Ако имате салон за красота или бръснарница, трябва да разчупите шаблона и да се присъедините към най- новите маркетингови тенденции. Независимо дали имате бръснарница само с един стол, салон за красота с 20 служители или нещо по средата, време е да намерите нови начини да задържите и увеличите клиентелата си. Мобилно приложение за козметичен салон е решение да спечелите повече пари. Няма значение дали сте нов или стар бизнес, преминаването към мобилни устройства ще направи огромна разлика. Ще ви покажа всичко, което трябва да знаете за това как едно мобилно приложение може да направи чудеса за вашия козметичен бизнес!
Как вашите клиенти правят срещи в момента? Ако нямате мобилно приложение, предполагам, че срещите се правят по един от двата начина. Те или се обаждат по телефона, или насрочват лично, след като ангажиментът им приключи. Приемането на обаждания по телефона може да работи, но помислете колко по-лесен би бил животът на всеки, ако телефонът не звънеше без прекъсване цял ден. В момента ви харесва всеки път, когато телефонът ви звъни. Това е така, защото обикновено е знак, че клиент се обажда, за да си уговори среща. Но отделете малко време, за да помислите колко неефективно е това. Всеки път, когато телефонът звъни, трябва да направите крачка встрани от това, което правите, да отговорите на телефона и да отидете до компютъра или бележника си за срещи. Ако поставите някого на изчакване и той затвори, 34% от тези хора няма да се обадят обратно. Сега потенциално сте загубили среща и сте прекарали време далеч от текущия си клиент. Може би си мислите, че са само няколко минути. Но тези минути се събират. В крайна сметка прекарвате часове всяка седмица на телефона. Някои по-големи и натоварени салони може да имат рецепционист, който отговаря на телефона и насрочва срещи през целия ден. Колко ви струва заплатата на този служител?
Можете да платите за мобилно приложение само с малка част от тяхната заплата, плюс да имате повече предимства освен функцията за мобилно резервиране. Представете си колко време и пари бихте спестили, ако не отговаряте на телефона или не плащате на някого за това. Преминаването към мобилни устройства ви помага да увеличите приходите и да намалите разходите, което в крайна сметка води до печеливша и навременна възвръщаемост на вашата инвестиция. Настройте мобилното си приложение с вградена функция за календар. Потребителите с мобилното приложение могат да видят вашия график и да резервират час от своите смартфони и таблети. Това улеснява много и вашите клиенти, тъй като те могат да видят визуално графика ви, вместо просто да слушат часовете по телефона. Колко често вашите клиенти пропускат среща? Случва се. Хората забравят. Всеки път, когато някой забрави да се появи, вие пропускате да спечелите пари. Когато някой резервира среща от вашето мобилно приложение, можете дори да го настроите да вземе депозит, за да задържи този период от време. По този начин все пак ще получите плащане, дори и да не се появят. Но сега, когато вашите клиенти вече са инвестирали нещо в срещата, сигурен съм, че ще бъде много по-малко вероятно да забравят. Така че е печеливша и за двете страни. Ако не искате да таксувате клиентите само за резервация, това е добре. Можете също така да изпращате напомняния на клиентите си, чрез насочени известия за тяхната среща, за да сте сигурни, че няма да забравят да се появят.
Използвайте мобилното си приложение, за да създадете програма за лоялни клиенти. Може вече да имате един от тях, но съм готов да се обзаложа, че не е много ефективен. Без приложение салоните за красота трябва да прибягват до перфокарти или системи за щамповане. Клиентът трябва да донесе малка визитна картичка, в която се пробива дупка при всяко посещение. След толкова много посещения те ще получат безплатно изрязване или услуга с отстъпка. Но тези карти се губят и се губят. Много по-лесно е да проследите това от мобилно приложение. Освен това ще имате много повече опции с вашата програма за лоялност, ако използвате приложение. Не е нужно да задавате награди за посещения. Приложението може да следи колко харчат клиентите на посещение. Вече можете да предлагате награди за лоялност въз основа на праг на разходите. Тази стратегия възнаграждава най-добрите ви клиенти.
Някой, който идва за бърза прическа, не трябва да получава същите награди като клиент, който иска прическа, боядисване, лице и маникюр, нали?
Клиентите участват в програми за лоялност, за да спестят пари и да получат награди. Магазините с програми за лоялност имат 82% по-голям шанс да получат повече клиенти. Затова им дайте това, което искат. Освен това, 59% от анкетираните казват, че мобилното приложение ги прави по-склонни да се присъединят към програма за лоялност. Близо 57% от потребителите съобщават, че програма за лоялност с VIP предимства увеличава шансовете им за участие. Докато вашата перфокарта може да се счита за програма за лоялност, тя определено не е толкова ефективна и професионална, колкото проследяването на програмата от мобилно приложение. След като клиентът достигне определена изразходвана сума или бъде изпълнен необходимият брой срещи, той ще може да види и активира своята награда директно от приложението. Така че няма да се притесняват, че отстъпката им ще бъде загубена. Възможността да проследяват това от своите мобилни устройства ще даде на клиентите стимул да продължат да се връщат. Освен това им дава причина да харчат повече пари при всяко посещение. Ако имате бръснарница, клиент, който обикновено идва само за прическа, може да реши да се подстриже и да се обръсне, защото харченето на допълнителните пари го приближава до награда. Можете също така да настроите програма за препоръки на клиенти чрез приложението си, за да увеличите лоялността. Ако настоящ клиент препоръча приятел или член на семейството, и двамата ще получат някаква отстъпка. Клиентите са много по-склонни да направят препоръка, ако им дадете директен стимул. Всичко това просто ще доведе до повече печалби за вас. Можете също да използвате приложението си като платформа за вашите лоялни клиенти, за да показват свои снимки.Клиентите могат да ви изпращат по имейл снимки на косата си или да ги качат директно в своя профил в приложението. Това е чудесно за създаване на база данни от снимки на клиенти. Можете да използвате това за целите на препоръки, реклама или просто като справка. Да приемем, че клиент идва и не може да си спомни точно какво е направено с косата му миналото лято, но знае, че иска същото. Ще имате снимка, която ви казва точно какво да правите. Клиентите няма да могат да получат този вид над и извън услугата, ако нямате мобилно приложение.
