Защо потребителите заглушават насочените известия

   Искате ли да общувате с хората, които са изтеглили приложението ви, дори когато не го използват?

Насочените известия могат да постигнат това. Можете да изпращате известия директно до устройството на всеки потребител и то ще се показва на екрана му, сякаш току-що е получил текстово съобщение.

Звучи като чудесен начин да се ангажирате с аудиторията си, нали?

Тук няма ясен черно-бял отговор. Насочените известия могат да бъдат полезни, но само когато се използват правилно. Ако неправилно се възползвате от този инструмент, това ще има обратния ефект. Вместо това потребителите ще заглушат вашите известия.

Така че независимо дали имате приложение, което вече е стартирано, или все още разработвате мобилно приложение, трябва да помислите за насочени известия. Средно повече от половината потребители на приложения активират насочени известия.

Повече потребители на Android активират насочени известия, отколкото потребители на iOS, но Android доминира световния пазарен дял. Така че е безопасно да се каже, че мнозинството от хората искат да получават насочени известия.

Има определени причини, които принуждават потребителя да изключи тези известия. Ако сте били заглушавани или се опитвате да избегнете заглушаване, това е идеалното ръководство за вас. Ще обясня защо потребителите на приложението заглушават насочените известия и как можете да изпращате известия, без да бъдете изключвани!

  • Защото са досадни

52% от потребителите на приложения казват, че насочените известия са досадно разсейване. Въпреки това, 26% от потребителите казаха, че са благодарни за насочени известия, защото получават сигнали за техните интереси. Други 20% от потребителите на приложения заявяват, че известията повишават продуктивността. Те могат да получават важна и навременна информация, без да се налага да стартират приложението поради насочени известия. Така че е ясно, че мненията по този въпрос са разделени. Въпреки това, фактът, че над 50% от потребителите ги намират за досадни, е твърде голям брой, за да бъде пренебрегнат.

Въпросът сега се променя на „защо са толкова досадни?“

За да обобщим, търговците прекаляват с насочените известия. Те смятат, че само защото някой е изтеглил приложение, те имат нов най-добър приятел. Маркетолозите вярват, че потребителите ще бъдат толкова развълнувани от всяка комуникация от приложението. Но това очевидно не е така. Нека се върна за минута тук. Не искам да добиете грешна представа. Определено не се опитвам да дам лошо име на маркетинговите експерти . Без вашия маркетингов отдел вашето приложение нямаше да бъде успешно. Трябва обаче да разберете как мислят търговците. За тях всичко е въпрос на числа.

Те разглеждат общия брой хора, които са изтеглили вашето приложение. Ако половината от тях заглушават вашите известия, търговците не се интересуват. Вашият маркетингов екип приема, че може да компенсира тези загуби само чрез чист обем и като се насочи към хората, които все още ги включват. На теория не е лоша идея. Но това не е начинът, по който искате да се отнасяте към потребителите на приложението си.

Искате възможно най-много хора да бъдат ангажирани и доволни от вашето приложение. Така че отчуждаването на половината от аудиторията ви е грешен подход. Дразненето на вашата потребителска база може да причини дори повече щети, отколкото си мислите. Изпращането на твърде много насочени известия може да накара потребителите ви да спрат да използват приложението ви напълно. Това е проблем, който ще бъде много по-труден за възстановяване.

Ето един аргумент, който чух от маркетингови екипи, с които съм се консултирал по този въпрос.

„Не е голяма работа, ако известията бъдат заглушени, защото хората ще продължат да използват приложението. Можем да правим пари всеки път, когато го използват.

Е, според данните по-горе, този аргумент може да бъде изхвърлен направо през прозореца. Изоставянето на приложение е сериозен проблем. Ако тези проценти станат твърде високи, това може да е фалит на вашата компания. Можете да намалите шансовете за изоставяне, ако изпомпвате прекъсванията на вашата стратегия за насочени известия. Преценете отново колко често изпращате тези известия и разберете какво искат да чуят потребителите от вас. Това ни води до следващата точка.

Тези, които не са досадни са:

Не всички насочени известия са досадни.

Както обсъдихме по-рано, изследванията показват, че малко под половината потребители ги намират за полезни. Те получават сигнали и навременна информация, без да се налага да отварят приложението. Това подобрява техния опит с вашата компания.

Нещо друго, което трябва да имате предвид относно насочените известия, е какъв тип приложение имате. В зависимост от вашата индустрия, ще имате по-голям шанс да имате по-висок процент на включване.

Логично е, че хората не искат да бъдат уведомявани за оферти за пътуване на дневна или седмична база, ако вземат само една или две ваканции през цялата година.

Вече има достатъчно места, от които хората да получават новини. Те не искат да получават известие всеки път, когато нещо се случи.

Що се отнася до социалните медии, потребителите получават достатъчно от това през целия си ден. Не всеки иска телефонът му да бръмчи всеки път, когато снимка бъде харесана.

Но с това казано, ако приложението ви не попада сред водещите индустрии за включване на насочени известия, пак можете да намалите шансовете да бъдете заглушени.

Ето какво е общото между всички известия, които не се възприемат като досадни:

  • Персонализирани

Известията трябва да са подходящи за всеки потребител. Не можете просто да изпратите общо масово съобщение до всички, които имат вашето приложение. Това е неефективно. За да ви покажа за какво говоря, ще използвам наистина очевидни примери, които да ви помогнат да нарисувате картина. Да приемем, че имате магазин за електронна търговия и вашето мобилно приложение е друга платформа за клиентите да пазаруват. Не бихте искали да изпращате известия за рокли и поли, които се продават на мъже. Не е лично, без значение е и е досадно. Това е бърз начин да накарате хората да заглушат вашите известия. Но ако изпратите нещо по-лично, като отстъпка, която е свързана с нещо, което потребителят е закупил в миналото, това определено ще увеличи тяхната ангажираност. Ще видите и увеличение на вашите проценти на реализация.

