Търговците на електронна търговия често прекарват толкова много време в мислене за начини за продажба на повече продукти онлайн, че не мислят за използване на стратегии за директен маркетинг, които засягат хората офлайн. Вместо да отделяте целия си маркетингов бюджет за PPC и реклами в социалните медии, заделете малко пари за тези опции за директен маркетинг.
Когато някой купи продукт от вашия магазин за електронна търговия, той трябва да ви даде физически адрес, за да получите поръчката. Не пропилявайте тази ценна информация. Използвайте домашните и бизнес адресите на вашите клиенти, за да популяризирате продукти, услуги и събития.
Физическите пощенски услуги ви дават възможност да се насочите към клиенти, които не използват много често компютрите си, за да пазаруват. Донякъде изненадващо, бейби бумерите съставляват повече от 30% от онлайн покупките. Хората на 75 и повече години обаче рядко купуват от онлайн магазини. Уверете се, че подчертавате предимства като:
По-ниски цени
Страхотно обслужване на клиенти
Безплатна доставка и обработка
Възрастните хора може да не включват компютрите си, когато искат да купят нещо, но обичат да получават страхотни оферти. Физическа поща им напомня, че вашият магазин може да надмине цените и услугите на обикновените магазини.
Клиентите нямат нищо против да ви дадат своите имейл адреси, за да могат да получават актуализации за своите поръчки. Използвайте техните имейл адреси, за да ги ангажирате след първоначалната продажба.
Един доклад показва, че 80% от професионалистите използват имейл маркетинг за привличане на клиенти. Направете имейлите си по-ефективни, чрез:
Писане на кратка, закачлива тема
Включете текст за визуализация, който предлага допълнителна информация
Използване на кратки, ударни изречения във вашето съдържание
Затваряне на имейла ви с въздействащ призив за действие
С малко практика вашият имейл маркетинг ще превърне случайните купувачи в лоялни клиенти.
Телемаркетингът получава лоша оценка за безпокойство на хората с нежелани телефонни обаждания. Конвенционалната мъдрост казва, че трябва да избягвате телемаркетинга.
Преосмислете телемаркетинга, за да можете да го превърнете в обслужване на клиенти. Свържете се с клиентите си, за да се свържете с тях за скорошни покупки. Попитайте ги дали са доволни от техните продукти и услуги и им дайте отстъпки за отговор на вашите въпроси.
Започнете да молите клиентите да включват номерата на мобилните си телефони, когато пазаруват във вашия магазин за електронна търговия. Това ще ви даде шанс да увеличите продажбите, чрез SMS (текстови съобщения) кампании.
След като имате мобилен телефонен номер на клиента, можете да изпращате SMS съобщения, с които:
Да ги информирате за предстоящите разпродажби
Да им разкажете за продукти, които може да ги заинтересуват
Да им предложите отстъпки
Да ги насърчите да оценят вашите продукти и услуги
Изпращането на SMS съобщения не струва много. Ако само 5% от клиентите ви отговорят, значи не сте пропиляли никакви ресурси.
Кой не харесва купони? Вероятно сте използвали електронни купони, за да привлечете повече клиенти във вашия магазин. Сега е време да помислите за използването на напечатани купони, за да увеличите продажбите, и да проследявате ефективността на вашата кампания.
Ако имате адрес на клиент, тогава можете да му изпратите купони за вашия уебсайт. Включете уникален код на купон, който ще ви каже кой купон използват вашите клиенти. Колкото повече знаете за това как хората реагират на вашите физически купони, толкова по-ефективна можете да направите следващата си кампания.
Не е необходимо да имате нечий адрес, за да му изпратите информация за вашия магазин за електронна търговия. Вместо това можете да използвате листовки от врата до врата, за да развиете идентичността на вашата марка в кварталите.
Лесно е да изпращате листовки, пощенски картички, флаери и други печатни материали до домовете.
В свят, доминиран от чатботове, имейли и текстови съобщения, е лесно да изключите за силата на продажбата лице в лице. Личната продажба обаче ви отличава от вашите конкуренти и ви помага да установите добре позната марка.
Можете да представите повече лични продажби във вашата компания за електронна търговия, чрез:
Използване на изскачащи магазини за свързване с нови клиенти
Поставяне на кабини на претъпкани места като търговски центрове и конференции
Партньорство с обикновени магазини, което ще позволи на вашия представител да прекарва време в разговори с клиенти
В допълнение към подобряването на осведомеността за марката, можете да използвате продажбата лице в лице, за да сведете до минимум разходите за доставка, да научите повече за това какво искат вашите клиенти и да дадете на хората ценни съвети, които им помагат да избират продукти.
Насочете се към личния контакт, за да видите как личните продажби могат да развият вашия бизнес с електронна търговия.
Всички успешни онлайн магазини използват електронни маркетингови стратегии, за да развият бизнеса си. Добавянето на директен маркетинг към вашия подход може да помогне на вашия магазин за електронна търговия да се открои от масовите конкуренти, да намери повече клиенти и да увеличи продажбите си!