Като собственик на малък бизнес може да сте твърде заети, за да се притеснявате за брандирането, но силната марка може да бъде разликата между лоялни клиенти и клиенти, които използват вашия бизнес веднъж и се обръщат към конкурент.
Привържениците на марката могат да направят много за един бизнес:
Клиент, който е направил две покупки във вашия бизнес, има 54 процента шанс да направи трета покупка
Повтарящите се клиенти имат 60-70 процента шанс за реализация
Вашите най -лоялни 10 % от клиентите харчат три пъти повече от тези, които не са лоялни към вашата марка
Как можете да накарате клиентите да бъдат лоялни към вашия бизнес? Започнете с изграждането на марката. Можете да мислите за вашата марка като за посланието, което показвате на света. Вашата марка е всеобхватна. Така се докосвате до клиенти, потенциални партньори или служители. Това е вашето лого, вашият знак, вашата мисия, вашият уебсайт, витрината ви и т.н.
Бизнес брандингът е важен, защото потребителското възприятие и доверието са необходими, за да процъфтява вашият бизнес днес. С достатъчно последователност в брандирането можете да създадете доверие у потребителите и да станете име, което помнят, когато вземат решения за покупка.
Помислете за големи марки, които разпознаваме като Coke, McDonald's или Target. Какво си спомняме за всяка от тези марки?
С Coca-Cola вероятно си спомняте този отличителен червен шрифт. За McDonald's това вероятно са златните арки, а за Target - червеният бик. Тъй като тези компании поддържат последователна марка (и предлагат продукт, който потребителите искат), те веднага се разпознават.
Клиентите не само разпознават тези марки. Те също им се доверяват. Защо така? Е, знаете какво получавате, когато отворите бутилка кока -кола. Знаете точно как ще мирише и какъв е вкусът. Този вид последователност (заедно със зависимостта към захарта вероятно) е това, което кара клиентите да си купуват.
И помислете за това по този начин. Хората ще плащат повече за продукт с марка. Ако можете да изпълните своите обещания на потребителите, те ще бъдат готови да направят всичко възможно да изберат вашата марка пред другите.
Как малките предприятия могат да гарантират последователност на марката
Последователността е важна за потребителите, така че трябва да предоставяте на клиентите последователен опит с вашия бизнес. Шестдесет процента от милениалите очакват последователно преживяване при взаимодействие с марка. Постоянното брандиране е толкова важно, че някои компании харчат милиони долари за изграждане на последователна марка, която резонира с потребителите. Може да не контролирате многомилиардна корпорация, но местният бизнес все още може да работи за изграждане на марка и осигуряване на последователност на марката. Посланието и имиджът на вашата марка имат много общо с ценностите и декларацията на вашия бизнес.
За да започнете да оценявате вашата марка, помислете какво всъщност виждат потребителите, когато гледат вашата марка (лого, слоган, цветове на марката, шрифт и т.н.). И имайте предвид, че вашата интерпретация на марката и интерпретацията на вашите клиенти може да бъде драстично различна. Затворете очи и помислете за вашата марка. Какво виждате? Нека разгледаме по -отблизо визуалния аспект на вашата марка.
Как изглежда вашата марка
Вероятно имате лого, шрифт и цветове, които са свързани с вашата марка. Това са елементи на брандиране, които принадлежат на вашия бизнес. Това са и най -доминиращите идентификатори, с които се свързват вашите клиенти. Ако вашият бизнес има проблем с брандирането, той вероятно е причинен от една от двете причини.
Първо, ключовите ви елементи на марката са лошо изпълнени. Например логото ви е прекалено родово или шрифтът ви не съответства на личността на вашата марка.
Второ, и това е нещо, което е по -лесно да се поправи, е непоследователната марка. Вашите ключови елементи на марката трябва да бъдат последователни по форма и функция във всички маркетингови канали и материали.
От дигитална гледна точка, вашият уебсайт е центърът на вашата марка. Важно е обаче да запомните, че по -голямата част от потребителите първо ще взаимодействат с вашата марка, чрез вторична социална платформа.. Това означава, че е важно да оптимизирате напълно своите вторични цифрови канали.
Лозунг
Някои марки имат лозунги, които веднага се разпознават. Това, което прави тези лозунги толкова лесно разпознаваеми, е, че марките ги повтарят достатъчно, за да ги запазите в съзнанието си. Макдоналдс казва „Обичам го“ в реклами. Фразата е написана върху чантите и кутиите на Макдоналдс. Те искат да запомните лозунга, защото веднага свързвате думите с марката всеки път, когато го чуете.
Ако нямате лозунг, сега може да е моментът да решите какъв трябва да бъде вашият. Не забравяйте да съобщите този лозунг на клиентите, така че те да мислят за вас всеки път, когато чуят лозунга.
Как малките предприятия могат да работят върху марката си
Въпреки че вероятно нямате огромен бюджет за брандиране, има стъпки, които малкият бизнес може да предприеме, за да работи.
И в случай, че сте чакали малко статистически данни за марката, ето ви:
40 процента казват, че това е опит след покупката с марката
17 % казват, че това е онлайн пазаруването или пазаруването в магазина
Какво прави клиентите лоялни към дадена марка?
88 процента казват качество
73 % казват обслужване на клиенти
50 процента казват цена
Мисия и ценности на компанията
Проучване на Harvard Business Review установи, че споделените ценности са изключително важни. Шестдесет и четири процента от анкетираните казват, че споделените ценности са най-важната причина за лоялността към дадена марка.
Вашата мисия и ценности са в основата на вашия бизнес. Вече знаете защо сте започнали бизнеса си и какъв опит искате да дадете на клиентите си. Интегрирайте тези идеи в посланието на вашата марка и ще останете верни на себе си.
Предимства на продуктите и услугите
Каква полза дава вашият бизнес на потребителите пред бизнеса на вашите конкуренти? С какво сте по -добри от други компании като вашата? Каквито и да са предимствата от избора на бизнес, вплетете това в посланието на вашата марка.
Какви качества искате хората да свържат с вашата компания?
Превъзходно ли е качеството на продукта? Имате ли отлично обслужване на клиенти?
Каквото и да е, уверете се, че това, което искате потребителите да запомнят за вашата марка, ще отговаря на стандартите, които задавате. Ако искате потребителите да мислят за вас като за бизнес със страхотен продукт, осигурете им нещо, което превъзхожда вашата конкуренция и бързо отстранете всички проблеми с продукта.
Справяйте се с чувството на FOMO: Как да преодолеем страха от пропускане в света на социалните медии
Интеграция на социални медии и имейл маркетинг: Стратегия за органичен растеж на марката
Бутиковите студии за разработка на мобилни приложения: ключови характеристики и предимства