Правенето на промоция е отличен начин да обхванете нова аудитория, да достигнете до медиите, да изградите лоялност на клиентите, да се освободите от наличностите, да разпространявате нови продукти и да увеличите продажбите. Това е стратегия, която се използва от десетилетия, и която, когато е добре планирана и приложена, може да даде много положителни резултати в краткосрочен, средносрочен и дългосрочен план. Въпреки това тъй като всеки бизнес има своите особености, трябва да се приложат промоционални действия, които имат смисъл за марката (и понижаването на цената, което обикновено е това, което веднага свързваме с „промоция“, може да не е опция).
Знаете ли, че има различни видове промоции, и че във всяка от тези групи има различни промоционални действия, които могат да се извършват?
Ако „не“ и имате онлайн магазин, тази статия е за вас.
Промоционалните действия могат да попадат в различни групи, в зависимост от предимството, което се предлага на клиента и как клиентът успява да получи това предимство.
Ето няколко примера, които можете да приложите в електронната търговия на вашата марка:
За клиента плащането на доставката може да бъде пречка за завършване на поръчката. Предлагането на безплатни такси за доставка (при всички поръчки, принадлежащи към групата оферти или при покупки над определена стойност, принадлежащи към групата промоции със специални условия) може да бъде начин за заобикаляне на този проблем, показвайки на клиента, че поръчването онлайн не само не предполага увеличение на разходите, поемани от тях, но е и по-практично, удобно и просто.
Обикновено това е промоционална акция за продукти с честа употреба (добри примери са продуктите за красота, почистване и хигиена). Това е традиционна кампания „Плати 1, вземи 2“, при която клиентът получава два продукта при покупка на определен продукт. Тази промоционална акция може да бъде интересна за няколко цели, включително лоялност на клиентите, представяне на нов продукт или изхвърляне на склад (пример: при закупуване на единица перилен препарат A от марката X, предлагайте единица перилен препарат B – новост от марка X).
Добър начин да насърчите клиентите да купуват повече, отколкото са предвидили, е да им предложите допълнителен продукт или отстъпка, ако стойността на покупката надвишава стойността, предварително определена от марката. Ако например разликата между изразходваната сума и сумата, необходима за офертата е по-ниска от стойността на предлагания продукт/отстъпка или в случай на нов продукт, който клиентите искат да опитат, клиентите по - вероятно ще похарчат повече пари за продукти, които желаят.
Това е друг начин да насърчите клиента да увеличи средния брой продукти на поръчка и съответно стойността, изразходвана за електронната търговия. Както показва името, прогресивната отстъпка е тази, която се увеличава с увеличаване на броя на продуктите (или изразходваната стойност). Пример: при покупка на продукт клиентът има 10 % отстъпка, но при покупка на два продукта клиентът получава 20 % отстъпка.
Тук се предполага, че няколко продукта ще бъдат намалени, при условие че принадлежат към една и съща група (марка, категория, вид продукт...). Добри решения за прилагане на тази кампания на практика ще бъдат например дни на тематични промоции (напр.: безплатна доставка за всички продукти от коледната колекция), седмици, посветени на категория (напр.: 50% отстъпка за всички модели шорти през първата седмица на октомври) или отстъпки, които не се прилагат за целия онлайн магазин, а за определена марка (напр. всички продукти на марката X имат 20% отстъпка до 23.59 часа на 4 януари).
Лоялността на клиентите може да бъде постигната, и чрез промоционални действия в онлайн магазина. Чрез внедряване на система от предимства, която приканва целевата аудитория да се върне и да прави нови поръчки, разходите за придобиване на клиента лесно ще бъдат намалени. Тези кампании могат да включват например ваучери за отстъпка за бъдещи поръчки, безплатна доставка за последваща покупка или продукти по конкретна поръчка.
Кодовете за отстъпка са не само добър начин за привличане на нови клиенти и предлагане на предимства на тези, които вече правят поръчки в определен магазин, но и за наблюдение на клиента. Ако използваният код за отстъпка е изпратен в бюлетин, например, мениджърът за електронна търговия ще знае, че този клиент се абонира за бюлетина на магазина и, че това е определен имейл, който е подтикнал продажбата.
Промоционалните действия могат да се комбинират, за да генерират по-задоволителни резултати за марката. Онлайн магазинът може да има няколко кампании, които се провеждат едновременно и може да има смисъл да ги запазите. Доста често срещан пример е предлагането на такси за доставка при покупки над определена стойност, дори когато тази стойност е достигната със сумата от промоционалните продукти, добавени в количката.
Ако имате онлайн магазин, не се колебайте да изпробвате тези промоционални кампании!
Свържете се с нас, ако имате нужда от разработването на успешен електронен магазин!