4 най - ефективни стратегия за имейл маркетинг

   Най-важният елемент от маркетинговата стратегия за имейл е връзката между вас и вашата аудитория. Вярват ли ви? Знаят ли кой сте? 

Според Statista приблизително 281 милиарда имейла се изпращат всеки ден.

Няма съмнение, че имейл маркетингът играе важна роля като част от дигиталните маркетингови стратегии. Ето защо ще пишем за това как да създадем стратегия за имейл маркетинг.

  • Персонализация

Една от най-добрите стратегии за електронна поща в днешно време е

използването на персонализация. Изследванията установяват, че средно 71% от потребителите изразяват разочарование, когато опитът им за пазаруване не е персонализиран.

Един пример е добавянето на името на получателя в имейла. Например, вместо „Уважаем ценен клиент“, използвайте „Уважаем Георги“. 

Друг начин за персонализиране на имейлите ви е чрез препоръчване определени продукти на клиента въз основа на неговата история на покупките. Така ще изпращате оферти, към които клиентът има интерес. По този начин нараства възможността за продажба.

  • Сегментиране на абонати

Сегментирането на пазара е главна част от цялото маркетингово планиране. Колкото повече познавате клиента си, толкова по-големи са шансовете ви да осигурите по-добро имейл изживяване на клиентите, като включите правилното съдържание към тях. Ето няколко начина, по които можете да сегментирате аудиториите си:

- индустрия - Да предположим, че сте търговец на дребно и целевият ви клиент е бизнес, който продава компютърен хардуер. Вашите имейл кампании ще получат много по-висока степен на ангажираност, ако им изпращате имейли, препоръчващи компютърен хардуер, в сравнение с изпращането на същия имейл до бизнес, който продава книги.

- фирмен размер - Чрез сегментиране с фирмен размер или годишни приходи можете да продавате определени нива на B2B продукт или услуга в зависимост от капацитета на бизнеса. 

- цикъл на продажбите - Купувачите, които са в по-ранните си етапи, вероятно ще бъдат по-малко възприемчиви към агресивни продажби или демонстрации на продукти. За разлика от купувачите, намиращи се по-навътре в цикъла, които вероятно ще реагират по-добре на безплатни пробни оферти или продуктови уеб семинари. 

  • Имейли, удобни за мобилни устройства

Имейлите, отворени на мобилни устройства, представляват около половината от всички разглеждани имейли и броят им нараства. Точно затова вашите имейли трябва да са удобни за мобилни устройства, тъй като това ще добави удобство на клиентите, и ще се засили вашата маркетингова стратегия за електронна поща.

Също така беше установено, че 55% от потребителите на смартфони правят поне 1 покупка след получаване на мобилен промоционален имейл.

Можете да увеличите ефективността на имейлите си, като ги оптимизирате. Ето няколко начина, по които можете да направите това:

- внедряване на адаптивен дизайн на имейли - повечето доставчици на имейл услуги вече ви предоставят решението като част от техните функции.

- имейлът ви трябва да има лесно и тематично заглавие - въведете атрактивна тема.

- включете подканваща фраза (CTA) - те трябва да са забележими и да подканват към някакво действие, било то натисни, отвори, разгледай и т.н.

  • Автоматизирайте имейлите си

Така имейлите, автоматично се изпращат до потребители, които са се регистрирали/абонирали. Едни от най-често срещаните автоматизирани имейли са „добре дошли“, имейли с благодарности и имейли с транзакции. Причината, поради която се представят толкова добре в маркетинговата стратегия, е поради контекста. Например, добавили сте някои артикули в количката, но започвате да пораждате съмнения и решавате да не завършвате покупката. С автоматизацията ще получите имейл с продуктите, които сте смятали да поръчате, и който ви напомня да довършите покупката си. Интересът ви вероятно ще нарасне, именно заради този имейл и може би ще се върнете, за да завършите покупката.

Наличието на маркетингова стратегия по имейл ще ви осигури по-добър начин да се свържете с клиенти и да увеличите възвръщаемостта на инвестициите си.

Препоръчваме още:

Как да изберем уеб хостинг? Как да изберем уеб хостинг? Прочети повече
Подобрете  вашето SEO с 5 лесни стъпки Подобрете вашето SEO с 5 лесни стъпки Прочети повече
Как наемането на дигитална агенция помага в развитието на бизнеса? Как наемането на дигитална агенция помага в развитието на бизнеса? Прочети повече
нагоре