Как промо кодовете, могат да помогнат на бизнеса за електронна търговия?

Какво е промоционален код?

Промоционалният код, или просто наречен промо код е низ, който може да съдържа букви и цифри, които магазинът за електронна търговия може да споделя със своите клиенти. Тези кодове, които също се наричат ​​буквено-цифрови кодове, обикновено са с дължина около 5 - 10 знака и през повечето време се използват само главни букви. Понякога този код изписва дума, която е свързана с вида отстъпка, който предлага като FREEGIFT10. Въпреки това, това може да бъде просто низ от безсмислени букви и цифри.След плащане клиентът може след това да въведе кода в кутията с код на купон, за да получи отстъпка. Понякога това кодово поле може да се използва и с името на код за отстъпка, код за подарък, код на купон или код на оферта. Независимо от начина, по който е етикетиран, той е приветстван от вашите клиенти! Има различни видове промоционални кодове, които бизнесът за електронна търговия може да използва. Ето някои от тях:

  • Процент на разстояние
  • Безплатна доставка
  • Безплатен подарък
  • Купони срещу промо кодове

 

Плюсовете на използването на промо кодове.

Когато се направи правилно, промоционалните кодове могат да бъдат печеливша ситуация. Те могат да предложат на вашите клиенти допълнителна причина, поради която може да се наложи да пазаруват от вашия онлайн магазин, което означава, че ще генерирате повече приходи. От друга страна, вашият клиент няма да има нищо против да подкрепи вашия бизнес, защото може да получи продуктите, които е гледал от известно време, на по-добра цена.Освен че ви помагат да генерирате приходи и да създавате по-щастливи клиенти, промо кодовете могат да ви помогнат да отбележите напредъка на вашата маркетингова стратегия. Можете например да го използвате, за да видите през кои социални медийни платформи и канали получавате най-много реализации или трафик. Можете да направите това, като свържете конкретен код за отстъпка с конкретна платена реклама или маркетингов канал. Това е по-лесно, отколкото звучи, тъй като различни промо кодове могат да се използват за една и съща оферта. Например промоционалният код FBSALE50 ще се прилага за Facebook, докато нещо като SURVEY50 може да бъде споделено с клиенти, попълнили анкета, която сте изпратили като част от маркетингова кампания по имейл.Всъщност те всъщност могат да насърчат вашата целева аудитория да се ангажира с маркетингова кампания. Ако клиентите знаят, че в тях има нещо, като жертват времето си за попълване на онлайн анкета или споделяне на вашето съдържание в социалните медии, е по-вероятно да привлечете участници. Например, ако свържете промоционален код с попълване на анкета, можете също да го използвате като възможност да получите данни за контакт и друга информация за клиентите, която ви помага да генерирате възможни клиенти. Така че промоционалните кодове всъщност могат също да добавят повече стойност към вашите маркетингови кампании.

 

Недостатъците на използването на промо кодове.

Въпреки че промоционалните кодове като цяло могат да бъдат много ефективни инструменти, има някои недостатъци при използването на промоционални кодове. Най-очевидният недостатък е, че може да намали маржа ви на печалба.Въпреки че по-често увеличава осведомеността за марката и лоялността към марката и ви помага да разширите списъка си с абонаменти за имейли, вие също рискувате да привлечете грешен тип клиенти за вашата марка. Като споделяте публично промо кодове, можете също да привлечете хора, които не са част от вашата целева аудитория. Това в крайна сметка няма да ви помогне с усилията ви за увеличаване на лоялността към марката. Освен това винаги съществува риск да привлечете клиенти, които търсят само най-добрата покупка, която могат да намерят, а не нов любим онлайн магазин или марка.

 

Как да използвам промо кодове?