Колко често виждате клиентите си?
Знам, че варира, но някои вероятно са на всеки две седмици, докато други са веднъж месечно или на всеки няколко месеца. Някои салони може да имат клиенти, които идват веднъж седмично, но други козметични салони може да виждат клиентите си само няколко пъти годишно. Ето какво се опитвам да направя. Въпреки че може да мислите за косата по цял ден всеки ден, за клиентите ви може лесно да забравят за вас. Както току-що обсъдихме, използването на мобилно приложение за създаване на програма за лоялност може да увеличи шансовете за задържане на този клиент. Но въпреки това те могат да отидат при някой от вашите конкуренти. Но мобилното приложение ви позволява да поддържате връзка с клиентите си, дори когато не са в магазина.
Ако някой не е влизал известно време, съмнявам се, че вдигате телефона и му се обаждате, за да му напомните, че съществувате. Въпреки че това определено не е ефективно използване на вашето време, то също е гранично неподходящо.
Мобилно приложение ще ви позволи да се свържете с клиентите си чрез насочени известия. Можете също да използвате приложението си, за да покажете какво правите. Качете снимки на нови прически, стилове или продукти, които продавате в магазина си. Вашето приложение може да се използва и като платформа за видео демонстрации. Научете клиентите си как правилно да навиват или изправят косата си, за да постигнат специфичен стил.
Бръснарите могат да качват видеоклипове, които обясняват как да използвате различни видове бръсначи в зависимост от дължината на брадата на клиента.
Тези видеоклипове могат да бъдат страхотна възможност за вас да повишите продажбите на клиентите си с продукти като шампоан, гел, помади, самобръсначки, лосион и др. Може дори да послужи като вдъхновение за вашите клиенти да се върнат по-рано от нормалното, за да поискат нова прическа или стил въз основа на нещо, което са видели в приложението.
Хората не носят толкова пари в брой, колкото преди. Ако не приемате кредитни карти и други опции за електронно плащане, ще се борите да поддържате устойчив бизнес модел. Вижте колко пари носят американците. 46% от хората казват, че плащат в брой по-малко от осем пъти всеки месец. Ако вашата бръснарница или салон за красота има мобилно приложение, хората няма да се притесняват за внасянето на пари в брой или дори за кредитните си карти по този въпрос. Всъщност те могат да оставят целите си портфейли у дома. С приложение можете да го настроите така, че вашите клиенти да запазват информацията за кредитната си карта в личните си профили. След като дойдат на посещение, можете да таксувате картата им автоматично. Те дори могат да ви платят бакшиш и от мобилното приложение. Мобилните приложения също ви позволяват да приемате алтернативни опции за плащане в допълнение към всички основни кредитни карти. Предлагането на толкова много възможности на вашите клиенти прави живота им много по-лесен. Те ще бъдат по-склонни да се върнат, защото знаят, че приемате какъвто и да е вид плащане, който предпочитат най-много. Плащането от мобилно приложение също така улеснява проследяването на историята на покупките им, което е свързано с концепцията, която обсъждахме по-рано за програма за лоялност, възнаграждаваща най-големите ви харчещи.
Свържете приложението си с Instagram, Facebook и другите си профили в социалните медии. Това ще улесни вашите клиенти да се насладят напълно на мобилното си изживяване. Използвайте приложението си като начин за привличане на трафик към вашия уебсайт и социални страници. Можете също да използвате тези платформи като начин да увеличите изтеглянията за вашето мобилно приложение. Всички тези тактики за мобилен маркетинг ще работят ръка за ръка една с друга. Всички снимки и видеоклипове, качени в приложението ви, също трябва да се споделят на вашия уебсайт и социални сайтове. Хората искат да общуват със своите фризьори в социалните медии. Добавянето на снимки и видеоклипове към вашите социални профили всеки ден може да изглежда като много работа. Вече имате пълен график с клиенти, така че знам, че може да звучи непосилно. Но сега, когато не е нужно да плащате на някого, за да отговаря на телефона през целия ден, можете да го накарате да управлява вашите социални акаунти и приложение, така че всичко да е винаги актуално. Вие и другите фризьори във вашия салон или бръснарница можете всички да имате достъп до тези акаунти и да се редувате да отговаряте на всеки, който има известно време между клиентите.
Вашата фризьорски салон или бръснарница може да се справят добре в момента, но определено може да се справят по-добре. Получаването на мобилно приложение прави процеса ви по-ефективен. Ще можете да прекарвате повече време в работа, вместо да вършите досадни задачи, с които приложението ви може да се справи, като например насрочване на срещи. Въпреки че може да ви струва малко пари предварително, за да създадете приложението, то ще се изплати в дългосрочен план с висока възвръщаемост на вашата инвестиция.
Вашето приложение ще подобри изживяването на клиентите. Създавайте програми за лоялност и винаги поддържайте връзка с клиентите си. Приложението ще улесни живота им и ще постави повече пари в джоба ви!