Как да увеличите изтеглянията на мобилното приложение

   Какво прави едно приложение успешно?

Разбира се, има много фактори, които влизат в този въпрос. Можем да говорим за това колко добре се представя вашето приложение или да навлезем в подробности за вашата маркетингова стратегия. Но един от най-добрите начини да се уверите, че приложението ви е успешно, е да получите много изтегляния. Вашето класиране в магазина за приложения има голямо влияние върху това колко изтегляния ще получите. Това е иронично, защото ако можете да постигнете едно от тях, тогава другото ще последва примера и ще дойде автоматично.

Така че, ако можете да получите много изтегляния първоначално , това ще подобри класирането на приложението ви. След като имате високо класиране на приложението, ще ви бъде по-лесно да получите още повече изтегляния. Има смисъл?

Концепцията може да е лесна за разбиране, но прилагането й определено е по-лесно да се каже, отколкото да се направи. Като експерт в тази област, ще обясня как можете да овладеете това изкуство, за да подобрите драстично успеха на вашето приложение.

  • Разберете оптимизацията на магазина за приложения (ASO)

Ако имате мобилно приложение и не разбирате оптимизацията на магазина за приложения, тогава имате големи проблеми. Ще покрия само някои от основните неща, за да разберете. Концепцията е доста проста. Може да се сравни с оптимизацията за търсачки (SEO) за вашия уебсайт. Има определени неща, които можете да направите, за да подобрите класирането си при търсене онлайн. Е, приложете същата идея към вашето приложение и магазина за приложения.

Защо това е толкова важно?

Е, нека да разгледаме основните начини , по които хората откриват нови приложения:

48% от хората откриват нови приложения само, чрез обикновено сърфиране в магазина за приложения.

Така че помислете как работи този процес. Потребителят има някаква обща представа за това, което търси, така че въвежда някои ключови думи. След това те ще намерят приложение въз основа на резултатите.

Ако приложението ви е заровено в дъното на това силно конкурентно пространство, няма да имате шанс да бъдете открити по този начин. Но ако приложението ви е оптимизирано за търсения, тогава ще имате високо класиране и ще получите много изтегляния. Класирането в горната част на този списък също подобрява доверието във вашето приложение и марка. Хората няма да се налага да поставят под съмнение вашата легитимност, дори ако не са чували за вашата компания преди.

Ето още нещо, което трябва да имате предвид. Трябва да разберете различните алгоритми за всеки съответен магазин за приложения. Ако приложението ви е налично както в Apple App Store, така и в Google Play Store, има различни ASO фактори за всеки от тях. Ще има леко припокриване, но трябва да разберете разликите, за да не губите време или да правите неща, които потенциално биха могли да навредят на класирането ви при търсене. Ще обсъдя по-подробно основните фактори, които влияят на вашия ASO, така че да разберете по-добре как да подходите към това. Можете да използвате това като ръководство, за да получите повече изтегляния.

  • Наименуване на вашето приложение

За тези от вас, които вече са пуснали приложението си, твърде късно е да се съсредоточите върху името си. Но за всеки, който все още има приложение в етап на разработка, трябва да научите как да наименувате приложението си. Както казах, ще имате различни насоки в зависимост от магазина, за който говорим. Можете да имате до 50 знака в заглавието на вашата обява за приложение в Google Play Store.

Така че може и да се възползвате от всичките 50 знака, нали?

Apple App Store има ограничение от 30 знака за заглавие. Така че може да е голяма грешка при брандирането, ако имате две различни заглавия на всяка платформа. Технически едното няма да повлияе на другото според алгоритмите на ASO. Мислете обаче за това така. Потребител с устройство с Android препоръчва приложение на потребител с iPhone. Ако приложенията имат различни имена във всеки магазин, това може да е объркващо. Потенциалният потребител може да има проблеми да ви намери, ако имената са непоследователни. Така че поради това бих препоръчал да прегледате всички параметри за всяка платформа, за да можете да наименувате приложението си в рамките на двете правила. Освен това Google Play Store има строги указания относно използването на ключови думи в заглавието. Ако използвате повтарящи се или подходящи думи в заглавието си в опит да подобрите своя ASO, те могат да премахнат и спрат приложението ви. Очевидно нещо подобно би било пагубно за вашето класиране и получаване на нови изтегляния. Също така, с пускането на iOS 11, Apple вече позволява на разработчиците да създават субтитри. Това се показва директно под името на вашето приложение и също има ограничение от 30 знака. Така че използвайте това допълнително поле във ваша полза, когато става въпрос за добавяне на ключови думи, които ще обсъдим по-нататък.