Най-често срещаният начин за използване на промо кодове е да се изисква клиентите ви да закупят минимална сума за поръчка, за да осребрят кода. С други думи, вашите клиенти ще трябва да похарчат фиксирана сума, за да получат процента / сумата отстъпка или да получат безплатната доставка или подарък. Ако обаче се чувствате особено щедри, можете също така да решите да приложите своя промоционален код към всяка покупка, независимо от сумата, дължима от клиента.Можете също така да включите във вашите условия, че само конкретни продукти или категории отговарят на условията за промоционалния код. Като алтернатива можете също да изключите определени продукти или марка, например. Всъщност онлайн магазините често изключват своите по-скъпи марки или продукти от висок клас от промоционалните кодове, които те използват.

 

Ето няколко идеи за това как можете да използвате промо кодове:

 

  • Разрешаване на множество кодове

„Подреждане“ или „стекове“ се отнасят до случаите, когато клиентите могат да осребрят повече от един талон за поръчка. Въпреки това, не всички уебсайтове ще могат да поддържат тази опция. Ако вашият сайт може да го поддържа, няма правилен или грешен подход, когато става въпрос за използване на множество кодове. Въпреки това, просто имайте предвид, че каквото и да решите, няма да ви навреди финансово.

  • Покупка с награда

Можете да използвате промоционалните си кодове още една стъпка, като предложите промоционален код на всички свои последователи или няколко избрани. След това, когато заявят своя промоционален код, те също могат да получат автоматично влизане във финалното теглене за една голяма награда. Наградата може например да бъде един от новите ви продукти. Следвайки този подход, можете също да го използвате като възможност за представяне на нови продуктови гами като нова марка чай или най-новите приспособления.

  • Споделяне на промоционален код с всеки последовател

Един прост подход е да споделите промо код като еднократна отстъпка с всичките си последователи. Можете например да ги помолите да се регистрират за вашите имейл бюлетини, за да получат кода. Този подход не само ще увеличи продажбите, но и можете да стимулирате взаимодействието по този начин.

  • Споделяне на промоционален код с избрани последователи

Ако се страхувате, че само споделянето на конкретен промоционален код само с някои клиенти ще ви накара да изглеждате скъперници, бъдете сигурни, че това всъщност може да накара вашата марка да изглежда обратното. Като се насочите към определена група последователи или ограничите броя на участниците, вашата сделка ще стане по-ексклузивна и от своя страна по-ефективна.

  • Споделяне на уникален код с всеки последовател

Можете също така да направите една крачка напред и да създадете уникален код, който споделяте с всеки последовател. Предимството на този подход е, че можете да съберете много по-конкретна информация за навиците на пазаруване на всеки потребител.

  • Как да свържете безплатен подарък с покупка

За разлика от някои от другите опции, при които просто се изтегля сума и промоцията се прави, безплатните подаръци идват с повече логистика. Така че, ако сте решили, че ще предлагате безплатен подарък при покупка, ето още няколко неща, които трябва да имате предвид.

  • Трябва да е атрактивно

Всеки обича да плаща по-малко. Така че ще бъде трудно да устоим на щедрите 30% отстъпка и повечето ще го нарекат печалба, ако спестяват само 10% от покупката си. Въпреки това, що се отнася до подаръците, клиентите са по-придирчиви. Той трябва да предлага достатъчно стойност, за да могат вашите клиенти да се чувстват победители в подкрепата на вашия онлайн магазин. Не само трябва да се хареса на вашите клиенти, но и да се вписва във вашата марка. Например, ако продавате занаятчийски напитки, чифт чорапи просто ще бъдат странни.

  • Трябва да е лек и малък

Въпреки че стойността на подаръка трябва да е достатъчно значителна, в идеалния случай той трябва да бъде лек и малък. Причината за това е проста - доставка. По-големите подаръци може да се нуждаят от по-големи опаковки, което може да увеличи цените ви за доставка.

  • Трябва да е лесно за продажба

За да работи тази промоционална кампания, трябва да изпълните обещанията си. Така че, изберете безплатни подаръци, от които разполагате с достатъчен запас или артикули, които ще бъдат лесни за поръчка, ако трябва да останете без наличност. Тъй като вероятно ще изпитате скок в продажбите (в края на краищата това е целта), трябва да сте подготвени да се справите с увеличения брой.

