По какво се различават криптовалутите

   Основните разлики са свързани с начина на производство и изразходване на монети. Някои монети, като Bitcoin, Dash и Monero, са създадени в процес, наречен „добив“, който включва използването на мощни компютри за решаване на сложни криптографски пъзели. Когато пъзелът бъде решен, системата възнаграждава печелившия „миньор“ с монети (биткойни, тире монети и т.н.). След това миньорът може да продаде монетите на пазара.

Други монети, като NEM (XEM), имат други типове алгоритми, които не изискват мощен хардуер. И тогава има валути като пулсации и IOTA, които не могат да бъдат добивани - те се произвеждат от организация, която стои зад валутата.

Що се отнася до разходите, биткойн е криптовалутата, която се радва на най-широка употреба сред търговците и доставчиците на услуги. Други, като Litecoin и Dash, работят върху това да дадат на притежателите си нови възможности за харчене. Но ежедневната употреба - закупуване на кафе, дрехи и така нататък - не е основната цел на някои монети. Етер например е предназначен да се използва за плащане на услугите на блокчейн платформата Ethereum, за създаване и използване на приложения на него. Други важни разлики са поверителността и скоростта на транзакциите, които предлага една криптовалута. В момента транзакциите в Bitcoin са по-бавни и по-малко анонимни, отколкото, да речем, тези в dash или monero. Но биткойн може да добави функции, за да увеличи своята поверителност и скорост в бъдеще, особено след като в момента може да се похвали с най-голямата екосистема за разработчици.

Препоръчваме още:

Задайте ясен заглавие, описващ основните моменти, използвайки максимум 20 думи. Задайте ясен заглавие, описващ основните моменти, използвайки максимум 20 думи. Прочети повече
Тенденции в социалните медии за 2025 година: Как да се адаптират марките към променящия се пейзаж Тенденции в социалните медии за 2025 година: Как да се адаптират марките към променящия се пейзаж Прочети повече
Създайте кратък заглавие, обхващащ ключови аспекти, използвайки максимум 20 думи. Създайте кратък заглавие, обхващащ ключови аспекти, използвайки максимум 20 думи. Прочети повече
нагоре