  • Не се изпращат много често

Само защото изпращате персонализирана оферта на потребителите на вашето приложение, това не означава, че трябва да изпращате известия всеки ден. Бъдете избирателни. Обмисляйте всяко известие, което изпращате, и се уверете, че правите това много пестеливо. Не забравяйте, че причината хората да заглушават известията е, че са досадни. Както видяхме по-рано, изпращането на твърде много известия за една седмица може да бъде толкова досадно, че ще накара хората да спрат да използват приложението ви напълно.

И така, колко често трябва да изпращате известия?

Бих казал най-много веднъж седмично. Но вероятно още по-малко. Можете да ограничите това до два или три пъти месечно, ако наистина искате да премахнете шансовете да бъдете заглушени.

Разгледайте тези данни, които показват по колко седмични насочени известия от едно приложение карат потребителите да деактивират известията за това приложение.

Изпращането на две или повече насочени известия за една седмица може да накара 37% от хората да заглушат известията за вашето приложение.

Изпращането на едно седмично има много по-нисък процент на отказ от само 10%. Но с това казано, хората все още заглушават известията, ако изпращате по едно на седмица. Ето защо препоръчвам да изпратите малко по-малко от това.

  • Имат незабавна стойност

Хората няма да заглушат насочените известия, ако добавят незабавна стойност. Някои приложения изпращат известия, които са навременни и абсолютно необходими въз основа на нуждите и функционалността на приложението.

Например, нека използваме популярно приложение като Uber като пример. Вие заявявате превоз с помощта на приложението Uber. Докато все още имате отворено приложението, то ще ви покаже колко време остава до пристигането на колата ви. Да приемем, че превозът ви ще бъде на мястото ви за взимане след 15 минути. Никой не иска да проверява телефона или ръчния си часовник на всеки няколко минути, за да види кога трябва да е готов. Хората също така не искат просто да се взират безсмислено в приложението, докато проследяват GPS местоположението на шофьора си. Потребителите също така не искат да стоят навън в продължение на 15 минути, чакайки шофьора им да пристигне. Точно тогава насочените известия са полезни. Получаването на известие, че вашият Uber е пристигнал, определено е нещо, което хората искат да видят. Това е така, защото улеснява живота на потребителя и добавя незабавна стойност. Те знаят, че след като превозът им бъде заявен, не трябва да правят нищо, освен да чакат известието, че колата е пристигнала.

Хранително-вкусовата промишленост е на второ място в списъка с 60% процент на участие. Отново, това е така, защото тези известия добавят незабавна стойност. Получаването на известие, че вашата пица е пристигнала, улеснява нещата за потребителя на приложението и подобрява изживяването му. Така че помислете за начини, по които можете да приложите тази концепция към приложението си следващия път, когато искате да изпратите известие. Ако това не добавя незабавна стойност, вероятно трябва да помислите два пъти, преди да натиснете изпращане.

  • Дайте отстъпка при бърза разпродажба

Какво харесват потребителите повече от всичко?

Получаване на отстъпки и безплатни неща. Така че, ако изпращате насочени известия за бърза разпродажба или някакъв вид сделка, потребителите няма да си помислят, че това е досадно. Просто се уверете, че не го правите твърде често. Това е страхотна стратегия за увеличаване на продажбите и на вашето приложение. Очевидно потребителят е изтеглил вашето приложение, защото има някакъв интерес към вашата марка. Или са купили нещо от вашата компания в миналото, или са планирали да го направят в бъдеще. Изпращането на насочено известие с отстъпка може да бъде движещата сила зад получаването на реализация. Ако продавате продукти или услуги, чрез приложението си, горещо ви препоръчвам да използвате тази стратегия за насочено известяване.

Как да накарате хората отново да включат известията

Някои от вас може да са намерили това ръководство, когато е било твърде късно. Хората вече са заглушили вашите насочени известия. Надяваме се, че не сте ги изпратили твърде много до точката, в която те напълно изоставят приложението.

И така, как да накарате потребителите, които все още имат инсталирано приложението, да активират насочени известия, след като са ги заглушили?

Може да не звучи възможно, тъй като очевидно не можете да им изпратите известие, но все още има надежда. Не забравяйте за другите си маркетингови канали. Когато потребител се регистрира за вашето приложение или създаде профил, може да сте поискали неговия имейл адрес.

Изпратете им имейл и обяснете как насочените известия ще подобрят живота им. Дайте им подходяща оферта. Изпратете им нещо безплатно. Можете също така да популяризирате тези оферти и на други маркетингови канали, като например страницата си във Facebook или Instagram. Уведомете последователите си, че периодично ще изпращате безплатни подаръци или отстъпки под формата на насочени известия. След като накарате хората да се включат за вашите известия, уверете се, че следвате съветите, за които говорихме по-рано, за да не ги дразните.

 

Насочените известия са чудесен начин за комуникация с потребителите на вашето приложение, но само ако се използват правилно и пестеливо. Хората изключват насочените известия, защото се дразнят от твърде много неща в живота си. Те не искат друго нещо да ги дразни!

Препоръчваме още:

5 вида стратегии за крипто търговия 5 вида стратегии за крипто търговия Прочети повече
7 безплатни инструменти, с които да тествате скоростта на уебсайта 7 безплатни инструменти, с които да тествате скоростта на уебсайта Прочети повече
Как да популяризирате бизнеса си на местно ниво Как да популяризирате бизнеса си на местно ниво Прочети повече
нагоре