Как да управлявате етапите от потребителското пътуване?

   Търсите онлайн риза и намирате няколко опции. Решавате да разгледате един вариант и решавате, че не е правилният за вас и изоставяте количката. Скоро след това започвате да виждате дисплейни реклами и реклами в социалните медии, представящи тази риза, докато най-накрая решите да направите покупката.

За потребителите купуването на артикули онлайн е толкова просто, колкото да видите артикул, да го добавите в количката си и да направите покупка. Това обаче не е така за марките, които се свързват с потребителите. Има етапи в пътуването на потребителите и е важно да създадете стратегия за всеки, защото потребителите не само купуват от вас, но и ще се върнат към вашата марка.

Има пет различни етапа:

  • Осъзнатост - на този етап потребителят открива продукти и започва да се интересува от извършване на потенциална покупка.

  • Разглеждане - потребителите не са напълно готови да направят покупка на този етап. Те отделят време, за да оценят продукта, като разгледат цени, отзиви и време за доставка.

  • Мотивация - това наистина може да бъде моментът, който да ви помогне да преминете към следващия етап на преобразуване. Специфични условия могат да насърчат решение за покупка, като например известия за ниски наличности.

  • Преобразуване - това се разбира от само себе си, но това е етапът, на който потребителят прави покупката.

  • Лоялност - макар че бизнесът може да смята преобразуването за края на пътуването, важно е да запомните, че тези потребители могат да станат купувачи на вашата марка за цял живот и дори може да станат пламенни поддръжници.

 

Съвети за етапите на потребителското пътуване

  • Осъзнатост

Има два вида информираност: предварителна информираност и информираност за продукта. С предварителна осведоменост потребителите не търсят конкретен продукт и пазаруват онлайн. Познаването на продукта е периодът от време, през който потребителят има широка представа какъв тип артикул иска да закупи. Преднамерените стратегии могат да ви помогнат да достигнете до потребителите по време на този етап.

Силното присъствие в социалните медии е задължително в днешно време. Четиридесет и седем процента от потребителите на възраст между 18 и 25 години са открили продукти, които са закупили чрез емисии на социални медии като Facebook, Instagram или Tiktok. Създайте социални канали на тези платформи и насочете аудитории с платени социални реклами като реклами във Facebook или реклами с истории. Намерете влиятелни лица, с които да работите, които също използват и обичат вашата марка.

  • Разглеждане

На този етап потребителят е намерил продукта, който търси, но не е напълно готов да направи покупка. Те искат да направят още проучване и да разгледат отзивите, правилата за връщане и цените.

Цената е нещо, което много потребители вземат предвид, когато правят покупка. По-голямата част (83%) от потребителите казват, че обикновено сравняват цените, преди да направят покупка. Осигурете начини за потребителите да обмислят най-добрата сделка, като например абониране за бюлетин или даване на кодове за отстъпка. Освен цената, потребителите искат да знаят всичко, което могат за продукта, който купуват онлайн.

  • Мотивация

Мотивацията може да бъде тясно свързана с фазата на обмисляне. В този момент потребителят наистина е нащрек относно закупуването на продукта. Те могат да бъдат разклатени по един или друг начин на този етап.

Искате да намерите начини да ги насърчите и примамите да направят покупката. Помислете за усилията за пренасочване. Пренасочването на реклами може да бъде добро място за начало. Поддържайте марката си пред тези потребители, като разделите усилията за пренасочване въз основа на поведението на посетителите. Може да се насочи към тези, които са щракали през вашия сайт и страници и са показали интерес към вашия продукт или марка.

Помислете за имейли за изоставяне на количката. Потребителите могат да добавят продукти в количката си и да решат дали трябва или не да продължат покупката си. Изпращането на шахматно персонализирани имейли ще помогне да върнете вниманието им на тези продукти. Осигуряването на стимул с отстъпки като 10%-15% от първата им покупка може наистина да направи разликата.

Професионален съвет за тази фаза е да запомните, че намирането на правилните мотиватори, които да привлекат потребителите да завършат покупка, може да отнеме някои проби и грешки. Може да се наложи да създадете A/B тестови имейли с различни съобщения или съдържание — но не забравяйте да промените само един елемент, когато изпълнявате тестовите имейли (например, променете темата или използваните изображения).

  • Преобразуване

Ако вашият потребител е достигнал този етап, той е готов да завърши покупката си, така че какво може да се обърка?

Е, изоставянето на количката остава възможност. Поведението на потребителите, над 50% от потребителите са изоставили напълно количката си поради изчерпан продукт. Повече от 40% подозират, че цената на продукта може да бъде по-добра или по-ниска в бъдеще. Направете процеса на плащане възможно най-лесен и безпроблемен, за да избегнете колебание по време на преобразуването. Помислете дали изживяването ви при плащане е удобно за мобилни устройства, тъй като потребителите разглеждат и купуват от телефоните си.

Други начини да направите изживяването просто е да позволите на потребителите да напуснат като гост, за да заобиколят досадния процес на създаване на акаунт. Осигурете множество опции за плащане и премахнете изненадващи такси или разходи за доставка. Дайте на потребителите множество опции за това как и къде да завършат покупката си, като например възможността да „кликнете и вземете“ (купете онлайн, вземете от магазина).

  • Лоялност

Накрая потребителят прави покупката. Вашата работа е свършена, нали?

Помисли отново. Дори след покупката вие искате да насърчите лоялността на вашите потребители, така че те да се върнат към вашата марка, когато мислят за покупка отново.

Изпратете им ясна комуникация след плащане, като имейл за потвърждение „благодаря“ и ги дръжте в течение за напредъка на изпратения им пакет. Ще искате да отговорите бързо на всички въпроси, изпратени от потребителите, и да ги помолите за обратна връзка относно опита им с вашата марка и продукта. Отговаряйте на доброто и лошото.

Останете редовно ангажирани с тези потребители в дългосрочен план чрез бюлетини или изключителни отстъпки. Използвайки социалното присъствие на вашата марка, можете да поддържате постоянна връзка, като създавате социално изживяване за вашите последователи чрез раздаване на подаръци или награди.

Потребителите искат да се чувстват оценени и част от нещо уникално, така че наличието на клубове за лоялност, които само потребителите могат да се присъединят, или предоставянето на уникални предимства на съществуващите потребители, ще им помогне да ги насърчи да продължат да обмислят марката и да продължат да се връщат.

 

Включете тези съвети във вашето управление, за да подобрите потребителското пътуване на вашити клиенти!

Препоръчваме още:

8 най-добри инструмента за разработка на мобилни приложения за различни платформи 8 най-добри инструмента за разработка на мобилни приложения за различни платформи Прочети повече
8 категории мобилни приложения, които ще доминират през 2023г. 8 категории мобилни приложения, които ще доминират през 2023г. Прочети повече
4 начина как да конвертирате Ethereum в пари 4 начина как да конвертирате Ethereum в пари Прочети повече
нагоре