Как да защитите вашия онлайн бизнес

   Онлайн сигурността трябва да бъде огромна грижа за бизнеса днес. Компании като Wendy's, Yahoo!, Dropbox и Snapchat са станали жертва на пробиви на данни. И въпреки че не можете да сте напълно сигурни, че вашите данни никога няма да бъдат откраднати онлайн, има стъпки, които можете да предприемете, за да защитите бизнеса си от хакери или недоволни бивши служители.

  • Wi-Fi и сигурност на рутера

Ако предлагате Wi-Fi на клиентите, настройте отделна мрежа, която клиентите да използват. Вашият рутер ще трябва да има функционалност на мрежата за гости, така че клиентите да могат да използват вашия Wi-Fi, но информацията на вашия бизнес може да остане в безопасност.

Уверете се, че вашият рутер е защитен:

  1. Променете SSID на вашата мрежа (името, което хората виждат на устройствата си, когато търсят Wi-Fi в района) от стандартното

  2. Променете паролата на вашия рутер

  3. Активирайте WPA2 криптиране, ако е възможно

  • Онлайн банкиране

Ако банкирате онлайн, сигурността на вашата информация е от първостепенно значение. Следвайте тези стъпки, за да защитите вашите онлайн банкови сметки:

1. Намерете банка, която предлага двуфакторна автентификация, когато влезете. Повечето банки ще ви помолят да използвате код за сигурност или ще ви изпратят ПИН, имейл или текст, който ще трябва да въведете, след като влезете. Уверете се, че вашата банка прави това, за да затрудни някой да проникне в банковите ви сметки.

2. Никога не правете онлайн банкирането си в публична мрежа. Влезте в акаунта си за онлайн банкиране само ако знаете, че мрежата, която използвате, е сигурна.

3. Изберете силна парола, която не е лесна за отгатване. Не използвайте името си или имената на членовете на вашето семейство за банковата си сметка и не използвайте паролата, която използвате за всичко останало. Създайте парола, съставена от поредица от букви и цифри, с някои главни и някои малки букви. Не забравяйте да добавите специален символ ([email protected]#$%) или два. И редовно променяйте паролите си (поне на всеки шест месеца).

4. Не съхранявайте паролите си никъде на компютъра си. Ако се притеснявате, че може да ги забравите, използвайте мениджър на пароли, за да ги предпазите.

5. Ако някой твърди, че е от вашата банка, чрез обаждания или имейли, искайки вашата информация за вход. Затворете телефона или изтрийте имейла. Обадете се на номера за обслужване на клиенти на вашата банка, за да разберете дали наистина ви се обаждат или изпращат имейл.

6. Излезте, когато приключите, и изчистете кеша на браузъра на вашия компютър.

  • Компютърна сигурност

Когато използвате личните или работните си компютри за бизнес, предприемете следните стъпки, за да запазите данните на вашия бизнес в безопасност:

  1. Настройте защитна стена

  2. Инсталирайте антивирусен и анти-зловреден софтуер

  3. Уверете се, че сте намерили защитна стена, антивирус и анти-зловреден софтуер, които автоматично се актуализират за корекции на грешки и нови проблеми със сигурността

  4. Не отваряйте прикачени файлове към имейл (или щракайте върху връзки), ако не познавате подателя

  5. Уверете се, че вашият антивирусен или анти-зловреден софтуер също сканира уебсайтове, за да провери дали са надеждни

  6. Уверете се, че компютърът ви е защитен с парола, и че сменяте паролата си на всеки няколко месеца

  7. Актуализирайте редовно операционната си система

  8. Не инсталирайте нов софтуер, без да сте сигурни, че е безопасен

  9. Архивирайте всичките си файлове на външен твърд диск

  10. Използвайте софтуер за криптиране на файлове и имейли

  • Защита на вашите клиенти
  1. Имайте политика за поверителност, която гласи, че няма да давате или продавате информацията на клиентите си на никого (и спазвайте правилата си за поверителност)

  2. Не позволявайте на всички ваши служители да имат достъп до лична информация за клиентите, а само на тези, които действително трябва да имат достъп до информацията

  3. Раздробявайте или унищожавайте документите на клиентите, когато вече нямате нужда от тях

  4. Ако служителите имат достъп до клиентски данни, разрешете им достъп само от работен компютър или компютър, свързан към VPN на вашия бизнес (виртуална частна мрежа)

  5. Обучете служителите за сигурността на данните

  6. Ако позволите на клиентите да влизат, за да видят информацията си, изисквайте силни пароли и удостоверяване в две стъпки

  7. Ако имате магазин за електронна търговия, използвайте софтуер за криптиране за всички транзакции

  • Сигурност в социалните медии

Ако служителите публикуват във вашите социални медийни платформи за бизнес цели, добра идея е да запазите възможно най-много от вашата социална информация защитена. За да управлявате паролите си, използвайте платформа за публикуване в социалните медии. Ако направите това, вие и вашите служители можете да планирате публикации и да използвате социалните медии, за да рекламирате бизнеса си, и няма да е необходимо да споделяте паролата за Facebook с всеки нов служител (и след това трябва да я променяте, когато тези служители напуснат).

Какво да направите, ако станете жертва на кибер атака или пробив на данни

Уверете се, че имате план, в случай че се случи нещо подобно. Запазете номера на експерт по киберсигурност, който може да ви помогне, ако данните на вашия бизнес бъдат компрометирани или откраднати.

След като разговаряте с експерта по киберсигурност, информирайте служителите, заинтересованите страни и клиентите за нарушението. Уведомете ги, че предприемате стъпки за възстановяване на всичко, което можете да възстановите, и да предотвратите това да се случи в бъдеще.

Препоръчваме още:

10 начина да увеличите продажбите си, чрез социалните медии 10 начина да увеличите продажбите си, чрез социалните медии Прочети повече
Какво съдържание да напишете за всеки етап от маркетинговата фуния Какво съдържание да напишете за всеки етап от маркетинговата фуния Прочети повече
Как да подобрите обслужването на клиентите си Как да подобрите обслужването на клиентите си Прочети повече
нагоре