Новите тенденции за маркетинг в социалните медии през 2021 г.

Ние стоим на ръба на една много очаквана нова година. Ваксините се въвеждат, положителните промени се увеличават в областите на расово равенство и климатични действия и е справедливо да се каже, че повечето хора се чувстват предпазливо оптимистично към 2021 г. За маркетолозите планирането за 2021 г. ще изглежда малко по-различно от предишните години. Макар да е вярно, че промяната е постоянна в маркетинга, 2020 г. разтърси полето толкова драматично, че много търговци преразглеждат всичко - от персони и пътувания на купувача до цел на марката.

 

Изграждането на социалните медии

Една маркетингова дисциплина, която отново се издигна през 2020 г., е социалните медии. Има смисъл - тъй като светът беше принуден да остане физически дистанциран, социалните медии преодоляха пропастта и ни държаха свързани със семейството, приятелите и марките, които обичаме. До началото на тази година повечето марки знаеха къде се намират в социалните медии. Те имаха правилния баланс между ангажираност, слушане, съдържание и реклама. След като обаче пандемията удари, правилата на играта се промениха.

 

Нови социални правила за търговците

Hootsuite, най-широко използваната платформа за управление на социални медии, току-що пусна своя годишен „Доклад за социалните тенденции“, за да помогне на маркетолозите да начертаят курса си през 2021 г. Докладът се основава на проучване сред 11 189 търговци и е допълнен с идеи от интервюта с десетки отрасли експерти и изследвания на трети страни от водещи анализатори в бранша. Ето някои акценти за търговците:

 

Тенденция 1: Състезанието за възвръщаемост на инвестициите: Социалното преодолява пропастта към ново изживяване на клиентите

 

Почти три четвърти от маркетинговите специалисти, анкетирани за доклада, класират „увеличеното придобиване на нови клиенти“ като техния върховен резултат за социалните медии през 2021 г., което е 58% повече в сравнение с годината. Само че транзакциите не създават запомнящи се марки или осигуряват дългосрочен растеж. През 2021 г. търговците ще продължат да използват социалните медии, за да изпълнят два еднакво неотложни императива:

Осигурете краткосрочна възвръщаемост на инвестициите с насочени маркетингови тактики за ефективност

Изграждане на иновативни цифрови преживявания, за да спечелите дългосрочна лоялност

 

Тенденция 2: Тишината е златна: Марките намират своето място в разговора.

 

Много марки направиха грешката, опитвайки се да се възползват от повишената активност в социалните медии по време на пандемията, изцяло пренебрегвайки факта, че хората преди всичко искаха да се свързват помежду си, а не марки. В по-голямата си част тези марки рано видяха грешката в своите пътища и спряха разходите за реклама, пренасочвайки фокуса към реакция при кризи, социални грижи и ангажираност на клиентите. През 2021 г. маркетолозите ще се стремят да придават повече стойност на съдържанието над ангажираността - пасивната аудитория все още консумира вашето съдържание.

 

Тенденция 3: Много повече от добре: Поколение, пренебрегнато от дигиталните търговци, процъфтява в социалните мрежи.

Маркетолозите обикновено се насочват към бейби бумърите чрез традиционната телевизионна реклама, която все още е един от най-ефективните начини за достигане до тях. През последните четири години обаче се наблюдава увеличение от 66 точки на бебето-бум, откриващо нови марки и продукти чрез социалните медии, а над една четвърт от бебе-бумерите прекарват дори повече време в социалните платформи в резултат на пандемията. През 2021 г. социалните маркетолози ще продължат да изследват тази все по-разумно дигитално ориентирана аудитория.

 

Тенденция 4: Познавам ли ви? Обвързването на ангажираността с идентичността дава нов тласък на напредналите търговци.

Пандемията даде на ръководителите отново признателност за социалните медии, които се превърнаха в най-силния мост за свързване с клиенти, след като толкова много традиционни стратегии се сринаха. Изследването на Hootsuite установи, че 85% от организациите, които интегрират социални данни в други системи, имат доверие в способността на тяхната организация да прецизира количествено ROI на социалните медии.През 2021 г. търговците ще предприемат стъпки за преодоляване на разликата между ангажираността и идентичността на клиентите, като свържат повече клиентски данни със социални данни.

 

Тенденция 5: Опасностите (и обещанието) за целта: Дръзките марки започват в заседателната зала, а не на фронтовете на социалните.

През 2020 г. маркетолозите се спънаха под натиск публично да разгледат въпроси, върху които техните организации никога не са се фокусирали. Силните ООП ще използват интелигентността, събрана от екипите на социалните медии през 2021 г., за да помогнат на организацията да се адаптира към новите убеждения на купувачите и да проправи нов път към растеж, който изисква балансиране на двойните изисквания за изграждане на по-добър бизнес и по-добър свят.

Препоръчваме още:

Защо и как да използвате дигитален маркетинг по време на COVID 19? Защо и как да използвате дигитален маркетинг по време на COVID 19? Прочети повече
9 показатели, които да проследявате с Google Analytics 9 показатели, които да проследявате с Google Analytics Прочети повече
7 полезни неща, които можете да следвате с Google Analytics 7 полезни неща, които можете да следвате с Google Analytics Прочети повече
нагоре