Елементи на бюджета за маркетинг на мобилно приложение

   Колко струва пускането на пазара на приложение?

Разходите за маркетинг на вашето приложение ще зависят от това къде искате да похарчите парите си. За да ви помогна да разберете това, стесних някои от ключовите категории, които ще трябва да отчетете!

  • Проучване на пазара

Много от маркетинга на мобилни приложения започва във фазата преди стартиране. Вероятно най-важният маркетингов компонент преди пускането на пазара е проучването на пазара. Това не е същото като да се опитвате да определите дали потенциалните потребители смятат, че има нужда от вашето приложение. Това е част от процеса на разработка на приложението. В този случай проучването на пазара включва оценка на маркетинговата фуния и предпочитаните онлайн канали, където можете да достигнете до потенциални потребители на приложението.

Ето един наистина основен и очевиден пример, за да покажа какво имам предвид с това. Да приемем, че имате здравно приложение, предназначено да помага на хора на възраст над 55 години със загуба на тегло. Вероятно няма да рекламирате приложението си на платформи като Snapchat. Вместо това ще трябва да намерите онлайн канали, уебсайтове, форуми или места в мрежата, където вашата целева аудитория излиза. Този процес би попаднал във вашия сегмент за проучване на пазара.

  • Бета тестване

Бета тестването е често пренебрегван аспект от маркетинга на приложения. Но това е от решаващо значение за дългосрочния успех на вашето приложение и неговата функционалност. Бихте искали да видите как истинските потребители на приложението се чувстват относно вашето приложение за iOS и приложение за Android, когато действително го използват.

  • Разходи за активи за популяризиране на приложения

Без значение какъв тип приложение имате, трябва да създадете маркетингови активи за цифрово приложение. Визуалните елементи, използвани за вашите маркетингови кампании, попадат в тази категория.

Например, кой ще създаде персонализирани визуални елементи за целевата страница на вашето приложение? Как смятате да създадете промоционални видеоклипове за YouTube или Facebook?

Какво ще кажете за визуалните и маркетингови ресурси за вашата страница в магазина за приложения?

Освен ако не сте дизайнер и създател на съдържание, всички тези неща струват пари. Точните цени ще варират в зависимост от това какво получавате и кого наемате. Ако имате съществуващ бизнес, може вече да имате вътрешен екип, посветен на тези цифрови активи. Но все пак ще трябва да предвидите времето, необходимо на тези хора да създадат цифрови активи за приложението. Не забравяйте да включите тези разходи в маркетинговия си бюджет.

  • Вирусен маркетинг

Концепцията „да станеш вирусен“ може да бъде наистина рентабилен начин да привлечеш вниманието към приложението си. Това не винаги е лесно или гарантирано да се случи. Но когато се случи, вирусният маркетинг струва пари. По дефиниция това обикновено няма да има прикрепена сума. Трябва обаче да помислите за разходите, свързани с кампаниите, които имат потенциал да станат вирусни.

Да приемем, че създавате остър промоционален видеоклип, който има възможност да бъде споделен от хиляди хора в мрежата. Как смятате да създадете това видео? Ще плащате ли за реклами, за да го поставите пред повече очи, за да увеличите шансовете му да бъде споделено?

  • Маркетинг в социалните медии

Установяването на вашето присъствие в каналите на социалните медии е ключова част от маркетинга на приложения. Въпреки че е безплатно да създавате акаунти в социални медии, поддържането на тези акаунти активни в крайна сметка ще ви струва малко пари. Дори ако сте с ограничен бюджет и не планирате да харчите пари за реклами в социалните медии. Някой трябва да отговаря за писането на публикации, споделянето на съдържание, ангажирането с вашата аудитория и отговарянето на съобщения. Може да успеете да се справите сами с тези неща в самото начало. Но това не е мащабируем план за дългосрочен план. Така че в крайна сметка ще трябва да платите на някого, който да управлява профилите ви в социалните медии.

  • Насочени известия

Насочването към мобилни потребители с насочено известие, след като са изтеглили приложението ви, е една от любимите ми маркетингови стратегии. Това е чудесен начин да стимулирате покупки в приложението или други действия, свързани с вашата цел.

Но в зависимост от това как сте създали приложението си, може да се наложи да платите за услуги за насочени известия, за да улесните тези съобщения. Платформите за насочени известия струват пари, които трябва да бъдат отчетени във вашия бюджет.

Това е важна част от вашата маркетингова стратегия, защото е предназначена да достигне до съществуващи потребители. Така че имате много по-голям шанс да накарате тези хора да конвертират, за разлика от насочването към проницателни потребители, които все още не са изтеглили приложението. Ще ви трябва начин да проследите местоположението на вашия потребител и да му изпратите гео-push съобщения въз основа на това местоположение. Тези видове услуги вероятно ще ви струват допълнително.

 

Преди да стартирате маркетингова кампания за приложение, трябва да отделите време и да планирате разходите си за маркетинг на приложението. Създаването на бюджет е наистина единственият начин да постигнете успех с маркетинговата си стратегия за цялостно приложение. В противен случай вероятно ще загубите много време и пари за кампании, които не водят доникъде!

Препоръчваме още:

Предимства и недотатъци на криптовалутите Предимства и недотатъци на криптовалутите Прочети повече
Недостатъци на чатботовете за вашия бизнес Недостатъци на чатботовете за вашия бизнес Прочети повече
Заплата в крипто – да или не? Заплата в крипто – да или не? Прочети повече
нагоре