Как да планирате бюджета си за маркетинг на мобилни приложения

   Когато става въпрос за разработване на мобилни приложения, има много разходи, които трябва да имате предвид. Много от тези разходи надхвърлят самото разработване на приложения.

Ако не отделите средства за вашата маркетингова стратегия, тогава никой няма да разбере, че приложението ви съществува. нека набързо да преминем през стъпките, необходими за създаване на вашия бюджет от нулата!

  • Оценете вашата маркетингова фуния

Първото нещо, което трябва да направите, е да погледнете вашата маркетингова фуния. Това се отнася до цялото пътуване, което потребителят предприема, преди най-накрая да инсталира вашето мобилно приложение. Ако досега не сте проследявали официално потребителите, преминаващи през маркетинговата фуния, все пак е важно да оцените процеса и да видите как изглежда това пътуване.

По отношение на маркетинга на приложения, фазата на информираност се случва, когато потенциален потребител за първи път разбере, че приложението ви съществува. Те в крайна сметка мислят за получаване на приложение или подобен инструмент във вашата категория, за да решат болезнена точка или да отговорят на нужда - това е етапът на интереса. Когато достигнат желания етап от фунията, те започват да клонят към определена опция или марка. Етапът на действие е, когато най-накрая решат да изтеглят приложението и да го инсталират на мобилните си устройства.

Защо това е важно за целите на маркетинга на приложението?

Вашата маркетингова фуния ще ви покаже ясна картина на пътя, който хората изминават от осъзнаване до действие. Ще научите кои канали придвижват хората през фунията и водят до най-добри резултати. След това можете да разпределите средства по съответния начин въз основа на вашите констатации. Кое беше причината, която накара потребителя да изтегли? Къде изтичат потребителите през фунията? Това са области, на които бихте искали да дадете приоритет.

  • Определете вашите цели

Много от нас приемат, че инсталирането на приложението е целта на всяка маркетингова кампания. Въпреки че това е вярно в много случаи, това не е единствената цел, върху която трябва да се фокусирате.

Например, някои мобилни приложения искат да регистрират потребители за месечни или годишни абонаменти. Други искат приложението да бъде разширение на сайт за електронна търговия и да стимулира покупките на физически стоки.

И двата сценария ще имат много различни маркетингови стратегии и следователно ще имат различни бюджетни приоритети.

Когато определяте маркетинговите цели на приложението си, във ваш интерес е да зададете SMART цели. Това ви принуждава да погледнете отвъд „ние искаме хората да изтеглят нашето приложение“, което ще ви подготви за дългосрочен успех.

  • Отчитане на други оперативни разходи

Както споменахме по-рано, маркетингът е само една част от голямата картина. Все още имате цяло приложение за разработване и поддържане след стартирането. Тези операции са свързани с разходи.

Трябва да помислите за плащане на разработчици, разходи за проектиране, сървъри, помощни програми, абонаменти и всички други разходи за бекенд, свързани с разработката на приложения. Наемате ли офис или физическо пространство за вашия бизнес? Трябва ли да плащате на някого, за да поддържа уебсайта ви или да създава съдържание?

Някои от вас може дори да наемат агенция за маркетинг на приложения, която да ви помогне тук, което е още един допълнителен разход, който трябва да имате предвид.

Оперативните разходи на всеки ще изглеждат малко по-различно. Но е важно да разберете, че всички пари в банковата ви сметка не могат да бъдат разпределени за маркетинг. Има и други разходи, които трябва да имате предвид.

  • Определете вашите най-печеливши маркетингови канали

Кои платформи или кампании на тези конкретни платформи водят до най-добри резултати? Как тези канали отговарят на вашите предварително определени цели?

В началото ще трябва да експериментирате с различни маркетингови стратегии и канали. Но в крайна сметка ще искате да отсеете тези, които не са печеливши. Можете да започнете с реклами по имейл, реклами в мрежата за търсене или платени реклами в социалните медии. След това можете да се разширите в дългосрочни стратегии, като органично търсене чрез създаване на съдържание. В рамките на тези печеливши маркетингови канали ще искате да тествате и малки варианти на кампании. Например, можете да проведете A/B тестове на вашите реклами в мрежата за търсене, промоции по имейл или целеви страници на приложения. Започнете, като поддържате тестовете си малки и не изчерпвайте целия си маркетингов бюджет в началото.

  • Сравнете маркетинговия си бюджет с KPI на други мобилни приложения

Вашите маркетингови кампании не живеят във вакуум. Така че освен резултатите и показателите, идващи направо от всяка кампания, трябва да разгледате и други KPI, които ще ви разкажат цялата история. Това също ще ви помогне да откриете аномалии или събития, които биха могли да допринесат за изпълнението на вашата цел.

 

Това са главните стъпки, които трябва да преминете, докато планирате маркетинговия си бюджет за мобилни приложения!

Препоръчваме още:

Най-добрите стратегии за ефективно SEO на онлайн магазин Най-добрите стратегии за ефективно SEO на онлайн магазин Прочети повече
Как да рекламирате мобилно приложение? Как да рекламирате мобилно приложение? Прочети повече
5 причини цените на биткойните да се покачват 5 причини цените на биткойните да се покачват Прочети повече
нагоре