Най-добрите стратегии за динамично ценообразуване в електронната търговия

   Цената е темата, която може да заеме по-голямата част от вашето мислене като онлайн продавач. Между осигуряването на печалба и привличането на клиенти изглежда никога няма щастлива среда. Наистина ли е възможно вашите екипи да наблюдават промените в цените на конкурентите и да актуализират вашите собствени в реално време?

Тъй като разходите за доставки нарастват и потребителите търсят сделки, тези трикове за динамично ценообразуване ще ви помогнат да останете конкурентоспособни, като същевременно поддържате екипа си гъвкав.

Какво е динамично ценообразуване

Динамичното ценообразуване е стратегия, която променя цените въз основа на текущите изисквания на пазара. Понякога се нарича променливо ценообразуване, високо ценообразуване или ценообразуване при търсене, защото се възползва от промените в търсенето и предлагането в момента. Помислете за услуга за споделено пътуване, която увеличава цените по време на пиковите часове на пътуване или бакалин, който понижава цените, когато продуктите са в сезон. За разлика от статичното ценообразуване, динамичното ценообразуване в електронната търговия ви помага да увеличите максимално печалбата. Изглежда просто, но колкото по-голям е вашият каталог, толкова по-трудно става определянето на цените. Плюс това, динамичното ценообразуване не винаги се прилага за всеки търговски сектор, особено за тези, където клиентите очакват фиксирани цени, включително ресторанти или фиксирани цени за доставка.

Предимства на динамичното ценообразуване

Електронната търговия изигра огромна роля за появата на динамично ценообразуване, като се има предвид броят на изборите, които потребителите имат сега, по-големият набор от клиенти и навиците за онлайн пазаруване на дигиталните купувачи. Търговците на дребно избират стратегии за динамично ценообразуване, защото те:

  1. Позволяват пъргаво вземане на решения. Вместо да разчитат на членовете на екипа да въвеждат ръчно промените в цените, автоматизираните преоценки коригират стойностите въз основа на наличността в реално време, промените в доставката и потребителското търсене или сезонността на продукта.

  2. Увеличават максимално потенциала за печалба. Независимо дали изпитвате свръхналичност и трябва да намалите цените, за да привлечете продажби, или вашият продукт е горещ артикул за предстоящия празничен сезон , динамичното ценообразуване се коригира автоматично, за да донесе най-голяма печалба.

  3. Осигуряват по-добра представа за индустрията. Динамичните стратегии ви дават по-задълбочен поглед върху ценообразуването на конкурентите и промените в индустрията, когато се случват, като ви помагат да се движите по-пъргаво и да вземате по-добри дългосрочни решения.

  4. Продължават да носят печалба по време на престой. Слаба икономика? Страдате от ефектите на инфлацията?  За разлика от продуктите с фиксирани цени, които потребителите просто спират да купуват, динамичното ценообразуване ви позволява да възстановите продажбите с по-ниски прагове и отстъпки.

Какви са различните видове динамично ценообразуване

Динамичното ценообразуване не е универсална стратегия. Различните форми позволяват на различните компании да изберат метод, който отговаря на техните нужди.

  • Ценообразуване, базирано на времето

Помислете за старата шега за цените на чадърите, които се увеличават, когато вали. Ценообразуването, базирано на времето, отчита промените в търсенето въз основа на графика, включително скокове на споделеното пътуване в час пик, ценови отстъпки за Черен петък или други оферти за ограничено време.

  • Сегментирано ценообразуване

При този метод различните сегменти клиенти получават различни цени за едни и същи продукти. Можете да изберете да сегментирате клиентите по лоялност и членство или дори колко ценят вашите продукти. Например билетите за спортни събития може да предлагат едно и също място, но ценообразуването зависи от играещите отбори, тяхното представяне и колко фенове имат.

Преди да се включите в сегментирано ценообразуване, вземете под внимание фактори като демографията на клиента, местоположението, сезонността или дори формата на продукта. Например клиентите може да са готови да платят повече за физическо копие на книга, отколкото за цифрово.

