Как да напишем мета описания

   Мета описанието е скрит код, който накратко обобщава съдържанието на уеб страница. Той не се появява на самата страница, но се показва пред потребителите в резултатите от търсенето, под тага за заглавие. На уебсайт можете да намерите мета описанието на страница, като щракнете с десния бутон и изберете „проверка“, за да видите мета описанието в HTML формат. Имаше спорове относно това дали мета описанията влияят или не на SEO класирането. Краткият отговор е, че въпреки че заглавните тагове имат голяма тежест, когато става въпрос за класиране в Google SERPs, мета таговете не го правят. Мета таговете нямат значение за Google. Мета таговете обаче имат значение за хората. Мета описанията играят решаваща роля в CTR, което може да помогне за класирането на страницата в дългосрочен план.

Тагът за заглавие може да направи първото впечатление на потребителя, но мета тагът помага на потребителите да решат кой резултат да цъкнат между стотици подобни страници. Мета описанията казват на потребителите за какво става дума в дадена страница и предоставят кратък поглед на съдържанието, стойността и потребителското изживяване. Създаването на качествен мета таг може да даде на посетителите ви точно разбиране какво да очакват, преди да посетят страницата ви, така че да могат да изберат опцията, която най-добре ще отговори на техните нужди. Дори, ако съдържанието на вашата страница е перфектно, никой няма да реши да я изследва, ако вашият мета таг ги възпира. Мета тагът е пряко отражение на обслужването на клиентите, което те ще получат на вашата уеб страница. Ако изглежда грубо, неестествено или безполезно, има вероятност те да приемат, че да изберат различна опция.

Най-добри практики за мета описание

Когато става въпрос за писане на мета описание, няколко основни правила са показали, че успешно влияят на CTR. Но в крайна сметка става дума за това да правите това, което има смисъл за вашия бизнес, марка, цели и потребители. Следните най-добри практики и примери могат да ви помогнат да създадете най-доброто мета описание за страницата си!

  • Дължина на символа

Идеалната дължина за мета описание е между 150-160 знака. Трябва да е достатъчно описателен, за да подчертае основните моменти в рамките на това ограничение за знаци. Най-добрият начин да проверите дали вашето мета описание се вписва в това ограничение за символи е с инструмент за визуализация на SERP. По този начин можете да визуализирате как точно ще изглежда вашият мета таг в резултатите от търсенето. Разбира се, можете да преминете през определените знаци, но след като достигнете 160, текстът ще бъде отрязан и заменен с елипси.

  • Пишете за хората, не за Google

Сега, когато знаем, че Google не се интересува от нашите мета описания, можем да изхвърлим роботизираното съдържание с ключови думи и правилата за SEO през прозореца и да се съсредоточим върху важното нещо - потребителя. Когато става въпрос за мета описания, важно е да предложите пълно и описателно резюме на пръв поглед и да приветствате потребителите във вашия сайт. Това също е шанс да се свържете с потребителя на индивидуално ниво. Тъй като мета описанието е насочено към потребителя, не се страхувайте да го направите разговорно. Намерете начини да включите личността и гласа на вашата марка в мета описанието.

  • Направете вашето мета описание уникално за всяка страница

В един уебсайт няма две идентични страници, така че е важно да се уверите, че нито едно от вашите мета описания не е идентично. Най-добре е да избягвате дублирани мета описания и да пишете уникални за всяка страница.

Гарантирането, че всяко мета описание е уникално за всяка страница в даден сайт, ще ограничи степента на отпадане на страница от потребителите, които са подведени от мета описанието.

  • Направете го промоционален

Сега знаем, че мета описанието е ценно за потребителя, че трябва да отразява съдържанието на страницата и да привлича вниманието, без да е спам, като същевременно с ограничение 160 знака или по-малко. Докато някои марки използват тази област, за да опишат съдържанието на дадена страница, други виждат мета описанието като недвижимо имущество за промоционална употреба.

 

Подобно на избора на следващата ви книга за четене, може да е трудно да изберете кой уебсайт ще ви даде информацията, стойността и опита, които сте решили да намерите. Тук идват мета описанията. И въпреки че няма перфектен начин да напишете мета описание и то може да варира в зависимост от всеки бизнес, тези най-добри практики могат да ви вдъхновят да създадете мета описания, които ще увеличат трафика!

Препоръчваме още:

10 начина да увеличите продажбите си, чрез социалните медии 10 начина да увеличите продажбите си, чрез социалните медии Прочети повече
Как да използвате атракционния маркетинг, за да увеличите потенциалните си клиенти Как да използвате атракционния маркетинг, за да увеличите потенциалните си клиенти Прочети повече
Как да защитите вашата електронна търговия от кибератаки Как да защитите вашата електронна търговия от кибератаки Прочети повече
нагоре