващите описания на продуктите си и определете какво може да бъде премахнато, за да съкратите дължината.
Нека продължим да обсъждаме начина, по който вашите продукти са представени в приложение. Трябва да включите и изображения, оптимизирани за мобилни устройства. Невъзможността да докоснете и почувствате продукт е един от най-трудните аспекти при извършване на онлайн покупка. Потребителите разчитат на подробни и точни снимки, за да премахнат тази бариера. Изследванията показват, че неточното изобразяване на продуктите е водеща причина за връщания. Вашето приложение трябва да включва възможно най-много изображения на продукти. Те трябва да бъдат висококачествени и да показват продукта от всеки ъгъл. Ако е възможно, намерете начин да покажете елементите в мащаб. Покажете екшън кадри и хора, моделиращи или използващи продукта.
Например, да кажем, че продавате риза. Човек, носещ ризата, би предоставил повече стойност на клиента, отколкото риза, поставена на маса или обикновен фон.
В един перфектен свят всички ваши клиенти ще бъдат доволни от вашите продукти. Но и двамата знаем, че не е така. Връщанията са част от управлението на онлайн търговия на дребно. Не превръщайте това в караница за вашите клиенти.
92% от потребителите са по-склонни да купуват от дадена марка отново, ако изпитат лесен процес на връщане. 67% от хората проверяват политиката за връщане на дадена компания, преди да финализират покупка. Освен това лошите правила за връщане са водеща причина за изоставяне на пазарската количка. Знаете, че възвръщаемостта непременно ще се случи. Улесняването им за потребителите на приложението ще накара тези клиенти да се връщат, за да правят повече покупки в бъдеще.
Ако имате мобилно приложение за електронна търговия, трябва да добавите тези задължителни функции, ако искате то да бъде успешно!