  • Ключови думи и описание

Тъй като току-що приключих с вашето заглавие, ще искате да включите подходящи ключови думи, така че хората лесно да намерят приложението ви в магазина за приложения. Но вашето заглавие не е единственото място, където трябва да мислите за ключови думи. Също така трябва да се съсредоточите върху това, когато пишете описанието на приложението си. Когато работите по описанието, наистина е важно да се съсредоточите върху първите няколко начални реда. Това е така, защото пълното описание няма да бъде видяно от потребителите, когато разглеждат магазина за приложения. Те ще видят първите ви няколко изречения, но след това ще трябва да щракнат и да разширят, за да прочетат цялото описание. Не можете да разчитате на това, че правят това. Ето един поглед към описанието на Slack в Apple App Store. Както можете да видите, показани са само първите няколко реда. Така че, ако потенциален потребител наистина иска да продължи да чете, той трябва да кликне върху „още“ в долния десен ъгъл, както подчертах по-горе. Мислете за това така. Искате описанието ви да е пълно с ключови думи, независимо от всичко. Но по-важно е да посветите първите няколко изречения, за да спечелите някой, който мисли да изтегли вашето приложение.

Нещо друго, което трябва да имате предвид, ако приложението ви е налично в Apple App Store, е нова актуализация от iOS 11. Те ​​ви позволяват да имате промоционален текст до 170 знака. За разлика от описанието, това може да се промени, без да се налага да пускате нова актуализация на приложението си. Така че ще можете да тествате различни ключови думи, за да увеличите максимално процента си на реализация.

  • Вашата икона оказва влияние върху изтеглянията

Иконата на вашето приложение е по-важна, отколкото си мислите. Въпреки че не е задължително да се отрази на оптимизацията на вашия магазин за приложения, определено може да играе фактор за това дали хората изтеглят приложението ви или не. Най-добрите икони са запомнящи се и привличат вниманието на потребителите. Ако можете да се откроите, това ще привлече повече хора. Мислете за това като за логото на вашата компания. Иконата на вашето приложение е неразделна част от стратегията ви за брандиране. Потребителите трябва да видят иконата и да знаят точно с какво приложение е свързана. Трябва също така да проектирате иконата на приложението си, така че да се вижда на всякакъв фон, включително на тъмен и светъл. Това е така, защото потребителите имат различни фонове на своите устройства, така че не искате приложението ви да се изгуби в разбъркването. Направете малко проучване, преди да излезете с дизайн. Искате да сте сигурни, че не прилича твърде много на иконата на друго приложение. Това може да предизвика объркване, особено ако дизайнът е близък до някой от вашите конкуренти.

  • Настройте вашите покупки в приложението

Покупките в приложението са част от факторите за класиране на ASO и за двата магазина за приложения. Пояснете как работят вашите покупки. Тук има различни опции, които да разгледате. Покупките на консумативи са доста лесни. Това са неща, които потребителите могат да купуват по всяко време, когато поискат нещо. Например, ако имате приложение за игра, можете да таксувате хората да купуват монети, които могат да се използват като валута за подобряване на играта. Покупките на неконсумативи биха били нещо, което надгражда потребителското изживяване, но не е осезаемо. Така че премахването на реклами от приложение би било пример за това. Тези покупки са свързани с Apple ID и могат да бъдат прехвърляни, докато покупките на консумативи могат да бъдат загубени между устройствата. Неподновяващите се абонаменти са за всяко съдържание, което се използва за предварително определен период от време, като абонамент за спортен сезонен пропуск. Автоматично подновяващите се абонаменти биха били нещо, за което автоматично таксувате на месечна или годишна база. Примери за тези покупки в приложението биха били нещо като абонамент за списание или услуга за стрийминг като Netflix. Без значение какъв тип покупки в приложението сте задали, можете да добавите още ключови думи към тяхното описание, за да подобрите класирането си в търсенето. Също така трябва да решите дали ще таксувате потребителите да изтеглят вашето приложение или ще го предлагате безплатно. В по-голямата си част предлагането на безплатно изтегляне ще подобри шансовете ви да получите възможно най-много изтегляния.