  • Използване на инфлуенсъри за споделяне на промо кодове

Въпреки че можете да изберете да споделите тези промо кодове директно с вашата целева аудитория чрез имейл бюлетини, можете също да се възползвате от услугите на влиятелни лица. Има многобройни фирми за електронна търговия, които споделят изключителни промоционални кодове с влиятелни лица, които от своя страна могат да го споделят със своите последователи.Ако вече работите с инфлуенсъри, този подход може да ви помогне да наблюдавате по-добре ефективността на маркетингова кампания за инфлуенсъри. Всъщност това може да помогне и за бъдещи кампании, тъй като вашите влиятелни лица ще изглеждат като герои за вашата целева аудитория за споделяне на изключителни възможности с тях.Едно нещо обаче, което трябва да имате предвид, когато използвате инфлуенсъри за споделяне на промо кодове, е само да използвате кодове, които са лесни за произнасяне на глас. Не е необичайно кодовете да бъдат произволен низ от букви и цифри, но тъй като вашите влиятелни лица най-вероятно ще споделят промоционалните кодове и устно във видеоклипове в TikTok, Instagram, YouTube или Facebook, промо код, който изписва дума просто споделя много по-лесно.

 

Други идеи за използване на промо кодове

  • Месечни отстъпки

Ако се затруднявате да постигнете месечни цели, можете да помислите за споделяне на промо кодове, когато постигнете труден месец. Това може да бъде ефективен начин да постигнете целите си.

  • Клиентски етапи

През 2021 г. персонализацията ще стане още по-ценна. Един от начините, по който можете да предложите по-персонализирано пазаруване на клиентите си, е като споделяте промоционални кодове, за да спомогнете за отбелязването на определени етапи. Той може да бъде толкова прост, колкото код в рождения им месец или промоционален код, след като приключат определен брой покупки. Този тип промоционален код може също да ви помогне да въведете програма за лоялност на клиентите, ако вашата марка има такава.

  • Изоставени колички с промо кодове

Ако установите, че все повече клиенти изоставят количките си, можете да им изпратите имейл с промоционален код. Това може да послужи като добър стимул за клиентите да завършат процеса на плащане. Очевидно обаче трябва да отделите време, за да разберете защо клиентите изобщо изоставят количките си. Може би не споделяте приблизително девреме за ливрея? Или може би таксата ви за доставка е твърде висока? Без да коригирате тези проблеми, предлагането на промо код ще бъде просто мазилка за много по-голям проблем.

  • Промо кодове за споделяне в социалните медии

Ако искате да увеличите продажбите и да увеличите присъствието си онлайн, предлагането на промоционален код на вашата целева аудитория за харесване или следване в социалните медии може да ви помогне с реклама от уста на уста. Например, когато клиент сподели скорошна покупка на продукт във Facebook, можете да го възнаградите с 10% отстъпка за следващата им покупка.Като алтернатива можете просто да се придържате към добрия стар стимул за препоръчване на вашата марка на приятели или семейство (дори ако не е чрез социалните медии). Можете да предложите промоционалния код на клиента, който е направил препоръката, или на приятел или роднина, който е бил препоръчан. Някои марки дори решават да го направят честен и да го споделят както с препоръчания, така и с препоръчания.

  • Виртуални събития

Ако вашият магазин за електронна търговия планира да бъде домакин на виртуално събитие, като например събитие за видео пазаруване, можете да възнаградите присъстващите с изключителен промо код. Излишно е да казвам, че за да бъде това ефективно, действителният код за отстъпка трябва да се споделя само след събитието (или може би към края на потока на живо).

Препоръчваме още:

CRM революцията в 3 ключови тенденции ! CRM революцията в 3 ключови тенденции ! Прочети повече
Как да подобрим ефективността на сайта, в 4 лесни стъпки. Как да подобрим ефективността на сайта, в 4 лесни стъпки. Прочети повече
Няколко съвета за създаване на професионален имейл адрес! Няколко съвета за създаване на професионален имейл адрес! Прочети повече
нагоре