  • Пикови цени

Подобно на ценообразуването, базирано на времето, пиковите цени коригират стойностите на продуктите въз основа на почасови, дневни или дори сезонни колебания в търсенето. Но пиковите цени се фокусират конкретно върху скокове на търсенето, когато има задръствания и са необходими по-високи цени, за да се намали лудото бягане. Компаниите за комунални услуги понякога начисляват пикови цени в месеци или сезони, когато потреблението на енергия е най-високо, което помага за ограничаване на свръхконсумацията.

Стратегии за динамично ценообразуване в електронната търговия

  • Използвайте автоматичен Repricer

Автоматизираните инструменти за повторно ценообразуване коригират вашите цени, за да останат конкурентоспособни и в съответствие с вашите цели - без ръчно наблюдение. Изберете от множество опции въз основа на желания резултат:

Искате ли да спечелите повече от кутията за покупка на възможно най-високата цена?

Repricer на пазара използва технология за алгоритмично ценообразуване, за да ви помогне да спечелите кутията за покупка или позицията на най-добрата оферта на възможно най-високата цена.

Искате да се съсредоточите върху конкретни цели?

Регулаторът на скоростта се настройва автоматично въз основа на поставените от вас цели - независимо дали искате да извлечете повече марж за бързо продаващи се продукти или по-ниски цени, когато продажбите са бавни.

  • Постоянно наблюдавайте конкуренцията

 Търсенето на един продукт може да доведе до дузина или повече резултати и ако вашата обява не се издигне до върха, е малко вероятно да бъде видяна, камо ли да се кликне върху нея.

Изпреварването на ценовите тенденции изисква конкурентни анализи на данни , които са лесни за разбиране с един поглед. Поради тази причина таблата за визуализация и инструментите за сравнителен анализ са ключови. Правилните инструменти за анализ ще предоставят прозрения на ниво SKU и ASIN за това как вашето ценообразуване се подрежда спрямо конкуренцията в ясни, неусложнени отчети.

  • Потърсете възможности за групиране

Обединяването на продукти в предложения с един SKU не е само най-добра практика за конкурентни цени. Освен това е чудесен начин да се разграничите от конкуренцията. Ще има много моменти, когато потребителят пазарува само един от вашите артикули. Но ако видят вашата промоция за още по-добра сделка – намалена опаковка от три, например – има голям шанс да постигнете още по-голяма продажба. Като групирате популярни продукти в пакети на конкурентни цени, можете да вдъхновите потребителите да разтегнат портфейлите си.

  • Централизирайте управлението на пазара

В зависимост от това на колко пазари продавате, управлението на множество акаунти прави невероятно трудно рационализирането на вашата ценова стратегия. Липсата на централизиран изглед може да доведе до пропуски в данните, несъответствия в ценообразуването и забавяне на диагностиката на проблема.

Вместо това, консолидирането на вашите многоканални усилия в една единствена, рационализирана платформа ви дава пълна видимост върху цялата ви програма за електронна търговия и предотвратява превръщането на малки проблеми в големи проблеми.

Недостатъци на динамичното ценообразуване

Динамичното ценообразуване, което води до по-ниски цени, рядко се посреща с критика. Но промените в цените, които дискриминират или вземат несправедливо предимство пред клиентите, се възприемат зле - и могат да доведат до значителни загуби. Променливото ценообразуване работи най-добре, когато е ясно защо сте направили корекции и потребителите очакват известно колебание на цените.

Може да обмислите прилагането на по-малки увеличения на цените или прилагането на динамично ценообразуване само за някои продукти, но не и за други. По този начин клиентите могат по-добре да определят очакванията за вашите продукти и типичните ценови диапазони.

 

Между оптимизирането на списъците, управлението на грешките и изпълнението на поръчки, остава малко време за внимателно разглеждане на цените на стотици или хиляди SKU. С малко подготовка и много автоматизация, изграждането на конкурентна ценова стратегия за всеки пазар може да бъде безпроблемен процес – особено когато имате експертно ръководство!

Препоръчваме още:

Каква е разликата между уеб приложения и мобилни приложения? Каква е разликата между уеб приложения и мобилни приложения? Прочети повече
Какво представлява организационната гъвкавост? Какво представлява организационната гъвкавост? Прочети повече
Инфра Концепт ЕООД Инфра Концепт ЕООД Прочети повече
нагоре