Повечето марки за електронна търговия са изградили известно присъствие в социалните медии, но само няколко насърчават клиентите да пазаруват директно от своите акаунти в социалните медии. Други все още са заседнали в дните на традиционната електронна търговия, където всичко, което трябваше да направите, за да реализирате продажби, беше да създадете уебсайт и да привлечете трафик там. Днес социалното пазаруване е жизненоважен инструмент в арсенала на водещите марки и всеки, който не се възползва от огромната екосистема за социална търговия, оставя пари на масата. Цифрите казват всичко. Според The Influencer Marketing Factory 82% от клиентите са открили и закупили продукт директно в социалните медии. Освен това Statista съобщава, че продажбите на социална електронна търговия се очаква да достигнат колосалните 1,698 милиарда долара до 2024 г. По всички признаци пазаруването в социалните медии не е от онези тенденции, които идват и си отиват след няколко месеца или години. Приложенията за социални медии вече оформят модерното изживяване при онлайн пазаруване – и ще продължат да го правят. Искате ли да си осигурите своето парче от социалния пай за пазаруване? Започнете, като проучите какво означава и как да го приложите към бизнеса си за максимални резултати.
Социалното пазаруване включва директно ангажиране с потребителите на социални медии за стимулиране на продажбите. Чрез социалните медии марките за електронна търговия могат да покажат своите продукти и услуги на потенциални клиенти по интерактивен начин.
Защо социалното пазаруване е важно
Социалното пазаруване е чудесен начин за повишаване на ангажираността и изграждане на взаимоотношения с клиентите. Като се ангажират активно с потребителите на социалните медии, марките насърчават силна емоционална връзка, която води до увеличаване на продажбите и приходите. Основните предимства на социалното пазаруване са, че то:
Социалното пазаруване помага за увеличаване на видимостта на марката чрез популяризиране на продукти и услуги чрез социални медийни платформи. Тъй като съдържанието достига до повече хора, потенциалните клиенти се запознават с марката и нейните предложения. На свой ред, това познаване на марката увеличава шансовете за реализация.
Социалното пазаруване също насочва трафик към сайта за електронна търговия или онлайн магазина на търговеца. Когато клиентите видят продукти в социалните медии и са активно ангажирани с марките, е по-вероятно те да кликнат и да направят покупка.
6 съвета за увеличаване на продажбите с помощта на функции за социално пазаруване
Ако планирате да добавите социално пазаруване към вашата стратегия за електронна търговия, ето някои най-добри практики, които да ви помогнат да постигнете успех:
Първата стъпка към успеха на социалното пазаруване е създаването и споделянето на висококачествено съдържание, което може да привлече потенциални клиенти. Това съдържание включва визуални елементи, видеоклипове и завладяващо копие, което ще привлече зрителите и ще ги държи ангажирани. Колкото по-добро е вашето съдържание, толкова повече последователи и потенциални клиенти привличате.
Като се ангажират с клиентите и отговарят на въпросите им навреме, марките могат да изградят доверие и да се утвърдят като надеждни. Когато една марка реагира бързо на коментари и съобщения, те показват на клиентите, че техните нужди и притеснения се приемат сериозно. Това изживяване с качествена поддръжка помага за изграждане на лоялност към марката, доверие и ангажираност, като допринася за увеличаване на продажбите при пазаруване в социалните мрежи.
Влиятелният маркетинг е отличен начин за популяризиране на продукти и услуги в социалните медии, тъй като влиятелните лица могат да достигнат до голяма аудитория и да помогнат на марките да стимулират повече трафик и продажби. Докато знаменитостите в социалните медии имат хиляди последователи, тези числа не винаги се превръщат в продажби за марките, които си партнират с тях. Тази дилема обикновено е, защото инфлуенсърът е купил последователи или трябва да създаде по-ценно съдържание. Така че, ако планирате да използвате инфлуенсъри, първо направете някои проверки, за да потвърдите, че те имат ангажирана фенбаза, преди да продължите. Също така, прочетете нашето ръководство за влиятелен маркетинг в електронната търговия за повече съвети и трикове.
Чудесен начин да накарате потребителите на социалните медии да се заинтересуват от вашите продукти е да споделяте истории на клиенти за това как са се възползвали от използването им. Тези истории са страхотно социално доказателство; те помагат за изграждането на доверие и насърчават социалната ангажираност. Идеята е проста – хората ще са по-склонни да купят нещо, ако могат да се свържат с някой, който го използва и има положителен опит.
UGC е друга форма на социално доказателство, което показва на клиентите какво мислят другите хора за вашия продукт или услуга. UGC дава на клиентите представа как работи вашият продукт или услуга, използвайки органично съдържание от потребители като тях. Преназначаването на UGC в нови публикации в официалния ви акаунт може да повиши социалната ангажираност и да увеличи реализациите.
От съществено значение е да следите показатели за социално пазаруване като импресии, обхват, кликвания, харесвания и споделяния, за да видите кои стратегии работят най-добре за стимулиране на продажбите. Изучаването на анализа на социалните медии също ще ви помогне да вземете информирани решения относно вашите кампании за пазаруване в социалните мрежи.
Социалното пазаруване работи ръка за ръка с други маркетингови стратегии като SMS маркетинг. Чрез комбиниране на тези дигитални маркетингови техники, марките могат незабавно да информират своите клиенти за най-новите разработки и промоции на продукти или услуги. Тези актуализации помагат да се създаде усещане за лоялност, тъй като клиентите знаят, че могат да разчитат на марката да ги държи информирани!