Личностни качества за ефективна комуникация на работното място

   Ефективната комуникация е необходима, независимо къде се намирате и с кого говорите. На работното място обаче комуникационните умения са може би единствената лична черта, която може да определи успеха на вашата кариера. Всъщност липсата на ефективна комуникация може да наруши други фактори като ефективност, цели, както и морал на компанията.

Терминът „добри комуникационни умения“ е толкова използван, че хората са станали несигурни относно значението му. Добрите комуникационни умения показват, че можете да разбирате инструкциите и да предавате информация по прост, но недвусмислен начин. Това е едно от най-основните умения, които се препоръчва да притежавате като служител. Всъщност комуникационните умения са едно от първите неща, които интервюиращите преценяват при кандидат.

Елементи на ефективната комуникация

Добрите комуникационни умения представляват нещо повече от „да можеш да говориш добре“. Разбира се, владеенето на език е от съществено значение за общуване, но има много други елементи за ефективната комуникация.

  • Активно слушане

Комуникацията е двупосочен път. Ето защо слушането е също толкова важно, ако не и повече, колкото и говоренето. На работното място трябва да слушате човека пред вас, за да разберете неговия мисловен процес. Без активно слушане може да кажете нещо, което не е по темата, което води до неправилна комуникация. Един от най-добрите начини да практикувате активно слушане е като задавате въпроси. Можете също да перифразирате казаното от тях и да им го повторите. Това ще увери другия човек, че сте разбрали какво се опитва да съобщи.

  • Търпение

Ще се сблъскате с разнообразна група хора на работното си място. По време на разговор може да бъде разочароващо, когато изглежда, че не можете да разберете гледната си точка. Следователно е важно да практикувате да бъдете търпеливи не само към другите, но и към себе си. Не можете да очаквате всички, които срещнете, да ви разберат от първия път. Отделете време, за да им обясните. Това е особено важно, ако сте на лидерска позиция като мениджър или ръководител на екип. Трябва да сте търпеливи с екипа си, за да се чувстват сигурни и да могат да общуват по-открито с вас. Отворената комуникация е от съществено значение за работата в екип.

  • Яснота и сплотеност

Преди да започнете какъвто и да е разговор на работното си място, уверете се, че имате цел зад него. Запишете си в главата какво се опитвате да постигнете от тази комуникация. Създайте схема на точките, които искате да предоставите. Тъй като колкото и да е важно да изпратите правилното послание, важно е също така да го направите ясно и сплотено. Липсата на яснота ще доведе само до объркване и грешка, което в крайна сметка ще доведе до забавяне и лошо вземане на решения. Независимо дали говорите с колега, старши или подчинен, поддържайте разговора ясен и точен. Яснотата ще доведе до това, че нещата ще бъдат направени навреме.

  • Позитивно отношение

Всички имаме лоши дни. Въпреки че е добре да си оставите известно време, за да се върнете към ритъма, не носете тази енергия на работа. Не позволявайте това да повлияе на начина, по който се справяте с хората на работното място. Опитайте се да поддържате положително отношение на работа, независимо от това, което може да се случи в личния ви живот. От друга страна, ако имате проблеми с хората на работа, говорете! Свържете се с тези хора и измислете начин да решите проблемите си. Защото, ако решите да ги потиснете, вашите предизвикателства само ще станат по-големи, до степен да ви натоварят и по този начин да влошат нещата.

  • Тон на гласа

Тонът на гласа е решаващ елемент в процеса на комуникация. Може да зададе цялото настроение на разговора. Например, ако започнете разговора по раздразнен или агресивен начин, е много вероятно човекът, с когото говорите, да реагира по подобен начин. Тонът на гласа включва емоциите, които включвате, както и силата на звука, която използвате. Едно изречение може да има множество значения в зависимост от вашия тон, както и думите, на които сте избрали да наблегнете. Освен това тонът на гласа е приложим не само за разговори с колеги, но и за работа, насочена към клиентите. Особено, ако не искате да влошавате ситуацията с разгневен клиент, трябва да говорите с него спокойно.

  • Честност и откритост

Добрата комуникация изисква хората да бъдат честни и отворени един към друг. Поемете ангажимент да разберете тяхната гледна точка, преди да прибързвате със заключение или да им отвърнете, което води до безсмислен спор. Опитайте се да преговаряте и да стигнете до съгласие. Подхождането към всеки разговор с отворен ум ще доведе до по-успешни резултати. Освен това винаги бъдете честни. Ако имате проблеми с нещо в работата, обърнете се към HR или вашия мениджър. Посочете нещата, които могат да ви притесняват. Ако влезете с честен подход, те ще го усетят и ще се отдадат на разговора искрено.

 

Представихме ви някои от основните характеристики, които е добре да притежавате, за да успеете на работното място. В следващата статия ще разясним как да ги прилагате!

Следвайте нашия блог за интересни теми!

Препоръчваме още:

Как да оформим онлайн фирмена култура Как да оформим онлайн фирмена култура Прочети повече
Ето какво искат да знаят потребителите за вашия бизнес Ето какво искат да знаят потребителите за вашия бизнес Прочети повече
Как работят алгоритмите на Facebook, Instagram и TikTok Как работят алгоритмите на Facebook, Instagram и TikTok Прочети повече
нагоре