  • Съсредоточете се върху висококачествени екранни снимки

Когато хората сърфират в магазина за приложения и случайно попаднат на вашето приложение, тези екранни снимки ще им помогнат да визуализират как изглежда приложението ви. Уверете се, че отделяте време и обмисляте тези неща. Искате да опитате да покриете широк набор от функции на приложението си. Така например, не бихте искали да включите екранна снимка на вашия екран за вход. Това не добавя никаква стойност за потребителя. Ако имате приложение за съобщения, не фокусирайте всичките си екранни снимки само върху една нишка от съобщения. Бихте искали да покажете факта, че потребителите могат да изпращат текстови съобщения, да се обаждат и да чатят видео чрез приложението.

Важно е да имате предвид още нещо. Хората няма да гледат всичките ви екранни снимки. Те ще разгледат само първите няколко.

Затова се уверете, че първите ви две или три екранни снимки обясняват какво прави приложението ви. Всъщност потребителите на Android е 27% по-малко вероятно да взаимодействат с вашите изображения, отколкото потребителите на Apple. Но все пак трябва да имате това предвид, когато изброявате екранни снимки и в двата магазина.

  • Оценки и рецензии

Когато става въпрос за получаване на много изтегляния, трябва да сте сигурни, че приложението ви има много добри оценки и потребителски отзиви. За да направите това, ще трябва да дадете приоритет на потребителското изживяване. Вашето приложение трябва да работи добре. Сривове, грешки, грешки и други проблеми няма да помогнат на вашата кауза. Приложенията с отлични оценки ще бъдат класирани по-високо в класацията при търсене, когато става въпрос за алгоритми за оптимизиране на магазина за приложения.

Най-добрият начин да получите много оценки е като помолите вашите потребители да го оценят. Изпращайте им насочено известие или изскачащ прозорец от време на време, за да ги примамите. Просто не правете това твърде често, в противен случай те ще си помислят, че е досадно.

Отрицателните отзиви са неизбежни. Но вземете тези коментари и ги използвайте, за да направите подобрения в приложението си. Ако много хора имат едни и същи оплаквания, това очевидно е общ проблем, който трябва да се реши. Потенциалните потребители ще прочетат тези отзиви и ще разгледат вашите оценки, преди да изтеглят приложението ви. Колкото по-добри са те, толкова по-голям е шансът да инсталират приложението.

  • Демонстрирайте приложението си с видеоклип

Видеоклиповете може да не са толкова прости, колкото правенето на екранна снимка, но те се конвертират. Добавянето на видеоклип може да помогне за подобряване на скоростта на изтегляне с над 25%. Освен това всеки, който гледа видеоклипа, е три пъти по-вероятно да изтегли приложението. Когато правите видеоклип, бъдете кратки и конкретни. Не се опитвайте да натъпчете твърде много функции за кратък период от време. Също така не трябва да разчитате на звука, за да предадете съобщението си. Много потребители ще гледат видеоклипа ви без звук. Уверете се, че завършва с призив за действие, който би бил да изтеглите приложението.

Класирането в магазина за приложения влияе на изтеглянията. Колкото повече изтегляния получавате, толкова по-високо ще бъде класирането ви. Но можете да направите определени неща, за да подобрите класирането си, което ще доведе до повече изтегляния. Ето защо трябва да разберете как работи оптимизацията на магазина за приложения. Името на вашето приложение, ключовите думи, описанието и иконата ще повлияят на скоростта на изтегляне. Трябва също така да вземете предвид покупките си в приложението. Насърчавайте потребителите да оценяват и преглеждат вашето приложение. Добавете висококачествени екранни снимки и видео демонстрации, за да привлечете изтегляния.

Ако следвате тези съвети, ще получите повече изтегляния!

Препоръчваме още:

Най-добрите и най-лошите начини за получаване на онлайн отзиви Най-добрите и най-лошите начини за получаване на онлайн отзиви Прочети повече
Съвети как да управлявате среден бизнес Съвети как да управлявате среден бизнес Прочети повече
5 начина да подобрите мобилността на вашия уебсайт 5 начина да подобрите мобилността на вашия уебсайт Прочети повече
нагоре