Като собственик на бизнес вече знаете стойността на това, което предоставяте. Но знаят ли го вашите клиенти?
Използването на марката на вашия бизнес за разказване на история е чудесен начин да уведомите клиентите как и защо сте ценни.
За някои от вас това може би е първият път, когато мислите за това. Ние сме тук, за да ви насочим, за да можете да изведете бизнеса си на следващото ниво.
Защо вашата марка трябва да разказва история?
Обръщаме се към автора Доналд Милър. Неговата книга „ Изграждане на марка за история“ ви казва точно това, което трябва да знаете.
Той обяснява стойността на използването на вашата марка, за да разкажете история. Защо? Историите са универсални, лесни за разбиране и предават емоции.
Вземането на решения въз основа на емоции е начинът на мозъка да обработва информация, без да се претоварва.
Именно това прави разказването на истории 22 пъти по -запомнящо се от чистите факти.
Сега, когато сме на една и съща страница, как изглежда разказването на истории за марката? Милър го разделя на лесен за следване контур:
Герой
С проблем
Който се среща с водач
Който предоставя план
И отправя призив за действие
Приключване в резултат на провал или успех
Избор на герой
Първо, всяка история има герой. Може да сте героят на собствената си история, но не сте героят на историите на клиентите си - те са.
И така, каква разлика има това?
Е, тази перспектива задава тон за останалата част от вашия маркетинг; това е разликата между просто настояване за продажба и изграждане на отношения.
Когато се замислите, отношенията в крайна сметка са еднаква валута. Ако изградите доверителни отношения, този клиент ще стане лоялен към вашия бизнес.
Имайте предвид, че задържането на клиенти струва по -малко от придобиването на нови.
И истинските взаимоотношения се нуждаят от съпричастност - с други думи, трябва да разберете проблема на човека, когато изграждате връзката.
Определяне на проблема
Проблемът е пречка в живота на вашия клиент, която вашият продукт или услуга решава. Например, герой може да потърси туристическа агенция, за да помогне при изготвянето на планове за пътуване.
В този случай препятствието на героя е практично (необходимостта от планиране на пътуване), емоционално (изпитване на стрес при планирането на това пътуване) и философско (чувството, че организирането на релаксираща ваканция не трябва да бъде преобладаващо).
Помните ли как емоциите ръководят решенията? Идентифицирането на проблема е възможност да се включите в това!
Покажете ясно, че разбирате всяка от тези емоции, докато продължавате да продавате бизнеса си. Когато вашият продукт или услуга разреши и трите от тези пречки, това увеличава възприеманата стойност.
Ръководство
Тук влизате вие. Вашият бизнес е ръководството на историята.
Ръководството има две основни характеристики: съпричастност и авторитет. Като пример, нека да разгледаме Home Depot.
Дълги години техният лозунг беше „Можете да го направите. Можем да помогнем."
С шест думи, Home Depot поставя героя на първо място (съпричастност) и обяснява, че те предлагат продуктите и услугите, за да помогнат за техните нужди (авторитет).
Не позволявайте обаче на голяма компания да ви сплаши!
Можете да използвате тази концепция във вашия лозунг, публикации в социалните медии , уебсайт, взаимодействие с клиенти или където сметнете за добре. Имайте предвид, че всяка стъпка от пътуването на героя не трябва да бъде включена във вашия маркетинг.
Някои части от вашия маркетинг засягат само части от пътуването на героя, така че не се чувствайте задължени да включите тази концепция.
Можете да предадете съпричастност и авторитет по много начини. Центрирайте нуждите на героя и ще бъдете на прав път.
Създаване на план
За да изпълни ролята си на ръководство, вашият бизнес трябва да предостави план. С други думи, предлагайте решение, предназначено да облекчи страха и объркването на вашите клиенти.
Като собственик на бизнес вече знаете какво е решението: вашият продукт или услуга!
Имате две възможности:
- можете да изложите стъпките за това как клиентът да прави бизнес с вас
- създайте списък със споразумения, които имате с клиентите си
Когато обяснявате плана, това помага да се насърчат клиентите си за взаимодействате.
Използвайте призив за действие
Докато сте близо до заключението, включете призив за действие (CTA).
Въпреки че разказването на истории е ценно, крайната ви цел е да направите продажба. Това е откровена реалност на притежаването на бизнес и не е лошо!
Знаем, че искате да помагате на хората, но също така знаем, че продажбите са необходими за оцеляването на вашия бизнес .
Най -важното обаче е да осъзнаете, че клиентите ви трябва да знаят, че искате да правите бизнес с тях!
Имате две възможности за подканваща фраза:
- директно (имейл, завършващ с „насрочване на демонстрация днес“)
- преходни (включително CTA в безплатна информация, като блогове, инфографика и др.)
Силната CTA помага да се покаже доверието във вашия продукт/услуга, докато пасивната CTA показва липса на доверие. По -вероятно е клиентите да изберат вашия бизнес, когато вярвате в собствения си продукт или услуга.
Не пропускайте възможността да се обърнете към вашия бизнес!
Резултатите
Както всички добри истории, тя трябва да завърши с един от двата резултата: провал или успех.
Изразете ползата от закупуването на вашия продукт или услуга. Внимавайте обаче с формулировката си! Емпатията все още е важна и настойчивостта няма да мотивира повечето хора.
В крайна сметка вашият бизнес може да предложи най -висококачествения продукт или услуга, но това не винаги е ясно за клиентите ви.
Ако те не знаят стойността ви , тогава ще се борите с продажбите. Историята на Доналд Милър предоставя проста насока за собствениците на бизнес.
Науката казва, че историите предават емоции, правейки ги далеч по -запомнящи се от фактите. В края на краищата емоциите са гръбнакът на решенията за покупка!
Ако ви е била интересна статията, разгледайте нашия блог!